REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/3097
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorPiotrowski, Marek-
dc.contributor.authorKucińska, Elżbieta-
dc.contributor.authorPiotrowska, Klaudia-
dc.date.accessioned2015-07-23T07:04:54Z-
dc.date.available2015-07-23T07:04:54Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationParezja, 2015, nr 1(3), s. 25-35pl
dc.identifier.issn2353–7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/3097-
dc.description.abstractW tekście podejmujemy próbę zastanowienia się nad przyczynami braku buntu wobec kryzysu systemu edukacji w Polsce. W związku z tym zwracamy uwagę na systemowe błędy prowadzenia badań ilościowych wynikłe z braku odpowiedniej wiedzy zarówno wśród tych, którzy zlecają analizy jak i tych, którzy je wykonują oraz analizujemy błędy polskich badań będące skutkiem naśladownictwa pomiarów międzynarodowych. W podsumowaniu, prezentując jedno studium przypadku uczennicy wykluczonej z systemu edukacji przedstawiamy cel dalszych, niezbędnych pomiarów tego systemu.pl
dc.description.abstractThe article presents conflicts occurring in education. The authors explain why, despite numerous studies, it is difficult to notice the true picture of the entire system. According to the authors, the sources of ignorance lie in the erroneous rules of the school and academic education, and in the imitation of international measurements (in educational studies in Poland). The description, cited at the end of the article, is the first of several case studies that will be mainly used in the following articles, presenting actions, which minimize the effects of the crisis of the system of education.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectkryzys sytemu edukacjipl
dc.subjectbunt młodzieżypl
dc.subjectthe crisis of the system of educationpl
dc.subjectyouth rebellionpl
dc.titleNiedostrzegany kryzys prowadzący do buntupl
dc.title.alternativeOverlooked crisis leading to rebellionpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2015.03.03-
dc.description.EmailMarek Piotrowski: marek.a.piotrowski@gmail.compl
dc.description.EmailElżbieta Kucińska: elzbieta.kucinska@moskat.plpl
dc.description.EmailKlaudia Piotrowska: kla-dia@gazeta.plpl
dc.description.AffiliationMarek Piotrowski - Uniwersytet Warszawskipl
dc.description.AffiliationElżbieta Kucińska - Zespół Diagnostyczno-Reedukacyjny w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii nr 2 „Kąt” w Warszawiepl
dc.description.AffiliationKlaudia Piotrowska - Zespół Szkół STO4 w Warszawiepl
dc.description.referencesBonstingl J., Szkoły jakości. Wprowadzenie do Total Quality Management w edukacji, Wydawnictwo CODN, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesCentralna Komisja Egzaminacyjna, Osiągnięcia uczniów kończących gimnazjum w roku 2009, Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesCentralna Komisja Egzaminacyjna, Osiągnięcia uczniów kończących gimnazjum w roku 2012, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesDagiel M. i in., Raport OBUT 2011, A. Pregler, E. Wiatrak (red.), Centralna Komisja Egzaminacyjna, Warszawa 2011.pl
dc.description.referencesDąbrowski M., Żytko M., Badanie umiejętności podstawowych uczniów trzecich klas szkoły podstawowej RAPORT Z BADANIA ILOŚCIOWEGO, Centralna Komisja Egzaminacyjna, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesDudzikowa M., Użyteczność pojęcia działań pozornych jako kategorii analitycznej. Egzemplifikacja z obszaru edukacji (i nie tylko), [w:] Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji, M. Dudzikowa, K. Knasiecka-Falbierska (red.), Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2012.pl
dc.description.referencesIBO, Diploma Programme curriculum framework, International Baccalaureate Organization, http://www.ibo.org/diploma/curriculum/.pl
dc.description.referencesIBO, Individuals and societies, International Baccalaureate Organization, http://www.ibo.org/diploma/curriculum/group3/.pl
dc.description.referencesIBO, Mathematics SL guide, International Baccalaureate Organization, Genewa 2014.pl
dc.description.referencesIBO, Sciences, International Baccalaureate Organization, http://www.ibo.org/diploma/curriculum/group4/SEHS.cfm.pl
dc.description.referencesPopowicz K., IB – dobre praktyki, TOK, https://sites.google.com/site/ibdobrepraktyki/tok.pl
dc.description.referencesJędrzejewski M., My śmiecie – git ludzie, skini, sataniści, krysznaici, LAWSONIA, Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesKasprzak P., Cud nad Wisłą 2012, Oświatowa Fundacja Filmowa, Warszawa 2014.pl
dc.description.referencesKonarzewski K., TIMSS i PIRLS 2011. Osiągnięcia szkolne polskich trzecioklasistów w perspektywie międzynarodowej, CKE, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesKondratek B., Teorie odpowiedzi na pozycje testowe oraz klasyczna teoria testów, Uniwersytet Śląski, „Biuletyn Wydawniczy” 2009, nr 9.pl
dc.description.referencesKućmierowska B., Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego, S. Bedyńska, M. Cypryańska (red.), Wydawnictwo Akademickie Sedno, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesLackowski J., Niespełnione nadzieje maturalnych reformatorów, Ośrodek Myśli Politycznej 201313-09-28, http://www.omp.org.pl/artykul.php?artykul=31317.pl
dc.description.referencesLagemaat R., Theory of knowledge for the IB Diploma, Cambridge University Press, Cambridge 2011.pl
dc.description.referencesLutyński J., Działania pozorne, [w:] Nauka i polskie problemy. Komentarz socjologa, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesMinisterstwo Edukacji Narodowej, Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA, Wyniki badań w Polsce 2012, ifispan.waw.pl.pl
dc.description.referencesMourshed M., Chijioke C., Barber M., Jak najlepiej doskonalone systemy szkolne na świecie stają się jeszcze lepsze, McKinsey & Company 2007, przekł. Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesOECD, Who are the strong performers and successful reformers in education?, PISA IN FOCUS 2013, nr 11.pl
dc.description.referencesParlament Europejski, Kompetencje kluczowe w uczeniu się przez całe życie. Europejskie ramy odniesienia 2006 r., http://europa.eu/legislation_summaries/education_training_youth/lifelong_learning/c1111090_pl.htm.pl
dc.description.referencesPiotrowski M., Od TQM do żandarma, czyli pod prąd, VEDA, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesPiotrowski M., Brak i lekceważenie kapitału społecznego przyczyną niskiej skuteczności instytucji edukacyjnych i nie tylko, cz. I, „Kwartalnik Pedagogiczny” 2015, w druku.pl
dc.description.referencesPiotrowski M., Pomiar dydaktyczny i polityka projakościowa gminy w obszarze oświaty, [w:] Biblioteczka Oświaty Samorządowej, t. 7, Decentralizacja oświaty, M. Herbst (red.), Centrum Interdyscyplinarne Modelowania Matematycznego i Komputerowego, Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesPutkiewicz E., Korepetycje – szara strefa edukacji, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesŚliwerski B., „Sformatowana” przez MEN edukacja historyczna Polaków – nie tylko w debacie publicznej, 24 marca 2012 1http://sliwerski-pedagog.blogspot.com/201212/03/sformatowana-przez-men-edukacja.html.pl
dc.description.issue1(3)-
dc.description.firstpage25-
dc.description.lastpage35-
dc.identifier.citation2Parezjapl
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2015, nr 1

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons