Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/3099
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Czerepaniak-Walczak, Maria | - |
dc.contributor.author | Korzeniecka-Bondar, Alicja | - |
dc.contributor.author | Bochno, Ewa | - |
dc.date.accessioned | 2015-07-23T07:26:16Z | - |
dc.date.available | 2015-07-23T07:26:16Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Parezja, 2015, nr 1(3), s. 51-65 | pl |
dc.identifier.issn | 2353–7914 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/3099 | - |
dc.description.abstract | W wywiadzie rozmówcy koncentrują się na poszukiwaniu kontekstów kategorii nieposłuszeństwo. Podjęte w nim wątki koncentrują się wokół czterech głównych zagadnień: teoretycznego odczytania kategorii nieposłuszeństwa; znaczenia nieposłuszeństwa w pracy i badaniach akademików oraz funkcjonowaniu uniwersytetu; warunków (szczególnie uniwersyteckich) sprzyjających/blokujących obywatelskiemu nieposłuszeństwu; roli autorytetów w relacji Mistrz – Uczeń. | pl |
dc.description.abstract | In the interview interlocutors focus on the search for contexts of the category of disobedience. Conversation concentrates on four main themes: the theoretical understanding of the category of disobedience; the importance of disobedience at work and research of academics and at the functioning of the university; conditions (especially university) that favour or block civil disobedience; the role of the authority in the Master – Student relation. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | nieposłuszeństwo obywatelskie | pl |
dc.subject | uniwersytet | pl |
dc.subject | relacja Mistrz – Uczeń | pl |
dc.subject | civil disobedience | pl |
dc.subject | university | pl |
dc.subject | Master – Student relation | pl |
dc.title | Sapere Aude! De omnibus est dubitandum! Maria Czerepaniak-Walczak w rozmowie z Alicją Korzeniecką-Bondar i Ewą Bochno | pl |
dc.title.alternative | Sapere Aude! De omnibus est dubitandum! Maria Czerepaniak-Walczak in the conversation with Alicja Korzeniecka-Bondar and Ewa Bochno | pl |
dc.type | Other | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/parezja.2015.03.05 | - |
dc.description.Email | Maria Czerepaniak-Walczak: malwa_1@interia.eu | pl |
dc.description.Email | Alicja Korzeniecka-Bondar: alibon@uwb.edu.pl | pl |
dc.description.Email | Ewa Bochno: E.Bochno@ips.uz.zgora.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Maria Czerepaniak-Walczak - Uniwersytet Szczeciński | pl |
dc.description.Affiliation | Alicja Korzeniecka-Bondar - Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.Affiliation | Ewa Bochno - Uniwersytet Zielonogórski | pl |
dc.description.references | Bateson G., Step to an Ecology of Mind, The University of Chicago Press, Chicago and London 2000. | pl |
dc.description.references | Bellman G. M., K. D. Ryan, Extraordinary Groups: How Ordinary Teams Achieve Amazing Results, Josey-Bass Francisco 2008. | pl |
dc.description.references | Boudon R., Efekt odwrócenia. Niezamierzone skutki działań społecznych, przekł. A. Karpowicz, Oficyna Naukowa, Warszawa 2008. | pl |
dc.description.references | Czerepaniak-Walczak M., Homo academicus w świecie Homo oeconomicus. O obszarach i przejawach zmagań z akademickim zniewoleniem, „Pedagogika Szkoły Wyższej” 2014, nr 1 . | pl |
dc.description.references | Czerepaniak-Walczak M., Nie myśl, bądź posłuszny – dyskurs władzy w szkole, [w:] Wychowanie. Pojęcia – Procesy – Konteksty, M. Dudzikowa, M. Czerepaniak-Walczak (red.), t. 4, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2008. | pl |
dc.description.references | Czerepaniak-Walczak M., Desocjalizacja – w poszukiwaniu nowego dyskursu szkoły i edukacji, „Forum Oświatowe” 2005, nr 1 . | pl |
dc.description.references | Czerepaniak-Walczak M., Nauczyciel akademicki w i wobec akademickiej kultury edukacyjnej: ile praxis, ile techne? Jak być współcześnie nauczycielem akademickim i nie zwariować albo nie zostać hipokrytą, [w:] Kultura edukacji szkoły wyższej - różnorodne perspektywy. Na rozdrożu biurokratycznej arbitralności, E. Kryńska, M. Głoskowska-Sołdatow, A. Kienig (red.), (w druku). | pl |
dc.description.references | Czerepaniak-Walczak M., Pedagogika emancypacyjna. Rozwój świadomości krytycznej człowieka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006. | pl |
dc.description.references | Dewey J., Szkoła i dziecko, przekł. H. Bleszyńska, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2006. | pl |
dc.description.references | Durkheim E., Samobójstwo: studium z socjologii, przekł. K. Wakar, przedmowa A. Sułek, (red.) E. Tarkowska, Oficyna Naukowa, Warszawa 2006. | pl |
dc.description.references | Fromm E., “Disobedience as a Psychological and Moral Problem” Writing and Reading Across the Curriculum, 10th ed., L. Behrens, L. Rosen (ed.), Pearson, New York 2008. | pl |
dc.description.references | Haidt J., Prawy umysł. Dlaczego dobrych ludzi dzieli religia i polityka?, przekł. A. Nowak-Młynikowska, Wydawnictwo Smak Słowa, Sopot 2014. | pl |
dc.description.references | Rozporządzenie MNiSW z dnia 8 sierpnia 2011 r. w sprawie obszarów wiedzy, dziedzin nauki i sztuki oraz dyscyplin naukowych i artystycznych, Dz.U. 2011, nr 1 79, poz. 1065. | pl |
dc.description.references | Sławiński S., Spór o wychowanie w posłuszeństwie, Agencja Wydawnicza TFD, Warszawa 1991. | pl |
dc.description.references | Sławiński S., Wychowanie do posłuszeństwa, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa 1994. | pl |
dc.description.references | Standing G., Prekariat. Nowa niebezpieczna klasa, przekł. K. Czarnecki, P. Kaczmarski, M. Karolak, PWN, Warszawa 2014. | pl |
dc.description.references | Thoreau H.D., Obywatelskie nieposłuszeństwo, przekł. H. Cieplińska, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2006. | pl |
dc.description.references | Witkowski L., Historie autorytetu wobec kultury i edukacji, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2011. | pl |
dc.description.issue | 1(3) | - |
dc.description.firstpage | 51 | - |
dc.description.lastpage | 65 | - |
dc.identifier.citation2 | Parezja | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2015, nr 1 Varia (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
5-Sapere-Aude-De-omnibus-est-dubitandum_Maria-Czerepaniak-Walczak-w-rozmowie-z-Alicją-Korzeniecką-Bondar-i-Ewą-Bochno_Parezja_1_20153.pdf | 678,8 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL