Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/3019
Tytuł: | Obywatelskość jako wartość ceniona przez studentów kierunków nauczycielskich Uniwersytetu w Białymstoku w ich systemie wartości oraz w procesie wychowania |
Inne tytuły: | Citizenship as a value appreciated by students of teaching courses at the University of Bialystok in their system of values and in the educational process |
Autorzy: | Dakowicz, Lidia |
Słowa kluczowe: | obywatelskość demokracja wartości wartości kultury polskiej hierarchia wartości przekaz wartości proces wychowania edukacja citizenship democracy values the values of Polish culture hierarchy of values transmission values the process of education education |
Data wydania: | 2007 |
Data dodania: | 20-cze-2015 |
Wydawca: | Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie |
Źródło: | Etniczność i obywatelskość w Nowej Europie. Konteksty edukacji międzykulturowej, pod red. Jerzego Nikitorowicza, Doroty Misiejuk, Mirosława Sobeckiego, Białystok 2007, s. 203-212 |
Abstrakt: | Artykuł prezentuje wyniki badań przeprowadzonych wśród studentów kierunków nauczycielskich Uniwersytetu w Białymstoku, których celem było ustalenie czy, wśród wartości typowych dla kultury polskiej, demokracja i obywatelskość jest wartością przez nich cenioną oraz ich zdaniem pożądaną w procesie edukacji. Wyniki pokazały, że wartość ta jest najmniej ceniona przez badanych studentów. Respondenci zdecydowanie częściej podawali demokrację i obywatelskość jako wartość pożądaną w przekazie nauczyciela, niż jako wartość przez siebie cenioną oraz w ogóle nie wymienili jej jako tej wartości, którą zamierzają przekazywać w swojej pracy edukacyjnej. This article shows results of research conducted among students of teaching courses at the University of Bialystok, whose purpose was to establish whether, among values typical for Polish culture, value of democracy and citizenship is a value appreciated and, in their opinion, desirable in the educational process. The results showed that this value is the least appreciated by the surveyed students. Respondents much more frequently submitted democracy and citizenship as desired value in the transmission of a teacher than as a value by itself valued and do not swapped it as the values they wish to convey in their educational work. |
Afiliacja: | Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku |
Sponsorzy: | Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/3019 |
ISBN: | 978-83-89190-97-0 |
Typ Dokumentu: | Book chapter |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (STH) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL