REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/3079
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKorczyński, Mariusz-
dc.date.accessioned2015-07-16T10:49:30Z-
dc.date.available2015-07-16T10:49:30Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 25, 2015, s. 151-174pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/3079-
dc.description.abstractThe aim of the study was to determine the importance of education in the formation of social distance of Polish emigrants towards peoples of other nationalities such as: Jews, Russians, English, Pakistani, Arabs, and Japanese. The study involved 262 people, including 137 Polish immigrants in England and 125 citizens of England as the host country. An adapted version of the E. Bogardus scale was used to measure social distance. The analyses performed show that the attitude of Polish emigrants towards people of other nationalities differed according to the level of education of the Poles surveyed. Only in the respondents’ attitude to Jews the level of education was not a differentiating factor. In all other cases, statistically significant differences were observed. British respondents generally declared a positive attitude towards people of other nationalities. Their level of distancing was rather homogeneous and more favorable, not dependent on their level of education.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectattitudepl
dc.subjectemigrationpl
dc.subjectsocial distancepl
dc.subjectintercultural educationpl
dc.titleDystans społeczny emigrantów polskich w Wielkiej Brytanii wobec „obcych” a ich poziom wykształceniapl
dc.title.alternativeSocial distance of Polish emigrants in Great Britain towards “strangers” a level of educationpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2015.25.09-
dc.description.Emailm-korcz@wp.plpl
dc.description.referencesBera R. (2008), Aksjologiczny sens pracy a poczucie jakości życia emigrantów polskich, Lublinpl
dc.description.referencesBera R., Korczyński M. (2013), Dystans społeczny emigrantów polskich wobec „obcych” i „innych”, Lublinpl
dc.description.referencesBiela A. (red), (2007), Nauka pracy, doradztwo zawodowe i przedsiębiorczość młodzieży, Warszawapl
dc.description.referencesBłuszkowski J. (2003), Stereotypy narodowe w świadomości Polaków, Warszawapl
dc.description.referencesBogardus E. S. (1950), Stereotypes versus sociotypes, “Sociology and Social Research” t. 34pl
dc.description.referencesBukowski M. (red.), (2007), Zatrudnianie w Polsce w 2006: Produktywność dla pracy, Warszawapl
dc.description.referencesChodkowska M., Byra S. (red.), (2012), Dystans społeczny w teorii i praktyce pedagogicznej, Lublinpl
dc.description.referencesCzapiński J., Panek T. (red.), (2011), Diagnoza społeczna 2011. Warunki i jakość życia Polaków. Raport, w: http://www.diagnoza.com/pliki/raporty/Diagnoza_raport_2011.pdfpl
dc.description.referencesDudzikowa M., Czerepaniak-Walczak M. (red.), (2007), Wychowanie. Pojęcia – procesy - konteksty, t. 2, Gdańskpl
dc.description.referencesGrabowska-Lusińska I., Okólski M. (2009), Emigracja ostatnia?, Warszawapl
dc.description.referencesGrzybowski P. (2007), Wychowanie ku międzykulturowości. O poszukiwaniu człowieka w Innych i Obcych, [w:] M. Dudzikowa, M. Czerepaniak-Walczak (red.), Wychowanie. Pojęcia – procesy – konteksty., t. 2, Gdańsk 2007pl
dc.description.referencesIglicka K. (2009), Powroty Polaków w okresie kryzysu gospodarczego. W pętli pułapki migracyjnej. Raporty z badań, nr 1, Warszawapl
dc.description.referencesJasińska-Kania A. (red.), (1992), Bliscy i dalecy. Studia nad postawami wobec różnych narodów, ras i grup etnicznych, Warszawapl
dc.description.referencesKaczmarczyk P., Okólski M. (2005), Migracje specjalistów wysokiej klasy w kontekście członkowstwa Polski w UE, Warszawapl
dc.description.referencesKawczyńska-Butrym Z. (2009), Migracje. Wybrane problemy, Lublinpl
dc.description.referencesKorczyński M. (2012), Niepełnosprawny – „obcy” czy „swój”? w percepcji Polaków przebywających na emigracji w Anglii, [w:] M. Parchomiuk, B. Szabała (red.), Dystans społeczny wobec osób z niepełnosprawnością jako problem pedagogiki specjalnej, t. 1, Lublinpl
dc.description.referencesLewowicki T. (2011), Cztery spojrzenia na wielokulturowość i edukację międzykulturową, „Pogranicze. Studia Społeczne” t. 17, cz. 1pl
dc.description.referencesLiu C. H., Lee H. W. (2008), A proposed model of expatriates In multinational corporations. Crosscultural management, “An International Journal” nr 15(2)pl
dc.description.referencesNikitorowicz J. (2009), Edukacja regionalna i międzykulturowa, Warszawapl
dc.description.referencesNowicka E. (1990), Dystans wobec innych ras i narodów w społeczeństwie polskim, [w:] E. Nowicka (red.), Swoi i obcy, Warszawapl
dc.description.referencesNowicka E. (1990), Swoi i obcy, Warszawapl
dc.description.referencesParchomiuk M., Szabała B. (red.), (2012), Dystans społeczny wobec osób z niepełnosprawnością jako problem pedagogiki specjalnej, t. 1, Lublinpl
dc.description.referencesSzwed R. (2003), Tożsamość a obcość kulturowa, Lublinpl
dc.description.volume25-
dc.description.firstpage151-
dc.description.lastpage174-
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2015, tom XXV

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_25_Korczynski.pdf292,22 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)