REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/3751
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.editorUszyńska-Jarmoc, Janinapl
dc.contributor.editorBilewicz, Małgorzatapl
dc.date.accessioned2016-01-22T09:52:58Z-
dc.date.available2016-01-22T09:52:58Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.isbn978-83-62015-92-4-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/3751-
dc.description.abstractTermin „kompetencje” od lat funkcjonuje w języku potocznym i naukowym, w kilku dyscyplinach naukowych, m.in. psychologii, pedagogice, socjologii, prawie. Jako kategoria pedagogiczna od kilkunastu lat stała się przedmiotem rozważań teoretycznych, badań naukowych i propozycji metodycznych także w pedagogice wczesnej edukacji. Różnorodność definicji, wielość podejść i interpretacji pojęcia „kompetencje” wpływa na szeroki zakres znaczeniowy terminu „kompetencje kluczowe”, który w ostatnich latach dołączył w edukacji do terminów podstawowych. Książka składa się z trzech części. W pierwszej, mającej charakter teoretyczny i metodologiczny wprowadzenia do prezentowanych badań, przedstawiono najbardziej ogólną perspektywę refleksji nad edukacyjnymi problemami badania i rozwijania kompetencji dzieci, młodzieży i dorosłych. W tej części wprowadzono czytelnika w teoretyczną i metodologiczną złożoność problematyki badań kompetencji kluczowych. Przedmiotem analiz części drugiej są wyniki badań wynikających z przyjęcia podejścia ilościowego. Opisywane badania dotyczą osób w różnym wieku, obejmują różne kompetencje kluczowe, prezentują autorskie narzędzia badań. W części trzeciej zgrupowane są teksty prezentujące wyniki badań jakościowych. Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców, nauczycieli akademickich i studentów, kandydatów na nauczycieli, a także czynnych zawodowo nauczycieli w klasach I-III oraz nauczycieli różnych przedmiotów w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, ponadto rodziców oraz wszystkich dorosłych, którzy pragną wpływać na kształt edukacji i zmieniać ją na miarę wyzwań XXI wiekupl
dc.description.sponsorshipWydawnictwo Akademickie „Żak”, Fundacja Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji Społeczno-Pedagogicznychpl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Akademickie „Żak"pl
dc.subjectkompetencje kluczowepl
dc.subjectrozwijanie kompetencji kluczowychpl
dc.subjectprzemiany cywilizacyjne i kulturowepl
dc.subjectedukacja dzieci i młodzieżypl
dc.subjectnauczyciele klas I-IIIpl
dc.titleKompetencje kluczowe dzieci i młodzieży. Teoria i badaniapl
dc.typeBookpl
Występuje w kolekcji(ach):Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kompetencje_kluczowe_Teoria.pdf4,44 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons