REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/3020
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorDakowicz, Lidia-
dc.contributor.authorFilipek, Agnieszka-
dc.date.accessioned2015-06-20T08:16:40Z-
dc.date.available2015-06-20T08:16:40Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationPatriotyzm a wychowanie, pod red. Elwiry Jolanty Kryńskiej, Joanny Dąbrowskiej, Agnieszki Szarkowskiej, Urszuli Wróblewskiej, Białystok 2009, s. 586-596pl
dc.identifier.isbn978-83-61209-21-8-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/3020-
dc.description.abstractArtykuł prezentuje wyniki badań przeprowadzonych wśród nauczycieli szkół białostockich. Ich celem było ustalenie czy w opinii nauczycieli patriotyzm jest wartością pożądaną w edukacji oraz czy nauczyciele przekazują tę wartość swoim uczniom. Ponad połowa respondentów uważa, że patriotyzm jest wartością, która powinna być zdecydowanie przekazywana w procesie edukacji. Porównując poglądy badanych nauczycieli na temat konieczności przekazu tej wartości w szkolnym procesie nauczania i wychowania oraz ich deklaracje odnośnie faktu przekazywania przez nich patriotyzmu należy stwierdzić, iż badani zdecydowanie częściej podają patriotyzm jako wartość pożądaną w przekazie nauczyciela, niż jako wartość przez siebie przekazywaną.pl
dc.description.abstractThis article shows results of research conducted among teachers of schools in Bialystok. Their aim was to establish whether, in the opinion of teachers, patriotism is the desired value in education and whether teachers convey this value to their pupils. More than half of respondents believed that patriotism is a value that should be definitely conveyed in the educational process. Comparing the views of the interviewed teachers about the need to convey this value in the school process of teaching and upbringing and their statements regarding the fact of conveying by them patriotism it should be noted that the respondents more often submits patriotism as the desired value in the transmission of a teacher than as a value by itself conveyed.pl
dc.description.sponsorshipWydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.subjectpatriotyzmpl
dc.subjectwartościpl
dc.subjectwartości kultury polskiejpl
dc.subjectprzekaz wartościpl
dc.subjectedukacjapl
dc.subjectnauczycielpl
dc.subjectedukacja patriotycznapl
dc.subjectpatriotismpl
dc.subjectvaluespl
dc.subjectthe values of Polish culturepl
dc.subjecttransmission valuespl
dc.subjecteducationpl
dc.subjectteacherpl
dc.subjectpatriotic educationpl
dc.titleCzy patriotyzm jest wartością pożądaną w edukacji? Opinie nauczycieli szkół białostockichpl
dc.title.alternativeWhether patriotism is the desired value in education? Opinions of teachers of schools in Bialystokpl
dc.typeBook chapterpl
dc.description.AffiliationWydział Pedagogiki i Psychologii, Uniwersytet w Białymstokupl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons