REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/2614
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorPrzybyłowski, Adam-
dc.date.accessioned2015-03-12T09:11:32Z-
dc.date.available2015-03-12T09:11:32Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationOptimum. Studia Ekonomiczne, Nr 3(69) 2014, s. 184-194pl
dc.identifier.issn1506-7637-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/2614-
dc.description.abstractW badaniach tych autor poszukuje metod operacjonalizacji wdrażania paradygmatu zrównoważonego rozwoju w dziedzinie, która angażuje bardzo duże nakłady finansowe. Docelowo chodzi o stworzenie narzędzi decyzyjnych do alokacji środków ze źródeł publicznych i z innych źródeł na inwestycje w transporcie w taki sposób, by przyczyniły się one do równoważenia systemów transportowych w wymiarze: środowiskowym, społecznym i ekonomicznym. Podstawowym celem artykułu jest zaprezentowanie stopnia zrównoważenia rozwoju transportu w 16 polskich województwach w 2011 roku, z uwzględnieniem inwestycji transportowych. Postawiono hipotezę, iż poziom tego zrównoważenia może być analizowany za pomocą modelu obejmującego wskaźniki trzech ładów: środowiskowego, społecznego i ekonomicznego. Badania oparto na analizie wskaźnikowej i metodzie analizy statystycznej. Dane pozyskano z baz danych Głównego Urzędu Statystycznego – Banku Danych Lokalnych oraz Departamentu Koordynacji Wdrażania Funduszy Unii Europejskiej Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.pl
dc.description.abstractIn his research the author sets out to establish methods for the operationalisation of sustainable development in the highly money intensive sector of transport. Since the costs of transport investments place a considerable burden on public finances, it is desirable that appropriate tools are created to help take decisions based on good monitoring systems and evaluation of their effectiveness in terms of environmental, social and economic effects. Using the available statistical data, the paper explores the situation in the 16 Polish voivodeships attempting to benchmark the sustainable transport development and transport investments in 2011. Environmental, social and economic indicators were selected to determine whether the regions in Poland are moving into the right direction thanks to the EU funding. The research uses indicator analysis and statistical analysis methods. The statistical data was obtained from the Central Statistical Office – Local Data Bank and the Ministry of Regional Development.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectzrównoważony rozwójpl
dc.subjectanaliza wskaźnikowapl
dc.subjecttransport w polskich regionachpl
dc.subjectsustainable developmentpl
dc.subjecttransport investmentspl
dc.subjectindicator analysispl
dc.subjecttransport in Polish regionspl
dc.titlePomiar zrównoważonego rozwoju transportu w polskich województwachpl
dc.title.alternativeMeasurement of sustainable transport development in Polish voievodeshipspl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/ose.2014.03.69.12-
dc.description.Emaila.przybylowski@wn.am.gdynia.plpl
dc.description.AffiliationWydział Przedsiębiorczości i Towaroznawstwa, Akademia Morska w Gdynipl
dc.description.number3(69)-
dc.description.firstpage184-
dc.description.lastpage194-
dc.identifier.citation2Optimum. Studia Ekonomicznepl
Występuje w kolekcji(ach):Optimum. Studia Ekonomiczne, 2014, nr 3(69)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
12_Adam PRZYBYLOWSKI.pdf233,6 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)