Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/3081
Tytuł: | Postkolonialno-autochtoniczny paradygmat badań społecznych nad wielokulturowością w perspektywie pedagogicznej |
Inne tytuły: | Postcolonial indigenous paradigm of social research on multiculturalityin pedagogical perspective |
Autorzy: | Kubinowski, Dariusz |
Słowa kluczowe: | postcolonialism paradigms in social sciences Roma people |
Data wydania: | 2015 |
Data dodania: | 16-lip-2015 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Pogranicze. Studia Społeczne, T. 25, 2015, s. 197-208 |
Abstrakt: | The author shortly presents a new paradigm of social research on multiculturality as called the postcolonial indigenous paradigm. He bases in this presentation on the book by Bagele Chilisa, professor at the University of Botswana who is researcher represented this paradigm and author of methodological monograph under the title Indigenous research methodologies (2012). Postcolonial indigenous paradigm is synergy and transgression of three known paradigms in social sciences as means: critical theory, constructive, and participative ones. The author asks for possibility of using postcolonial indigenous paradigm in social research on multiculturality in Poland. His answer to this question is an exemplification of research project concerning problems of the Roma education in Polish schools. He proposes looking for new political concepts and practical solutions of problems of multiculturality with regards to ideas of postcolonial indigenous paradigm. |
E-mail: | dkubi@wp.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/3081 |
DOI: | 10.15290/pss.2015.25.11 |
ISSN: | 1230-2392 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Pogranicze. Studia Społeczne, 2015, tom XXV |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Pogranicze_25_Kubinowski.pdf | 135,7 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)