REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/3096
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSzwabowski, Oskar-
dc.date.accessioned2015-07-22T11:54:34Z-
dc.date.available2015-07-22T11:54:34Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationParezja, 2015, nr 1(3), s. 13-24pl
dc.identifier.issn2353–7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/3096-
dc.description.abstractW artykule zostaje poddana analizie praca nomadycznej maszyny edukacyjnej. Podniesiono przede wszystkim wątek jest auto-nie-reprezentacji. Wskazano na konieczność uwzględnienia specyfiki silnika tejże maszyny, zwłaszcza w kontekście głosu i jego relacji z tym, co ludzkie i racjonalne. Poetyka nomadycznej maszyny edukacyjnej jest nie tylko sposobem ujawniania się i zakrywania, ale stanowi praktykę oporową. Autor, starając się zarysować budowę tego elementu silnika maszyny i jego pracę, rozważania teoretyczne odnosi do empirycznego materiału, zapomnianych historii opowiadanych przez zbuntowane wielości.pl
dc.description.abstractIn this paper the work of a nomadic educational machine is analyzed. The topic of non-self-representation has been raised primarily. The necessity of taking into account the specifics of the engine of this machine has been emphasized, especially in the context of the voice and its relationship with what is human and rational. Poetics of a nomadic educational machine is not only a way of coming out and covering, but it is also the practice of resistance. The author, trying to outline the structure of this engine component and its work, theoretically refers to the empirical material, forgotten stories told by the rebellious multiplicity. keywords: anarchism, the Didactics Machine, the Nomadic Educational Machine, the Newest Social Movements.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectanarchizmpl
dc.subjectmaszyna dydaktycznapl
dc.subjectnomadyczna maszyna edukacyjnapl
dc.subjectnowe ruchy społecznepl
dc.subjectanarchismpl
dc.subjectthe Didactics Machinepl
dc.subjectthe Nomadic Educational Machinepl
dc.subjectthe Newest Social Movementspl
dc.titlePoetyka rewolucyjna nomadycznej maszyny edukacyjnejpl
dc.title.alternativeRevolutionary poetics of a nomadic educational machinepl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2015.03.02-
dc.description.Emailo.szwabowski@gmail.compl
dc.description.AffiliationUniwersytet Szczecińskipl
dc.description.referencesAutonomia robotnicza, K. Król (red.), Oficyna Bractwo Trojka, Poznań 2007.pl
dc.description.referencesBookchin M., Anarchizm społeczny czy anarchizm stylu życia? Przepaść nie do pokonania, przekł. I. Czyż, Oficyna Wydawnicza Trojka, Poznań 2006.pl
dc.description.referencesChollet M., Tyrania rzeczywistości, przekł. A. Dwulit, Książka i Prasa, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesChutorański M., Krajowe ramy wysokiego performansu?, „Studia Pedagogiczne” 2013, nr 66.pl
dc.description.referencesConstituent Imagination, Militant Investigations, Collective Theorization, S. Shukaitis, D. Greaber, E. Biddle (red.), AK Press, Oakland, Edinburgh, West Virginia 2007.pl
dc.description.referencesContemporary Anarchist Studies. An introductory anthology of anarchy in the academy, R. Amster, A. DeLeon, Luis A. Fernandez, A. J. Nocella II, D. Shannon (red.), Routledge, London – New York 2009pl
dc.description.referencesCrary J., 24/7: Late Capitalism and the Ends of Sleep, Verso, Londyn 2013.pl
dc.description.referencesCrichley S., Nieustające żądanie. Etyka polityczna, przekł. R. Dobrowolski, M. Gusin, DSW, Wrocław 2006.pl
dc.description.referencesDay J.F.R., Gramsci is Dead.Anarchist Currents in the Newest Social Movements, Pluto Press, London 2001.pl
dc.description.referencesGreaber D., Fragments of an Anarchist Anthropology, Prickly Paradigm Press, Chicago 2004.pl
dc.description.referencesHorizontalism: Voices of Popular Power in Argentina, M. Sitri (red.), AK Press, Edinburgn, Okland, West Virginia 2006pl
dc.description.referencesHorkhaimer M., Krytyka instrumentalnego rozumu, przekł. H. Walentowicz, Scholar, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesKaczmarek D., Anarchizm w publikacjach zwartych w okresie PRL, „Przegląd Anarchistyczny” 2008, nr 7.pl
dc.description.referencesLaskowski P., Maszyny wojenne. Georges Sorel i strategie radykalnej filozofii politycznej, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2011.pl
dc.description.referencesLewis T. E., Swarm Intelligence: Rethinking the Multitude from within the Transversal Commons, „Cultural, Theory and Critique” 2010, nr 51 (3).pl
dc.description.referencesMcKenzie J., Performuj albo… Od dyscypliny do preformansu, przekł. T. Kubikowski, Universitas, Kraków 2011.pl
dc.description.referencesMatamoros F., Marcos, pomiędzy mitem a zmianą społeczną, przekł. M. Krysińska-Kałużna, [w:] Inny Meksyk. Opowieści zapatystów, B. Pradzyńska (red.), Wydawnictwo Bractwo Trojka, Poznań 2014.pl
dc.description.referencesNgai P., Pracownice chińskich fabryk, przekł. I. Czyż, Oficyna Wydawnicza Trojka, Poznań 2010.pl
dc.description.referencesRoos J.E., Oikonomakis L., We Are Everywhere!The Autonomous Roots of theReal Democracy Movement, tekst wygłoszony na 7. edycji ECPR General Conference:‘Comparative Perspectives on the New Politics of Dissent’Democracy of the Squares: Visions and Practices of Democracy from Egypt to the US,Sciences Po Bordeaux, 4-7 wrzesień 2013.pl
dc.description.referencesShukaitis S., Infrapolityka i nomadyczna maszyna edukacyjna, przekł. Oskar Szwabowski, dostęp: http://www.ha.art.pl/prezentacje/39-edufactory/1959-stevphen-shukaitis-infrapolityka-i-nomadyczna-maszyna-edukacyjna.html.pl
dc.description.referencesSzwabowski O., Demokracja, edukacja i czas (bez)rewolucji, [w:] Demokracja i edukacja. Dylematy, diagnozy, doświadczenia, K. Gawlicz, P. Rudnicki, M. Starnawski, T. Tokarz (red.), Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2014.pl
dc.description.referencesSzwabowski O., Miejsce i funkcja teorii w anarchizmie, „Przegląd Humanistyczny. Pedagogika, Politologia, Filologia” 2010, nr 3.pl
dc.description.referencesUrbański J., Prekariat i nowa walka klas. Przeobrażenia współczesnej klasy pracowniczej i jej form walki, Instytut Wydawniczy Książka i Prasa, Warszawa 2014.pl
dc.description.referencesWalentowicz H., Tęsknota za lepszym. Historiozofia Maxa Horkheimera, Scholar, Warszawa 2004.pl
dc.description.issue1(3)-
dc.description.firstpage13-
dc.description.lastpage24-
dc.identifier.citation2Parezjapl
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2015, nr 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
2-Oskar-Szwabowski_Poetyka-rewolucyjna_nomadycznej-maszyny-edukacyjnej_Parezja-1_20153.pdf662,19 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons