REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/2686
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorJasiński, Marek-
dc.date.accessioned2015-04-07T07:49:54Z-
dc.date.available2015-04-07T07:49:54Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationRocznik Teologii Katolickiej, T. 13/1, 2014, s. 117-124pl
dc.identifier.issn1644-8855-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/2686-
dc.descriptionDr MAREK JASIŃSKI, prof. NWSP – psycholog, psychoanalityk IPA i seksuolog kliniczny, superwizor Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego. Od 2010 roku pełni funkcję rektora w Niepaństwowej Wyższej Szkole Pedagogicznej w Białymstoku. W latach 1977-1982 studiował psychologię na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Od 1982 do 2000 roku pracował jako psycholog i seksuolog kliniczny w Zakładzie Seksuologii i Patologii Więzi Międzyludzkich CMKP w Warszawie. W latach 2000-2002 kierował oddziałem nerwic w Szpitalu MSW w Otwocku k. Warszawy. W latach 2004-2011 pracował jako adiunkt, a następnie wykładowca w Katedrze Psychopatologii i Psychoterapii Wydziału Psychologii UW, kierowanym przez prof. dr hab. Lidię Grzesiuk. Od wielu lat prowadzi działalność kliniczną, przyjmując pacjentów w ramach prowadzonej przez siebie praktyki psychoanalitycznej oraz działalność dydaktyczną. Jest w trakcie pisania rozprawy habilitacyjnej.pl
dc.description.abstractThe article presents the concept of explanation styles and the theory of learned helplessness developed by cognitive psychologist Martin Seligman. His idea is very fruitful from the cognitive point of view, and, at the same time, it can be used in clinical practice. The author of the article presents Seligman’s theory with particular regard to the impact of a selected attribution style and learned helplessness on intrapsychological and interpersonal functioning of a human being. He has also highlighted deliberate application of a given style in order to avoid destructive effects. The author illustrates the concept under discussion with examples. The article also presents fundamental attribution errors and disfunctional beliefs that affect the correct assessment of the phenomena and, consequently, the emergence of errors in thinking and in attitudes towards the surrounding reality.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectMartin Seligmanpl
dc.subjectstyle wyjaśnianiapl
dc.subjectstyle atrybucjipl
dc.subjectwyuczona bezradnośćpl
dc.subjectpsychologia poznawczapl
dc.subjectdysfunkcyjne przekonaniapl
dc.subjectgeneralizacjapl
dc.subjectpersonalizacjapl
dc.subjectdepresjapl
dc.subjectstyles of explainingpl
dc.subjectattribution stylespl
dc.subjectlearned helplessnesspl
dc.subjectcognitive psychologypl
dc.subjectdisfunctional beliefspl
dc.subjectgeneralizationpl
dc.subjectpersonalizationpl
dc.subjectdepressionpl
dc.titleCzłowiek poznający samego siebie według koncepcji Seligmana (style wyjaśniania a wyuczona bezradność)pl
dc.title.alternativeSeligman’s Concept of Man’s Consciousness of Himself (Styles of Explaining vs. Learned Helplessness)pl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/rtk.2014.13.1.06-
dc.description.AffiliationNiepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Białymstokupl
dc.description.volume13/1pl
dc.description.firstpage117pl
dc.description.lastpage124pl
dc.identifier.citation2Rocznik Teologii Katolickiejpl
Występuje w kolekcji(ach):Rocznik Teologii Katolickiej, 2014, tom XIII/1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
RTK_13.1_2014_Jasinski.pdf196,41 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)