Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/3751
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.editor | Uszyńska-Jarmoc, Janina | pl |
dc.contributor.editor | Bilewicz, Małgorzata | pl |
dc.date.accessioned | 2016-01-22T09:52:58Z | - |
dc.date.available | 2016-01-22T09:52:58Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.isbn | 978-83-62015-92-4 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/3751 | - |
dc.description.abstract | Termin „kompetencje” od lat funkcjonuje w języku potocznym i naukowym, w kilku dyscyplinach naukowych, m.in. psychologii, pedagogice, socjologii, prawie. Jako kategoria pedagogiczna od kilkunastu lat stała się przedmiotem rozważań teoretycznych, badań naukowych i propozycji metodycznych także w pedagogice wczesnej edukacji. Różnorodność definicji, wielość podejść i interpretacji pojęcia „kompetencje” wpływa na szeroki zakres znaczeniowy terminu „kompetencje kluczowe”, który w ostatnich latach dołączył w edukacji do terminów podstawowych. Książka składa się z trzech części. W pierwszej, mającej charakter teoretyczny i metodologiczny wprowadzenia do prezentowanych badań, przedstawiono najbardziej ogólną perspektywę refleksji nad edukacyjnymi problemami badania i rozwijania kompetencji dzieci, młodzieży i dorosłych. W tej części wprowadzono czytelnika w teoretyczną i metodologiczną złożoność problematyki badań kompetencji kluczowych. Przedmiotem analiz części drugiej są wyniki badań wynikających z przyjęcia podejścia ilościowego. Opisywane badania dotyczą osób w różnym wieku, obejmują różne kompetencje kluczowe, prezentują autorskie narzędzia badań. W części trzeciej zgrupowane są teksty prezentujące wyniki badań jakościowych. Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców, nauczycieli akademickich i studentów, kandydatów na nauczycieli, a także czynnych zawodowo nauczycieli w klasach I-III oraz nauczycieli różnych przedmiotów w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, ponadto rodziców oraz wszystkich dorosłych, którzy pragną wpływać na kształt edukacji i zmieniać ją na miarę wyzwań XXI wieku | pl |
dc.description.sponsorship | Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Fundacja Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji Społeczno-Pedagogicznych | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Akademickie „Żak" | pl |
dc.subject | kompetencje kluczowe | pl |
dc.subject | rozwijanie kompetencji kluczowych | pl |
dc.subject | przemiany cywilizacyjne i kulturowe | pl |
dc.subject | edukacja dzieci i młodzieży | pl |
dc.subject | nauczyciele klas I-III | pl |
dc.title | Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży. Teoria i badania | pl |
dc.type | Book | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Kompetencje_kluczowe_Teoria.pdf | 4,44 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL