Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/4202
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Adamski, Tomasz | - |
dc.date.accessioned | 2016-06-17T11:13:22Z | - |
dc.date.available | 2016-06-17T11:13:22Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Pogranicze. Studia Społeczne, T. 26, 2015, s. 13-30 | pl |
dc.identifier.issn | 1230-2392 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/4202 | - |
dc.description.abstract | In the article I examine the modes of social involvement that are present in contemporary Swedish cinematography. In my opinion, many of the directors from this Scandinavian country are trying to include in their works the elements of social criticism. They also intend to inform, or to change the attitudes of their viewers. Problems that appear in these films are related, inter alia, to the questions of equality, globalization, multiculturalism, migration, emancipation of women, trafficking, and consumerism. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | equality | pl |
dc.subject | migrants | pl |
dc.subject | social involvement | pl |
dc.subject | Sweden | pl |
dc.subject | Swedish film | pl |
dc.subject | women | pl |
dc.title | „Dlaczego zrobiono to mojej Pippi?”, czyli szwedzki film zaangażowany społecznie | pl |
dc.title.alternative | “Why was this done to my Pippi?” – social involvement of Swedish films | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/pss.2015.26.01 | - |
dc.description.Email | strzal19@poczta.onet.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Wydział Pedagogiki i Psychologii. Uniwersytet w Białymstoku. | pl |
dc.description.references | Błędowska M., Wiśniewska A. (2010), Szwedzką publicystykę przenika chęć moralizowania, (w:) Szwecja. Przewodnik nieturystyczny, Warszawa | pl |
dc.description.references | Hutchings J. (2007), Szwecja, Insight Guides, Discovery Channel | pl |
dc.description.references | Interview on Buy Bye Beauty (2006), http://www.hollender.se/05_text/bbbtext.htm [15.12.2015] | pl |
dc.description.references | Korolczuk E. (2010), Równość płci – ideologia, utopia czy rzeczywistość?, (w:) Szwecja. Przewodnik nieturystyczny, Warszawa | pl |
dc.description.references | Krysztofiak M. (2000), Przewodnik po literaturach skandynawskich, Poznań | pl |
dc.description.references | Majmurek J. (2010), Jajo węża w szafie. Bergman i Strindberg przeciw mieszczaństwu, (w:) Szwecja. Przewodnik nieturystyczny, Warszawa | pl |
dc.description.references | Murzynowska D. (2007), Pippi w polskim dyskursie kulturowym, Stockholm | pl |
dc.description.references | Nabokow V. (2002), Lolita, tłum. Michał Kłobukowski, Warszawa | pl |
dc.description.references | Pallas H. (2009), Nowe kino szwedzkie, Kraków | pl |
dc.description.references | Penkala M. (2010), Neutralność i prawa człowieka – filozofia szwedzkiej polityki międzynarodowej, (w:) Szwecja. Przewodnik nieturystyczny, Warszawa | pl |
dc.description.references | Piotrowska A. (2003), Buntownik z wyboru, „Tygodnik Powszechny”, nr 51–52 | pl |
dc.description.references | Piotrowska E. (2006), Myśl filozoficzna Szwecji od mistycyzmu do radykalizmu, Poznań | pl |
dc.description.references | Tercjak J. (2009), (Nie)banalny prowokator – satyra, groteska i absurd w twórczości Roya Anderssona, „Film na Świecie”, nr 406 | pl |
dc.description.references | Żurawiecki B. (2009), Ponowny potop szwedzki, „Film”, nr 11 | pl |
dc.description.references | Buy Bye Beauty, reż. Pål Hollender (2001) | pl |
dc.description.references | Container, reż. Lukas Moodysson (2006) | pl |
dc.description.references | Coś się stało, reż. Roy Andersson (1993) | pl |
dc.description.references | Do ciebie człowieku, reż. Roy Andersson (2007) | pl |
dc.description.references | Dziura w sercu, reż. Lukas Moodysson (2004) | pl |
dc.description.references | Furman Śmierci, reż. Victor Sjoström (1921) | pl |
dc.description.references | Ingeborga Holm, reż. Victor Sjoström (1913) | pl |
dc.description.references | Lato z Moniką, reż. Ingmar Bergman (1952) | pl |
dc.description.references | Lila 4-ever, reż. Lukas Moodysson (2002) | pl |
dc.description.references | Mamut, reż. Lukas Moodysson (2009) | pl |
dc.description.references | Millenium: Mężczyźni którzy nienawidzą kobiet, reż. Niels Arden Oplev (2009) | pl |
dc.description.references | Pelle Polis, reż. Pål Hollender (2000) | pl |
dc.description.references | Pieśni z II piętra, reż. Roy Andersson (2000) | pl |
dc.description.references | Pippi Examples, reż. Palle Torsson (2001) | pl |
dc.description.references | Sobota, 5 października, reż. Roy Andersson (1969) | pl |
dc.description.references | Ziemia jest wspaniała, reż. Roy Andersson (1991) | pl |
dc.description.pages | 13-30 | pl |
dc.description.volume | 26 | pl |
dc.description.firstpage | 13 | pl |
dc.description.lastpage | 30 | pl |
dc.identifier.citation2 | Pogranicze. Studia Społeczne | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WSK) Pogranicze. Studia Społeczne, 2015, tom XXVI |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Pogranicze_26_Adamski.pdf | 177,26 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)