REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/19432
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorRogalska-Marasińska, Aneta-
dc.date.accessioned2025-12-16T11:20:49Z-
dc.date.available2025-12-16T11:20:49Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationDiagnostyka i metodyka psychopedagogiczna w warunkach wielokulturowości, redakcja naukowa Tomasz Bajkowski, Krzysztof Sawicki, Urszula Namiotko, Warszawa cop. 2014, s. 66-82pl
dc.identifier.isbn978-83-62015-87-0-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/19432-
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Akademickie Żakpl
dc.titleNauczyciel kreatorem wielokulturowego społeczeństwa jutrapl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Akademickie Żakpl
dc.rights.holder© Copyright by Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku Warszawa 2014pl
dc.description.AffiliationZakład Dydaktyki i Kształcenia Nauczycieli, Wydział Nauk o Wychowaniu, Uniwersytet Łódzkipl
dc.description.referencesAgenda 21, United Nations Conference on Environment & Development, Rio de Janerio, Brazil, 3 to 14 June 1992; http://sustainabledevelopment.un.org/content/documents/Agenda21.pdf.pl
dc.description.referencesAgenda 21. Przewodnik dla Samorządów, (źródło: Agenda 21 — A Guide for Local Authorities In the U.K.), Regionalne Samorządowe Centrum Edukacji Ekologicznej przy Sejmiku Samorządowym we Wrocławiu, Wrocław 1993; http://multiversum.org/wp-content/uploads/2014/02/przew_agenda_21.pdf.pl
dc.description.referencesAppadurai A., Nowoczesność bez granic. Kulturowe wymiary globalizacji, Kraków 2005.pl
dc.description.referencesAppadurai A., The Capacity of Aspire: Culture and the Terms of Recognition, w: V. Rao, M. Walton (red.), Culture and Public Action, Stanford 2004.pl
dc.description.referencesBagby P., Pojęcie kultury, w: A. Mencwel (red.), Antropologia kultury. Zagadnienia i wybór, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesBuchowski M., Wprowadzenie, w: tenże (red.), Amerykańska antropologia kognitywna, Instytut Kultury, Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesCulture as a Goal in the Post-2015 Development Agenda (Kultura jako cel w planach rozwoju po 2015 r.), UCLG (United Cities and Local Governments), 2013; http://unesdoc.unesco.org/images/0022/002212/221238m.pdfpl
dc.description.referencesCzarnowski S., Dzieła, t. 1, Studia z historii kultury, Warszawa 1956.pl
dc.description.referencesEducation for Sustainable Development Toolkit, Section for Education for Sustainable Development, UNESCO, Paris 2006.pl
dc.description.referencesEdukacja globalna w Polsce. Krajowy raport na temat edukacji globalnej w Polsce, GENE — Global Education Network Europe, Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesFatyga B., Obserwatorium żywej kultury — sieć badawcza; http://ozkultura.pl/.pl
dc.description.referencesFiliciak M., Tarkowski A., Alfabet nowej kultury: a, b, c, k, 2,0; http://www.dwutygodnik.com/artykul/1-alfabet-nowej-kulturyabck20.html.pl
dc.description.referencesGiddens A., Socjologia, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesGoodenough W., Cultural Athropology and Linguistics, w: P.L. Garvin (red.), Report of the Seventh Annual Round table Meeting on Linguistics and Language Study, Georgetown University, Washington 1957.pl
dc.description.referencesGurung R.A.R., Got Culture? Incorporating Culture into the Curriculum, w: R.A.R. Gu rung, L.R. Prieto (red.), Getting Culture. Incorporating Diversity Across the Curriculum, Sterling 2009.pl
dc.description.referencesKłoskowska A., Kultura masowa. Krytyka i obrona, Warszawa 1980.pl
dc.description.referencesKwiatkowska A., Grzymała-Moszczyńska H., Psychologia międzykulturowa, w: J. Strelau, D. Doliński (red.), Psychologia akademicka. Podręcznik, t. 2, Gdańsk 2010.pl
dc.description.referencesŁotman J., Uspieński B., O semiotycznym mechanizmie kultury, w: E. Janus, M.R. Mayenowa (red.), Semiotyka kultury, Warszawa 1977.pl
dc.description.referencesMalinowski B., Naukowa teoria kultury, w: tegoż, Dzieła, t. 9, Kultura i jej przemiany, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesMatsumoto D., Teaching about Culture, w: R.A.R. Gurung, L.R.Prieto (red.), Getting Culture. Incorporating Diversity Across the Curriculum, Sterling 2009.pl
dc.description.referencesModułowy elektroniczny podręcznik edukacji globalnej. Baza Otwartych zasobów; http://e-globalna.edu.pl/pl
dc.description.referencesNowicka E., Świat człowieka — świat kultury. Systematyczny wykład problemów antropologii kulturowej, Warszawa 1991.pl
dc.description.referencesOkoń W., Nowy słownik pedagogiczny, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesPauli G., The Blue Economy: 10 years, 100 innovations, 100 million jobs, Paradigm Publications, Taos 2010.pl
dc.description.referencesRickert H., Człowiek i kultura, w: B. Borowicz-Sierocka, C. Karkowski (wybór), Neokantyzm, Wrocław 1984.pl
dc.description.referencesRio+20 and culture: Advocating for Culture as a Pillar for Sustainability (Rio+20 a kultura: kultura czwartym filarem zrównoważenia), UCLG (United Cities and Local Governments), 2012; http://www.uclg-cisdp.org/sites/default/files/Rio20_ENG_def%2B%25281%2529.pdf.pl
dc.description.referencesRogalska-Marasińska A., Zadania szkolne inspiracją do kształtowania kompetencji międzykulturowej uczniów wobec wyzwań zrównoważonego rozwoju, w: J. Muszyńska, W. Danilewicz, T. Bajkowski (red.), Kompetencje międzykulturowe jako kapitał społeczności wielokulturowych, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesRozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz.U. z 30 sierpnia 2012 r., poz. 9pl
dc.description.referencesTaylor E.B., Cywilizacja pierwotna. Badania rozwoju mitologji, filozofji, wiary, mowy, sztuki i zwyczajów, Warszawa 1896, Śląska Biblioteka Cyfrowa; http://www.sbc.org.pl/ dlibra/doccontent?id=12526&from=FBCpl
dc.description.referencesTazbir J., Kultura szlachecka w Polsce. Rozkwit — upadek — relikty, Warszawa 1983.pl
dc.description.referencesThe Hangzhou Declaration. Placing Culture at the Heart of Sustainable Development Policies, UNESCO 2013; http://unesdoc.unesco.org/images/0022/002212/221238m.pdfpl
dc.description.referencesThe Principles of Blue Economy; http://www.blueeconomy.eu/page/diepronzipien.pl
dc.description.referencesThe 2009 UNESCO Framework for Cultural Statistics (FCS), UNESCO Institute for Statistics, Montreal 2009.pl
dc.description.referencesUNESCO Declaration on Cultural Diversity, Paris (2001), France 2002.pl
dc.description.firstpage66pl
dc.description.lastpage82pl
dc.identifier.citation2Diagnostyka i metodyka psychopedagogiczna w warunkach wielokulturowości, redakcja naukowa Tomasz Bajkowski, Krzysztof Sawicki, Urszula Namiotkopl
dc.conferenceXII Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Społeczeństwa wielokulturowe – dynamika, zmienność i nieprzewidywalność. Ku jakim strategiom w edukacji międzykulturowej?", Białystok 25-28 maja 2014 rokupl
Występuje w kolekcji(ach):XII Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Społeczeństwa wielokulturowe – dynamika, zmienność i nieprzewidywalność. Ku jakim strategiom w edukacji międzykulturowej?", 25-28 maja 2014

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Rogalska_Marasinska_Nauczyciel_kreatorem.pdf159,83 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)