REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/19357
Tytuł: Wzmacnianie czynników chroniących w tworzeniu bezpiecznej przestrzeni szkoły w programach liderów rówieśniczych w kontekście koncepcji resilience
Inne tytuły: The role of protective factors into youth leaders coach prevention programmes and safe space building in resilience theory in school’s crime prevention
Autorzy: Michel, Małgorzata
Słowa kluczowe: czynniki chroniące
bezpieczna przestrzeń
programy liderów rówieśniczych
koncepcja resilience
protective factors
safe space
youth leaders coach prevention programmes
resilience theory
Data wydania: 2014
Data dodania: 1-gru-2025
Wydawca: Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie
Źródło: Resocjalizacja Polska Nr 6, 2014, s. 101-120
Abstrakt: Celem niniejszego artykułu jest prezentacja programów liderów młodzieżowych i pokazanie możliwości ich realizacji w ramach szkolnego programu profilaktyki społecznej w kontekście koncepcji resilience (odporności psychicznej). Wzmacnianie czynników chroniących w tworzeniu bezpiecznej przestrzeni szkoły jest warunkiem efektywności programów profilaktycznych, realizowanych na terenie szkoły. Ich celem powinno być tworzenie bezpiecznej przestrzeni, wolnej od przemocy rówieśniczej.
This article includes the analysis of possibility youth leaders coach prevention programmes in school crime prevention programmes in context of resilience theory.
Afiliacja: Uniwersytet Jagielloński
URI: http://hdl.handle.net/11320/19357
ISSN: 2081-3767
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Właściciel praw: Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)
Występuje w kolekcji(ach):Resocjalizacja Polska, 2014, nr 6

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
RP_6_2014_M_Michel_Wzmacnianie_czynnikow_chroniacych.pdf635,56 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons