REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/3836
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorLipiec, Dariusz-
dc.date.accessioned2016-02-15T14:25:35Z-
dc.date.available2016-02-15T14:25:35Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationRocznik Teologii Katolickiej, T. 14/1, 2015, s. 213-225pl
dc.identifier.issn1644-8855-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/3836-
dc.description.abstractThe article concerns the way of developing loyalty to the Church. The necessity to develop loyalty with regard to the people who constitute the ecclesial community and to build it with regard to the people whose loyalty has decreased is an urgent problem nowadays. The processes of laicization and secularization in Poland influence loosening of the bonds with the Church and often result in leaving the Church. This situation forces priests to counteract the effects of the processes. In their efforts they can make use of the principles developed on the basis of economics. The ones which are particularly effective, as it seems, are the principles used in the affiliate marketing which aims at customer retention and which is based on cooperation. The article takes up the issue of developing loyalty to the Church through common values, strengthening self-confidence, maintaining contacts and recognition as well as through engagement and prizes.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectChurchpl
dc.subjectpastoral carepl
dc.subjectloyaltypl
dc.subjectmarketingpl
dc.subjectaffiliate marketingpl
dc.subjectrelationship marketingpl
dc.subjectKościółpl
dc.subjectduszpasterstwopl
dc.subjectlojalnośćpl
dc.subjectmarketingpl
dc.subjectmarketing partnerskipl
dc.subjectmarketing relacjipl
dc.titleLojalność względem Kościoła w świetle marketingu partnerskiegopl
dc.title.alternativeLoyalty to the Church in the light of affiliate marketingpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/rtk.2015.14.1.14-
dc.description.Biographicalnoteks. dr hab. DARIUSZ LIPIEC – teolog pastoralista, prof. KUL; prezbiter diecezji siedleckiej. Jest pracownikiem naukowym w Katedrze Prakseologii Pastoralnej w Instytucie Teologii Pastoralnej i Katechetyki KUL; członek Towarzystwa Naukowego KUL, Polskiego Stowarzyszenia Pastoralistów, Komisji Teologii Oddziału PAN w Lublinie, Post-Netzweks der mitel-und osteuropäischen Pastoraltheologinnen und Pastoraltheologen. Autor książki "Duszpasterstwo niewidomych i słabowidzących w Polsce. Studium teologicznopastoralne" (Lublin 2011) oraz kilkudziesięciu artykułów z zakresu teologii pastoralnej, a zwłaszcza organizacji duszpasterstwa, apostolstwa świeckich i duszpasterstwa niepełnosprawnych.pl
dc.description.AffiliationKatolicki Uniwersytet Lubelskipl
dc.description.referencesII Polski Synod Plenarny, Potrzeba i zadania nowej ewangelizacji na przełomie II i III Tysiąclecia Chrześcijaństwa, Poznań 2002.pl
dc.description.referencesFurtak R., Marketing partnerski na rynku usług, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesGordon I. H., Relacje z klientem. Marketing partnerski, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesHorovitz J., Strategia obsługi klienta, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesKaczor A., Kancelaria parafialna, [w:] R. Kamiński (red.), Teologia pastoralna, t. 2, Lublin 2002.pl
dc.description.referencesLipiec D., Duszpasterstwo parafialne wobec współczesnych wyzwań, „Ateneum Kapłańskie” 165(2015), z. 2.pl
dc.description.referencesLipiec D., Odwiedziny duszpasterskie rodzin, [w:] R. Kamiński, G. Pyźlak, J. Goleń (red.), Duszpasterstwo rodzin. Refleksja naukowa i działalność pastoralna, Lublin – Rzeszów 2013.pl
dc.description.referencesMirończuk T., W trosce o odpowiedzialne postawy pastoralne, [w:] I. Celary, G. Polok (red.), Odpowiedzialność w przestrzeni społeczno-pastoralnej, Katowice 2013.pl
dc.description.referencesPrzybysz M., Public relations w nowej ewangelizacji, [w:] K. Święs, D. Lipiec (red.), Polskie drogi nowej ewangelizacji, Lublin 2014.pl
dc.description.referencesPrzybysz M. M., Public relations w nowej ewangelizacji, [w:] W. Przygoda, E. Robek (red.), Ewangelizacja odpowiedzią Kościoła w Polsce na wyzwania współczesności, Sandomierz 2011.pl
dc.description.referencesPrzygoda W., Posługa charytatywna Kościołów Polsce, Lublin 2004.pl
dc.description.referencesRusecki M., Z teologii wiary, [w:] K. Kaucha, A. Pietrzak, W. Rebeta (red.), Rok wiary – rok odnowy, Lublin 2013.pl
dc.description.referencesSobór Watykański II, Konstytucja duszpasterska o Kościele w świecie współczesnym Gaudium et spes, [w:] Sobór Watykański II, Konstytucje, dekrety, deklaracje, Poznań 1986.pl
dc.description.referencesŚmigiel W., Wizyta duszpasterska, zwana kolędą, jako szansa na ewangelizację osób dystansujących się od Kościoła, „Teologia Praktyczna” 14(2013).pl
dc.description.referencesŚwięs K., Aktualne wyzwania nowej ewangelizacji w Polsce, [w:] K. Święs, D. Lipiec (red.), Polskie drogi nowej ewangelizacji, Lublin 2014.pl
dc.description.referencesWielebski T., Rady duszpasterskie w Polsce w służbie budowania communio Kościoła, „Ateneum Kapłańskie” 165(2015), z. 2.pl
dc.description.referencesWielebski T., Tutak M., Diecezjalne Rady Duszpasterskie w Polsce. Między ideałem a rzeczywistością, „Teologia Praktyczna”, 13(2012).pl
dc.description.referencesŻądło A., Parafia w trzecim tysiącleciu, Kielce 1999.pl
dc.description.pages213-225pl
dc.description.volume14/1pl
dc.description.firstpage213pl
dc.description.lastpage225pl
dc.identifier.citation2Rocznik Teologii Katolickiejpl
Występuje w kolekcji(ach):Rocznik Teologii Katolickiej, 2015, tom XIV/1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
2015.1-14.pdf236,67 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)