REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/2844
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorDakowicz, Lidia-
dc.contributor.authorDakowicz, Andrzej-
dc.date.accessioned2015-05-21T08:11:51Z-
dc.date.available2015-05-21T08:11:51Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationPomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole. Wybrane zagadnienia, pod red. Moniki Wróblewskiej, Białystok 2009, s. 80-85pl
dc.identifier.isbn978-83-61209-23-2-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/2844-
dc.description.abstractSkuteczność oddziaływań wychowawczych nauczyciela jest wypadkową wielu zmiennych. Bardzo ważne jest to, jaki jest wychowawca. Czy potrafi wchodzić z wychowankiem w takie relacje, które pomagają mu dojrzewać osobowościowo i zmierzać ku ciągłemu odkrywaniu prawdy, dobra i piękna. Jeżeli wychowawcy coś nie wychodzi, może to być związane z brakiem odpowiednich umiejętności wychowawczych, których możliwość kształtowania w sobie daje odpowiednio przygotowany trening. Najlepiej, jak bierze w nim udział około 12 osób. Istnieje wówczas możliwość nawiązania bezpośrednich relacji i osobistego zaangażowania wszystkich uczestników treningu. Na początku jasno przedstawia się cel, zasady wspólnej pracy i wprowadza elementy pozwalające na wzajemne poznanie się i integrację. Ustalenie najczęstszych trudności wychowawczych uczestników, to kolejny etap treningu. Na tej bazie zostaną przygotowane scenariusze, według których uczestnicy treningu odegrają swoje role w formie inscenizacji rejestrowanej przy użyciu kamery. Dalszy etap pracy polega na obejrzeniu zarejestrowanych trudnych sytuacji wychowawczych i omówieniu ich według kolejności: główny aktor, pozostali aktorzy i prowadzący. Udział w treningu umiejętności wychowawczych daje szansę na potwierdzenie tego, co robi się dobrze jako wychowawca i dostrzeżenie słabości, nad którymi można rozpocząć pracę, aby doskonalić swoje kompetencje zawodowe.pl
dc.description.abstractThe effectiveness of educational action by teacher is the result of many variables. It is very important that who is the educator. Can he enter the pupil in such relationships that help him to mature at a personal and moving towards continuous discovery of truth, goodness and beauty. If for educator something does not go, it may be related to the lack of appropriate educational skills, which opportunity to shape in itself gives adequately prepared training. Ideally, as it involves about 12 people. Then there is the possibility to establish direct relationships and personal commitment of all the participants of training. At the beginning clearly shows the purpose, principles of joint work and introduces elements allowing to introduce each other and integration. Establishing the most common educational problems of participants, is the next step of workout. On this basis will be prepared scenarios, according to which training participants play their roles in a staging registered using the camera. A further step consists of watching recorded difficult educational situations and discuss them in the order: main actor, the other actors and leader. Participation in educational skills training gives the chance to confirm what was doing good as an educator and notice the weaknesses, over which can start working to practice their professional skills.pl
dc.description.sponsorshipPublikację wydano ze środków przeznaczonych na dofinansowanie wojewódzkich zadań w zakresie doskonalenia nauczycielipl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.subjectoddziaływania wychowawczepl
dc.subjectdojrzałość osobowościowapl
dc.subjecttrening umiejętności wychowawczychpl
dc.subjectdoskonalenie zawodowe nauczycielapl
dc.subjecteducational impactpl
dc.subjectthe maturity of personalitypl
dc.subjecteducational skills trainingpl
dc.subjectteacher professional developmentpl
dc.titleTrening umiejętności wychowawczych jako forma doskonalenia zawodowego nauczycielapl
dc.title.alternativeTraining educational skills as a form of teacher trainingpl
dc.typeBook chapterpl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons