REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/4552
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorBreczko, Anetta-
dc.contributor.authorMiruć, Alina-
dc.date2016-
dc.date.accessioned2016-09-22T09:50:20Z-
dc.date.available2016-09-22T09:50:20Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationBiałostockie Studia Prawnicze, z. 20/B, 2016, s. 13-30pl
dc.identifier.issn1689-7404-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/4552-
dc.description.abstractIn the present paper, we focus on diverse threats to the functioning of democraticsocieties, associated with technological progress. Information technologies can lead to the violation of human dignity and contribute to the transgression of human rights and freedoms. Authorities in democratic countries – thanks to new technological instruments – control and supervise areas of life that hitherto were considered private. This increasing state control leads us to the thesis that there is an incipient process of gradual convergence between democratic and totalitarian countries, and that totalizing practices become more and more pervasive in the functioning of modern democratic systems.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTemida 2pl
dc.subjectsecuritypl
dc.subjectprivacypl
dc.subjectauthoritypl
dc.subjectsupervisionpl
dc.subjectsurveillancepl
dc.subjectinformation technologiespl
dc.subjectbezpieczeństwopl
dc.subjectprywatnośćpl
dc.subjectautorytetpl
dc.subjectnadzórpl
dc.subjectinwigilacjapl
dc.subjecttechnologie informacyjnepl
dc.titleTotalizujące praktyki we współczesnych demokracjach (aspekty filozoficzne i teoretycznoprawne)pl
dc.title.alternativeTotalizing practices in modern democracies (philosophical and theoretical-law aspects)pl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/bsp.2016.20B.01-
dc.description.AffiliationAnetta Breczko - Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.AffiliationAlina Miruć - Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesAgamben Giorgio. 2008. Homo sacer. Suwerenna władza i nagie życie. Kraków: Wydawnictwo Prószyński i S-ka.pl
dc.description.referencesAgamben Giorgio. 2009. Stan wyjątkowy. Homo sacer. Kraków: Wydawnictwo Ha!art.pl
dc.description.referencesArendt Hannah. 2008. Korzenie totalitaryzmu. Warszawa: Wydawnictwo Świat Książki.pl
dc.description.referencesBauman Zygmunt. 2000. Globalizacja. I co z tego dla ludzi wynika. Warszawa: Wydawnictwo Państwowy Instytut Wydawniczy.pl
dc.description.referencesBauman Zygmunt. 2006. Płynna nowoczesność. Kraków: Wydawnictwo Literackie.pl
dc.description.referencesBauman Zygmunt. 2007. Szanse etyki w zglobalizowanym świecie. Kraków: Wydawnictwo Znak.pl
dc.description.referencesBeck Ulrich, Anthony Giddens, Scott Lash. 2009. Modernizacja refleksyjna. Polityka, tradycja i estetyka w porządku nowoczesności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.referencesDybel Paweł, Szymon Wróbel. 2008. Granice polityczności. Od polityki emancypacji do polityki życia. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Filozofi i i Socjologii PAN.pl
dc.description.referencesFoucault Michel. 1995. Wola wiedzy. W Historia seksualności, Warszawa: Czytelnik.pl
dc.description.referencesFriedrich Carl. J., Brzeziński Zbigniew K. 1965. Totalitarian Dictatorship and Autocracy. Cambridge.pl
dc.description.referencesGiddens Anthony. 2002. Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.referencesGrossman Lawrence K. 1998. Republika elektroniczna. W Władza i społeczeństwo. Antologia tekstów z zakresu socjologii i polityki, s. 265-294. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.pl
dc.description.referencesHabermas Jűrgen. 1999. „Tendencje jurydyzacji.” „Colloquia Communia” (1): 136.pl
dc.description.referencesKaczyńska Wanda. 2010. W poszukiwaniu normatywnych i aksjologicznych podstaw etyki niesienia pomocy. W O etyce służb społecznych, s. 316, Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji UW.pl
dc.description.referencesKapuściński Ryszard. 1993. Imperium. Warszawa: Wydawnictwo Czytelnik.pl
dc.description.referencesKołakowski Leszek. 2014. Niepewność epoki demokracji. Kraków: Wydawnictwo Znak.pl
dc.description.referencesLegutko Ryszard. 1994. Spór o Platona. W Etyka absolutna i społeczeństwo otwarte, Kraków: Wydawnictwo Arcana.pl
dc.description.referencesLemke Thomas. 2010. Biopolityka. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii PAN.pl
dc.description.referencesMathiensen Thomas. 1997. „The viewer society: Michel Foucault’s „Panopticon” revisited.” Theorethical Criminology” vol. 1. (2): s. 215-234.pl
dc.description.referencesMinoque Kenneth. 2006. Co stanowi przeciwieństwo totalitaryzmu? W Totalitaryzm a zachodnia tradycja. Kraków: Wydawnictwo Ośrodek Myśli Politycznej i Księgarnia Akademicka.pl
dc.description.referencesOleński Józef. 2003 Model informacyjny państwa – implikacje dla polityki społecznej i ekonomicznej. W Ekonomia-Polityka-Etyka, s. 59. Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku.pl
dc.description.referencesOliwniak Sławomir. 2010. Giorgio Agamben: biopolityka i „pusta” forma prawa, W Dyskrecjonalność w prawie; materiały XVIII Ogólnopolskiego Zjazdu Katedr Teorii i Filozofi i Prawa, Międzeszyn k. Warszawy, 22-24 września 2008 r., s. 540. Warszawa: Wydawnictwo LexisNexis.pl
dc.description.referencesOliwniak Sławomir. 2015. Giorgio Agamben o prawach człowieka we współczesnym demokratycznym państwie prawa. W. Filozoficzne i teoretyczne zagadnienia demokratycznego państwa prawa, s. 101-112. Białystok: Wydawnictwo Temida 2.pl
dc.description.referencesPomian Krzysztof. 2002. Totalitaryzm. W Oblicza dwudziestego wieku. Szkice historyczno-polityczne, s. 53-78 Lublin: Wydawnictwo UMCS.pl
dc.description.referencesPopper Karl. R. 1993. Społeczeństwo otwarte i jego wrogowie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.referencesPoster Mark. 1996. Database as discourse, or electronic interpellations. W Detraditionalization, s. 291 i n. Blackwell Publishers Ltd. Oxford.pl
dc.description.referencesProkop Krzysztof. „Stan wyjątkowy” Giorgio Agambena a konstytucjonalnoprawna instytucja stanu nadzwyczajnego. W Filozoficzne i teoretyczne zagadnienia demokratycznego państwa prawa, s. 393. Białystok: Wydawnictwo Temida 2.pl
dc.description.referencesSafjan Marek. 2004. Granice autonomii człowieka w prawie współczesnym. W Uniwersyteckie wykłady na koniec starego i początek nowego tysiąclecia, s. 214. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.pl
dc.description.referencesSrokosz Jacek. 2015. Komunitariańska wizja prawa responsywnego a koncepcja państwa prawa. W Filozoficzne i teoretyczne zagadnienia demokratycznego państwa prawa, s. 142. Białystok: Wydawnictwo Temida 2.pl
dc.description.referencesSchmidt-Salomon Michael. 2013. Poza dobrem i złem. Słupsk: Wydawnictwo Dobra Literatura.pl
dc.description.referencesŚwirek Krzysztof. 2013. „Trzy końce ideologii – najważniejsze dwudziestowieczne ujęcia problemu.” Nauka i Szkolnictwo Wyższe 1(41): s. 44 i n.pl
dc.description.referencesWróbel Szymon. 2011. „Biopolityka indywidualna a biopolityka państwowa.” Praktyka Teoretyczna (2-3): s. 39-51.pl
dc.description.pages13-30pl
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WP)
Białostockie Studia Prawnicze, 2016, Z. 20/B

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
BSP_20B_Breczko_Miruc.pdf409,11 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)