Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/3751
Tytuł: | Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży. Teoria i badania |
Redaktor(rzy): | Uszyńska-Jarmoc, Janina Bilewicz, Małgorzata |
Słowa kluczowe: | kompetencje kluczowe rozwijanie kompetencji kluczowych przemiany cywilizacyjne i kulturowe edukacja dzieci i młodzieży nauczyciele klas I-III |
Data wydania: | 2015 |
Data dodania: | 22-sty-2016 |
Wydawca: | Wydawnictwo Akademickie „Żak" |
Abstrakt: | Termin „kompetencje” od lat funkcjonuje w języku potocznym i naukowym, w kilku dyscyplinach naukowych, m.in. psychologii, pedagogice, socjologii, prawie. Jako kategoria pedagogiczna od kilkunastu lat stała się przedmiotem rozważań teoretycznych, badań naukowych i propozycji metodycznych także w pedagogice wczesnej edukacji. Różnorodność definicji, wielość podejść i interpretacji pojęcia „kompetencje” wpływa na szeroki zakres znaczeniowy terminu „kompetencje kluczowe”, który w ostatnich latach dołączył w edukacji do terminów podstawowych. Książka składa się z trzech części. W pierwszej, mającej charakter teoretyczny i metodologiczny wprowadzenia do prezentowanych badań, przedstawiono najbardziej ogólną perspektywę refleksji nad edukacyjnymi problemami badania i rozwijania kompetencji dzieci, młodzieży i dorosłych. W tej części wprowadzono czytelnika w teoretyczną i metodologiczną złożoność problematyki badań kompetencji kluczowych. Przedmiotem analiz części drugiej są wyniki badań wynikających z przyjęcia podejścia ilościowego. Opisywane badania dotyczą osób w różnym wieku, obejmują różne kompetencje kluczowe, prezentują autorskie narzędzia badań. W części trzeciej zgrupowane są teksty prezentujące wyniki badań jakościowych. Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców, nauczycieli akademickich i studentów, kandydatów na nauczycieli, a także czynnych zawodowo nauczycieli w klasach I-III oraz nauczycieli różnych przedmiotów w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, ponadto rodziców oraz wszystkich dorosłych, którzy pragną wpływać na kształt edukacji i zmieniać ją na miarę wyzwań XXI wieku |
Sponsorzy: | Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Fundacja Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji Społeczno-Pedagogicznych |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/3751 |
ISBN: | 978-83-62015-92-4 |
Typ Dokumentu: | Book |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Kompetencje_kluczowe_Teoria.pdf | 4,44 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL