REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/3099
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorCzerepaniak-Walczak, Maria-
dc.contributor.authorKorzeniecka-Bondar, Alicja-
dc.contributor.authorBochno, Ewa-
dc.date.accessioned2015-07-23T07:26:16Z-
dc.date.available2015-07-23T07:26:16Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationParezja, 2015, nr 1(3), s. 51-65pl
dc.identifier.issn2353–7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/3099-
dc.description.abstractW wywiadzie rozmówcy koncentrują się na poszukiwaniu kontekstów kategorii nieposłuszeństwo. Podjęte w nim wątki koncentrują się wokół czterech głównych zagadnień: teoretycznego odczytania kategorii nieposłuszeństwa; znaczenia nieposłuszeństwa w pracy i badaniach akademików oraz funkcjonowaniu uniwersytetu; warunków (szczególnie uniwersyteckich) sprzyjających/blokujących obywatelskiemu nieposłuszeństwu; roli autorytetów w relacji Mistrz – Uczeń.pl
dc.description.abstractIn the interview interlocutors focus on the search for contexts of the category of disobedience. Conversation concentrates on four main themes: the theoretical understanding of the category of disobedience; the importance of disobedience at work and research of academics and at the functioning of the university; conditions (especially university) that favour or block civil disobedience; the role of the authority in the Master – Student relation.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectnieposłuszeństwo obywatelskiepl
dc.subjectuniwersytetpl
dc.subjectrelacja Mistrz – Uczeńpl
dc.subjectcivil disobediencepl
dc.subjectuniversitypl
dc.subjectMaster – Student relationpl
dc.titleSapere Aude! De omnibus est dubitandum! Maria Czerepaniak-Walczak w rozmowie z Alicją Korzeniecką-Bondar i Ewą Bochnopl
dc.title.alternativeSapere Aude! De omnibus est dubitandum! Maria Czerepaniak-Walczak in the conversation with Alicja Korzeniecka-Bondar and Ewa Bochnopl
dc.typeOtherpl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2015.03.05-
dc.description.EmailMaria Czerepaniak-Walczak: malwa_1@interia.eupl
dc.description.EmailAlicja Korzeniecka-Bondar: alibon@uwb.edu.plpl
dc.description.EmailEwa Bochno: E.Bochno@ips.uz.zgora.plpl
dc.description.AffiliationMaria Czerepaniak-Walczak - Uniwersytet Szczecińskipl
dc.description.AffiliationAlicja Korzeniecka-Bondar - Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.AffiliationEwa Bochno - Uniwersytet Zielonogórskipl
dc.description.referencesBateson G., Step to an Ecology of Mind, The University of Chicago Press, Chicago and London 2000.pl
dc.description.referencesBellman G. M., K. D. Ryan, Extraordinary Groups: How Ordinary Teams Achieve Amazing Results, Josey-Bass Francisco 2008.pl
dc.description.referencesBoudon R., Efekt odwrócenia. Niezamierzone skutki działań społecznych, przekł. A. Karpowicz, Oficyna Naukowa, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesCzerepaniak-Walczak M., Homo academicus w świecie Homo oeconomicus. O obszarach i przejawach zmagań z akademickim zniewoleniem, „Pedagogika Szkoły Wyższej” 2014, nr 1 .pl
dc.description.referencesCzerepaniak-Walczak M., Nie myśl, bądź posłuszny – dyskurs władzy w szkole, [w:] Wychowanie. Pojęcia – Procesy – Konteksty, M. Dudzikowa, M. Czerepaniak-Walczak (red.), t. 4, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2008.pl
dc.description.referencesCzerepaniak-Walczak M., Desocjalizacja – w poszukiwaniu nowego dyskursu szkoły i edukacji, „Forum Oświatowe” 2005, nr 1 .pl
dc.description.referencesCzerepaniak-Walczak M., Nauczyciel akademicki w i wobec akademickiej kultury edukacyjnej: ile praxis, ile techne? Jak być współcześnie nauczycielem akademickim i nie zwariować albo nie zostać hipokrytą, [w:] Kultura edukacji szkoły wyższej - różnorodne perspektywy. Na rozdrożu biurokratycznej arbitralności, E. Kryńska, M. Głoskowska-Sołdatow, A. Kienig (red.), (w druku).pl
dc.description.referencesCzerepaniak-Walczak M., Pedagogika emancypacyjna. Rozwój świadomości krytycznej człowieka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006.pl
dc.description.referencesDewey J., Szkoła i dziecko, przekł. H. Bleszyńska, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesDurkheim E., Samobójstwo: studium z socjologii, przekł. K. Wakar, przedmowa A. Sułek, (red.) E. Tarkowska, Oficyna Naukowa, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesFromm E., “Disobedience as a Psychological and Moral Problem” Writing and Reading Across the Curriculum, 10th ed., L. Behrens, L. Rosen (ed.), Pearson, New York 2008.pl
dc.description.referencesHaidt J., Prawy umysł. Dlaczego dobrych ludzi dzieli religia i polityka?, przekł. A. Nowak-Młynikowska, Wydawnictwo Smak Słowa, Sopot 2014.pl
dc.description.referencesRozporządzenie MNiSW z dnia 8 sierpnia 2011 r. w sprawie obszarów wiedzy, dziedzin nauki i sztuki oraz dyscyplin naukowych i artystycznych, Dz.U. 2011, nr 1 79, poz. 1065.pl
dc.description.referencesSławiński S., Spór o wychowanie w posłuszeństwie, Agencja Wydawnicza TFD, Warszawa 1991.pl
dc.description.referencesSławiński S., Wychowanie do posłuszeństwa, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesStanding G., Prekariat. Nowa niebezpieczna klasa, przekł. K. Czarnecki, P. Kaczmarski, M. Karolak, PWN, Warszawa 2014.pl
dc.description.referencesThoreau H.D., Obywatelskie nieposłuszeństwo, przekł. H. Cieplińska, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2006.pl
dc.description.referencesWitkowski L., Historie autorytetu wobec kultury i edukacji, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2011.pl
dc.description.issue1(3)-
dc.description.firstpage51-
dc.description.lastpage65-
dc.identifier.citation2Parezjapl
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2015, nr 1
Varia (WNoE)

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons