Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/19432Pełny rekord metadanych
| Pole DC | Wartość | Język |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Rogalska-Marasińska, Aneta | - |
| dc.date.accessioned | 2025-12-16T11:20:49Z | - |
| dc.date.available | 2025-12-16T11:20:49Z | - |
| dc.date.issued | 2014 | - |
| dc.identifier.citation | Diagnostyka i metodyka psychopedagogiczna w warunkach wielokulturowości, redakcja naukowa Tomasz Bajkowski, Krzysztof Sawicki, Urszula Namiotko, Warszawa cop. 2014, s. 66-82 | pl |
| dc.identifier.isbn | 978-83-62015-87-0 | - |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/19432 | - |
| dc.language.iso | pl | pl |
| dc.publisher | Wydawnictwo Akademickie Żak | pl |
| dc.title | Nauczyciel kreatorem wielokulturowego społeczeństwa jutra | pl |
| dc.type | Book chapter | pl |
| dc.rights.holder | © Copyright by Wydawnictwo Akademickie Żak | pl |
| dc.rights.holder | © Copyright by Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku Warszawa 2014 | pl |
| dc.description.Affiliation | Zakład Dydaktyki i Kształcenia Nauczycieli, Wydział Nauk o Wychowaniu, Uniwersytet Łódzki | pl |
| dc.description.references | Agenda 21, United Nations Conference on Environment & Development, Rio de Janerio, Brazil, 3 to 14 June 1992; http://sustainabledevelopment.un.org/content/documents/Agenda21.pdf. | pl |
| dc.description.references | Agenda 21. Przewodnik dla Samorządów, (źródło: Agenda 21 — A Guide for Local Authorities In the U.K.), Regionalne Samorządowe Centrum Edukacji Ekologicznej przy Sejmiku Samorządowym we Wrocławiu, Wrocław 1993; http://multiversum.org/wp-content/uploads/2014/02/przew_agenda_21.pdf. | pl |
| dc.description.references | Appadurai A., Nowoczesność bez granic. Kulturowe wymiary globalizacji, Kraków 2005. | pl |
| dc.description.references | Appadurai A., The Capacity of Aspire: Culture and the Terms of Recognition, w: V. Rao, M. Walton (red.), Culture and Public Action, Stanford 2004. | pl |
| dc.description.references | Bagby P., Pojęcie kultury, w: A. Mencwel (red.), Antropologia kultury. Zagadnienia i wybór, Warszawa 2005. | pl |
| dc.description.references | Buchowski M., Wprowadzenie, w: tenże (red.), Amerykańska antropologia kognitywna, Instytut Kultury, Warszawa 1993. | pl |
| dc.description.references | Culture as a Goal in the Post-2015 Development Agenda (Kultura jako cel w planach rozwoju po 2015 r.), UCLG (United Cities and Local Governments), 2013; http://unesdoc.unesco.org/images/0022/002212/221238m.pdf | pl |
| dc.description.references | Czarnowski S., Dzieła, t. 1, Studia z historii kultury, Warszawa 1956. | pl |
| dc.description.references | Education for Sustainable Development Toolkit, Section for Education for Sustainable Development, UNESCO, Paris 2006. | pl |
| dc.description.references | Edukacja globalna w Polsce. Krajowy raport na temat edukacji globalnej w Polsce, GENE — Global Education Network Europe, Warszawa 2009. | pl |
| dc.description.references | Fatyga B., Obserwatorium żywej kultury — sieć badawcza; http://ozkultura.pl/. | pl |
| dc.description.references | Filiciak M., Tarkowski A., Alfabet nowej kultury: a, b, c, k, 2,0; http://www.dwutygodnik.com/artykul/1-alfabet-nowej-kulturyabck20.html. | pl |
| dc.description.references | Giddens A., Socjologia, Warszawa 2004. | pl |
| dc.description.references | Goodenough W., Cultural Athropology and Linguistics, w: P.L. Garvin (red.), Report of the Seventh Annual Round table Meeting on Linguistics and Language Study, Georgetown University, Washington 1957. | pl |
| dc.description.references | Gurung R.A.R., Got Culture? Incorporating Culture into the Curriculum, w: R.A.R. Gu rung, L.R. Prieto (red.), Getting Culture. Incorporating Diversity Across the Curriculum, Sterling 2009. | pl |
| dc.description.references | Kłoskowska A., Kultura masowa. Krytyka i obrona, Warszawa 1980. | pl |
| dc.description.references | Kwiatkowska A., Grzymała-Moszczyńska H., Psychologia międzykulturowa, w: J. Strelau, D. Doliński (red.), Psychologia akademicka. Podręcznik, t. 2, Gdańsk 2010. | pl |
| dc.description.references | Łotman J., Uspieński B., O semiotycznym mechanizmie kultury, w: E. Janus, M.R. Mayenowa (red.), Semiotyka kultury, Warszawa 1977. | pl |
| dc.description.references | Malinowski B., Naukowa teoria kultury, w: tegoż, Dzieła, t. 9, Kultura i jej przemiany, Warszawa 2000. | pl |
| dc.description.references | Matsumoto D., Teaching about Culture, w: R.A.R. Gurung, L.R.Prieto (red.), Getting Culture. Incorporating Diversity Across the Curriculum, Sterling 2009. | pl |
| dc.description.references | Modułowy elektroniczny podręcznik edukacji globalnej. Baza Otwartych zasobów; http://e-globalna.edu.pl/ | pl |
| dc.description.references | Nowicka E., Świat człowieka — świat kultury. Systematyczny wykład problemów antropologii kulturowej, Warszawa 1991. | pl |
| dc.description.references | Okoń W., Nowy słownik pedagogiczny, Warszawa 2007. | pl |
| dc.description.references | Pauli G., The Blue Economy: 10 years, 100 innovations, 100 million jobs, Paradigm Publications, Taos 2010. | pl |
| dc.description.references | Rickert H., Człowiek i kultura, w: B. Borowicz-Sierocka, C. Karkowski (wybór), Neokantyzm, Wrocław 1984. | pl |
| dc.description.references | Rio+20 and culture: Advocating for Culture as a Pillar for Sustainability (Rio+20 a kultura: kultura czwartym filarem zrównoważenia), UCLG (United Cities and Local Governments), 2012; http://www.uclg-cisdp.org/sites/default/files/Rio20_ENG_def%2B%25281%2529.pdf. | pl |
| dc.description.references | Rogalska-Marasińska A., Zadania szkolne inspiracją do kształtowania kompetencji międzykulturowej uczniów wobec wyzwań zrównoważonego rozwoju, w: J. Muszyńska, W. Danilewicz, T. Bajkowski (red.), Kompetencje międzykulturowe jako kapitał społeczności wielokulturowych, Warszawa 2013. | pl |
| dc.description.references | Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz.U. z 30 sierpnia 2012 r., poz. 9 | pl |
| dc.description.references | Taylor E.B., Cywilizacja pierwotna. Badania rozwoju mitologji, filozofji, wiary, mowy, sztuki i zwyczajów, Warszawa 1896, Śląska Biblioteka Cyfrowa; http://www.sbc.org.pl/ dlibra/doccontent?id=12526&from=FBC | pl |
| dc.description.references | Tazbir J., Kultura szlachecka w Polsce. Rozkwit — upadek — relikty, Warszawa 1983. | pl |
| dc.description.references | The Hangzhou Declaration. Placing Culture at the Heart of Sustainable Development Policies, UNESCO 2013; http://unesdoc.unesco.org/images/0022/002212/221238m.pdf | pl |
| dc.description.references | The Principles of Blue Economy; http://www.blueeconomy.eu/page/diepronzipien. | pl |
| dc.description.references | The 2009 UNESCO Framework for Cultural Statistics (FCS), UNESCO Institute for Statistics, Montreal 2009. | pl |
| dc.description.references | UNESCO Declaration on Cultural Diversity, Paris (2001), France 2002. | pl |
| dc.description.firstpage | 66 | pl |
| dc.description.lastpage | 82 | pl |
| dc.identifier.citation2 | Diagnostyka i metodyka psychopedagogiczna w warunkach wielokulturowości, redakcja naukowa Tomasz Bajkowski, Krzysztof Sawicki, Urszula Namiotko | pl |
| dc.conference | XII Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Społeczeństwa wielokulturowe – dynamika, zmienność i nieprzewidywalność. Ku jakim strategiom w edukacji międzykulturowej?", Białystok 25-28 maja 2014 roku | pl |
| Występuje w kolekcji(ach): | XII Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Społeczeństwa wielokulturowe – dynamika, zmienność i nieprzewidywalność. Ku jakim strategiom w edukacji międzykulturowej?", 25-28 maja 2014 | |
Pliki w tej pozycji:
| Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
|---|---|---|---|---|
| A_Rogalska_Marasinska_Nauczyciel_kreatorem.pdf | 159,83 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)
