Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/3020
Tytuł: | Czy patriotyzm jest wartością pożądaną w edukacji? Opinie nauczycieli szkół białostockich |
Inne tytuły: | Whether patriotism is the desired value in education? Opinions of teachers of schools in Bialystok |
Autorzy: | Dakowicz, Lidia Filipek, Agnieszka |
Słowa kluczowe: | patriotyzm wartości wartości kultury polskiej przekaz wartości edukacja nauczyciel edukacja patriotyczna patriotism values the values of Polish culture transmission values education teacher patriotic education |
Data wydania: | 2009 |
Data dodania: | 20-cze-2015 |
Wydawca: | Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie |
Źródło: | Patriotyzm a wychowanie, pod red. Elwiry Jolanty Kryńskiej, Joanny Dąbrowskiej, Agnieszki Szarkowskiej, Urszuli Wróblewskiej, Białystok 2009, s. 586-596 |
Abstrakt: | Artykuł prezentuje wyniki badań przeprowadzonych wśród nauczycieli szkół białostockich. Ich celem było ustalenie czy w opinii nauczycieli patriotyzm jest wartością pożądaną w edukacji oraz czy nauczyciele przekazują tę wartość swoim uczniom. Ponad połowa respondentów uważa, że patriotyzm jest wartością, która powinna być zdecydowanie przekazywana w procesie edukacji. Porównując poglądy badanych nauczycieli na temat konieczności przekazu tej wartości w szkolnym procesie nauczania i wychowania oraz ich deklaracje odnośnie faktu przekazywania przez nich patriotyzmu należy stwierdzić, iż badani zdecydowanie częściej podają patriotyzm jako wartość pożądaną w przekazie nauczyciela, niż jako wartość przez siebie przekazywaną. This article shows results of research conducted among teachers of schools in Bialystok. Their aim was to establish whether, in the opinion of teachers, patriotism is the desired value in education and whether teachers convey this value to their pupils. More than half of respondents believed that patriotism is a value that should be definitely conveyed in the educational process. Comparing the views of the interviewed teachers about the need to convey this value in the school process of teaching and upbringing and their statements regarding the fact of conveying by them patriotism it should be noted that the respondents more often submits patriotism as the desired value in the transmission of a teacher than as a value by itself conveyed. |
Afiliacja: | Wydział Pedagogiki i Psychologii, Uniwersytet w Białymstoku |
Sponsorzy: | Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/3020 |
ISBN: | 978-83-61209-21-8 |
Typ Dokumentu: | Book chapter |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (STH) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Lidia Dakowicz, Agnieszka Filipek_Czy patriotyzm jest wartością pożądaną w edukacji Opinie nauczycieli szkół białostockich.pdf | 576,06 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL