Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/19254| Tytuł: | Nowicjusz w pracy resocjalizacyjnej z nieletnim. Stawanie się wychowawcą (analiza case study) |
| Inne tytuły: | Becoming a juvenile counselor (case study analysis) |
| Autorzy: | Cieślikowska-Ryczko, Angelika Dobińska, Gabriela |
| Słowa kluczowe: | pedagog resocjalizacyjny placówki resocjalizacyjne praca wychowawcza nieletni badania case study resocialization counselor rehabilitation facilities counseling work juveniles case study research |
| Data wydania: | 2023 |
| Data dodania: | 17-lis-2025 |
| Wydawca: | Fundacja Pedagogium |
| Źródło: | Resocjalizacja Polska Nr 26, 2023, s. 197-216 |
| Abstrakt: | W podjętym artykule skoncentrowano się na procesie wchodzenia w rolę pedagoga resocjalizacyjnego z perspektywy nowo zatrudnionych wychowawców. Opierając się na analizie case study dokonano rekonstrukcji procesu stawania się wychowawcą/wychowawczynią w wybranych placówkach resocjalizacyjnych dla nieletnich. Obrana perspektywa badawcza przyczyniła się do scharakteryzowania trudności oraz sposobów radzenia sobie z nimi przez pedagogów posiadających krótki staż zawodowy. Istotnym wkładem jest uchwycona w toku badań „męska” i „kobieca” perspektywa pracy. W poczynionych analizach ważny był nie tylko status nowicjusza, ale także zaobserwowane różnice między realizacją i wdrażaniem do roli zawodowej z punktu widzenia kobiety i mężczyzny. The article undertaken focuses on the process of entering the role of a resocialization counselor from the perspective of newly hired individuals. Based on a case study analysis, the process of becoming a juvenile counselor in selected juvenile rehabilitation facilities was reconstructed. The chosen research perspective contributed to the characterization of difficulties and the ways of coping with them by juvenile counselors with short professional experience. An important contribution is the “male” and “female” perspective of the work captured in the course of the research. In the analyses made, not only the status of the newcomer was important, but also the observed differences between the realization and implementation of the professional role from the point of view of a woman and a man. |
| Afiliacja: | Angelika Cieślikowska-Ryczko - Uniwerstytet Łódzki Gabriela Dobińska - Uniwerstytet Łódzki |
| E-mail: | Angelika Cieślikowska: Ryczko: angelika.cieslikowska@now.uni.lodz.pl Gabriela Dobińska: gabriela.dobinska@now.uni.lodz.pl |
| Opis: | Artykuł dostępny w dwóch wersjach językowych (tłumaczenie angielskie). |
| URI: | http://hdl.handle.net/11320/19254 |
| DOI: | 10.22432/pjsr.2023.26.13 |
| ISSN: | 2081-3767 |
| e-ISSN: | 2392-2656 |
| metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-5270-2739 0000-0003-3629-5210 |
| Typ Dokumentu: | Article |
| metadata.dc.rights.uri: | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
| Właściciel praw: | Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY) |
| Występuje w kolekcji(ach): | Resocjalizacja Polska, 2023, nr 26 |
Pliki w tej pozycji:
| Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
|---|---|---|---|---|
| RP_26_2023_A_Cieslikowska_Ryczko_G_Dobinska_Nowicjusz_w_pracy_resocjalizacyjnej.pdf | 474,66 kB | Adobe PDF | Otwórz | |
| RP_26_2023_A_Cieslikowska_Ryczko_G_Dobinska_Newcomer_to_juvenile_rehabilitation_work.pdf | 156,11 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL
