REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/3053
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorLewowicki, Tadeusz-
dc.date.accessioned2015-07-03T09:58:53Z-
dc.date.available2015-07-03T09:58:53Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 25, 2015, s. 13-24pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/3053-
dc.description.abstractMulticulturalism is eternal phenomenon, which exists in the whole world. It brings many positive results, but may also be the cause or pretext of conflicts, wars, tragedies. Multiculturaliral education and above all intercultural education is the attempt to create multicultural world, in which people live in friendship and cooperate creating the conditions towards satisfying course of living. The popularization of ideas and practice of intercultural education depends on the inclusion of various kinds of multiculturalism and on taking advantage of the chances brought by globalisation. The article presents the main types of multiculturalism and proeducational chances related to some of the existing ways of globalisation. On this background, different strategies of acting, which are intercultural education friendly, are presented.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectmulticulturalitypl
dc.subjectglobalizationpl
dc.subjectintercultural educationpl
dc.titleWielokulturowość i globalizacja a strategie edukacji międzykulturowejpl
dc.title.alternativeMulticulturalism, globalisation and the strategies of intercultural educationpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2015.25.01-
dc.description.Emailrektor@wsp.edu.plpl
dc.description.referencesKremień W. G. (2008), Filozofia edukacji, Radompl
dc.description.referencesKremień W. G., Lewowicki T., Sysojewa S. (red.), (2011), Kulturno-istoriczna spadszczina Polszczi ta Ukrainy jak czinnik podwitku polikulturnoj oswiti, Ministerstwo oswiti i nauki, mołodi i sportu Ukrainy, NANP Ukrainy (i in.), Kijów-Chmielnickipl
dc.description.referencesKremień W. G., Lewowicki T., Nikitorowicz J., Sysojewa S. (red.), (2012), Edukacja w społeczeństwach wielokulturowych, Warszawapl
dc.description.referencesLewowicki T., Ogrodzka-Mazur E., Szczurek-Boruta A. (red.), (2000), Edukacja międzykulturowa w Polsce i na świecie, Katowicepl
dc.description.referencesLewowicki T., Ogrodzka-Mazur E., Szczurek-Boruta A. (red.), (2011), Edukacja międzykulturowa – dokonania, problemy, perspektywy, Cieszyn-Warszawa-Toruńpl
dc.description.referencesLewowicki T., Ogrodzka-Mazur E. (red.), (2005), Polityka społeczna i oświatowa a edukacja międzykulturowa, Cieszyn-Warszawapl
dc.description.referencesLewowicki T., Szczurek-Boruta A., Grabowska B. (red.), (2009), Społeczne uwarunkowania edukacji międzykulturowej. Problemy praktyki oświatowej , Cieszyn-Warszawa-Toruńpl
dc.description.referencesLewowicki T. (2010), Wielokulturowość i edukacja, „Ruch Pedagogiczny” nr 3-4pl
dc.description.referencesLewowicki T. (2012), Edukacja międzykulturowa – bilans otwarcia 2012, „Edukacja Międzykulturowa” nr 1pl
dc.description.referencesLewowicki T., Ogniewjuk W., Ogrodzka-Mazur E., Sysojewa S. (red.), (2014), Wielokulturowość i edukacja, Warszawa-Cieszyn-Kijówpl
dc.description.referencesNikitorowicz J. (red.), (1995), Edukacja międzykulturowa. W kręgu potrzeb i stereotypów, Białystokpl
dc.description.referencesNikitorowicz J. (2005), Kreowanie tożsamości dziecka. Wyzwania edukacji międzykulturowej, Gdańskpl
dc.description.referencesNikitorowicz J. (2010), Grupy etniczne w wielokulturowym świecie, Sopotpl
dc.description.referencesSobecki M. (1999), Kształtowanie postaw wobec odmienności jako nowe zadanie wychowania, [w:] J. Nikitorowicz, M. Sobecki (red.), Edukacja międzykulturowa w wymiarze instytucjonalnym, Białystokpl
dc.description.referencesSobecki M. (2004), Wielowymiarowa tożsamość kulturowa a egzystencja człowieka w kontekście edukacji międzykulturowej, [w:] A. Paszko (red.), Edukacja międzykulturowa w Polsce na przełomie XX i XXI wieku , Krakówpl
dc.description.referencesSeria prac „Edukacja Międzykulturowa” – obejmująca 60 tomów, wydawana nakładem głównie Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego, Wyższej Szkoły Pedagogicznej ZNP w Warszawie i Wydawnictwa Adam Marszałek (wybrane prace z tej serii są przywołane w przypisach i bibliografii do niniejszego tekstu)pl
dc.description.referencesLewowicki T. (2000), W poszukiwaniu modelu edukacji międzykulturowej , [w:] T. Lewowicki, E. Ogrodzka-Mazur, A. Szczurek-Boruta (red.), Edukacja międzykulturowa w Polsce i na świecie, Katowicepl
dc.description.volume25-
dc.description.firstpage13-
dc.description.lastpage24-
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2015, tom XXV

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_25_Lewowicki.pdf135,21 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)