REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/285
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorBłońska, Ewelina-
dc.contributor.authorBotwina, Renata-
dc.date.accessioned2013-12-17T16:56:51Z-
dc.date.available2013-12-17T16:56:51Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationLinguodidactica, tom XVI, 2012, s. 7-13en_US
dc.identifier.issn1731-6332-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/285-
dc.description.abstractThis article aims at presenting various approaches of understanding the complex processes of children’s development in the framework of modern developmental psychology. Nowadays, developmental psychology has a huge inventory of methods that are used depending on the needs. An experiment and observation serve as a perfect example of such methods. The authors show that developmental psychology also relies on numerous psychological tests, such as cross-sectional study and longitudinal study. The selection of the study depends on various factors, such as the subject, conditions or results one wants to achieve. Often the data for the research is gathered throughout several years. The above-mentioned studies have their advantages and disadvantages. Nonetheless, they are the best option for researchers studying children’s development.en_US
dc.description.abstractNiniejszy artykuł ma na celu przybliżenie zrozumienia procesów rozwojowych dzieci. Autorzy pokazują, iż w zrozumieniu natury dziecięcej pomocne są liczne badania psychologiczne, jak na przykład badanie poprzeczne i badanie podłużne. Wybór badania jest uzależniony od różnych czynników, takich jak przedmiot, warunki lub wyniki, które chce się osiągnąć. Częstokroć zbiór danych do danego badania odbywa się na przestrzeni kilku lat. Wspomniane badania podłużne i poprzeczne mają swoje zalety i wady. W momencie podjęcia decyzji co do metody, należy określić w jaki sposób zostanie zebrana informacja umożliwiająca przeprowadzenie badania. Psychologia rozwojowa ma ogromny inwentarz metod, które są stosowane w zależności od potrzeb. Przykład mogą stanowić eksperyment i obserwacja.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokuen_US
dc.subjectdevelopmental psychologyen_US
dc.subjectchildren’s developmenten_US
dc.subjectexperimenten_US
dc.subjectcross-sectional studyen_US
dc.subjectlongitudinal studyen_US
dc.subjectresearchen_US
dc.titleO różnych podejściach do zrozumienia procesów rozwojowych dziecien_US
dc.title.alternativeOn different approaches towards understanding the development of childrenen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.15290/lingdid.2012.16.01pl
dc.description.AffiliationEwelina Błońska - Wszechnica Polska Szkoła Wyższa w Warszawiepl
dc.description.AffiliationRenata Botwina - Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawiepl
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2012, tom XVI

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_16_Blonska-Botwina.pdf135,69 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)