REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/3019
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorDakowicz, Lidia-
dc.date.accessioned2015-06-20T08:15:27Z-
dc.date.available2015-06-20T08:15:27Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.citationEtniczność i obywatelskość w Nowej Europie. Konteksty edukacji międzykulturowej, pod red. Jerzego Nikitorowicza, Doroty Misiejuk, Mirosława Sobeckiego, Białystok 2007, s. 203-212pl
dc.identifier.isbn978-83-89190-97-0-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/3019-
dc.description.abstractArtykuł prezentuje wyniki badań przeprowadzonych wśród studentów kierunków nauczycielskich Uniwersytetu w Białymstoku, których celem było ustalenie czy, wśród wartości typowych dla kultury polskiej, demokracja i obywatelskość jest wartością przez nich cenioną oraz ich zdaniem pożądaną w procesie edukacji. Wyniki pokazały, że wartość ta jest najmniej ceniona przez badanych studentów. Respondenci zdecydowanie częściej podawali demokrację i obywatelskość jako wartość pożądaną w przekazie nauczyciela, niż jako wartość przez siebie cenioną oraz w ogóle nie wymienili jej jako tej wartości, którą zamierzają przekazywać w swojej pracy edukacyjnej.pl
dc.description.abstractThis article shows results of research conducted among students of teaching courses at the University of Bialystok, whose purpose was to establish whether, among values typical for Polish culture, value of democracy and citizenship is a value appreciated and, in their opinion, desirable in the educational process. The results showed that this value is the least appreciated by the surveyed students. Respondents much more frequently submitted democracy and citizenship as desired value in the transmission of a teacher than as a value by itself valued and do not swapped it as the values they wish to convey in their educational work.pl
dc.description.sponsorshipWydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.subjectobywatelskośćpl
dc.subjectdemokracjapl
dc.subjectwartościpl
dc.subjectwartości kultury polskiejpl
dc.subjecthierarchia wartościpl
dc.subjectprzekaz wartościpl
dc.subjectproces wychowaniapl
dc.subjectedukacjapl
dc.subjectcitizenshippl
dc.subjectdemocracypl
dc.subjectvaluespl
dc.subjectthe values of Polish culturepl
dc.subjecthierarchy of valuespl
dc.subjecttransmission valuespl
dc.subjectthe process of educationpl
dc.subjecteducationpl
dc.titleObywatelskość jako wartość ceniona przez studentów kierunków nauczycielskich Uniwersytetu w Białymstoku w ich systemie wartości oraz w procesie wychowaniapl
dc.title.alternativeCitizenship as a value appreciated by students of teaching courses at the University of Bialystok in their system of values and in the educational processpl
dc.typeBook chapterpl
dc.description.AffiliationWydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons