REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/19165
Tytuł: Does AI Come to Schools? Some Concerns about Teaching in Times of the COVID 19 Pandemic
Autorzy: Albański, Łukasz
Kowalski, Mirosław
Słowa kluczowe: teaching
AI in education
COVID 19
technological change
Data wydania: 2022
Data dodania: 4-lis-2025
Wydawca: Fundacja Pedagogium
Źródło: Resocjalizacja Polska Nr 24, 2022, s. 75-84
Abstrakt: The article addresses the question of a possible technological change in teaching, triggered by the COVID 19 pandemic and the development of AI systems in education. On the one side, the pandemic lockdowns and remote education have stimulated reflections on different aspects of educational routine concerning rapid digital expansion into schools. On the other, sophisticated technologies are designated to intelligently support various types of learning. The article presents a brief overview of some ideas from the past, focusing on the automation of teaching. Then it shows how the pandemic situation will help to induce some changes. The socio-cultural perspective presented in the article provides interpretive frameworks for further research.
Afiliacja: Łukasz Albański - Pedagogical University of Cracow, Poland
Mirosław Kowalski - Uniwersytet Zielonogórski
E-mail: Łukasz Albański: lukasz.albanski@up.krakow.pl
Mirosław Kowalski: m.kowalski@ipp.uz.zgora.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/19165
DOI: 10.22432/pjsr.2022.24.06
ISSN: 2081-3767
e-ISSN: 2392-2656
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0001-5819-1557
0000-0003-2960-8258
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Właściciel praw: Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)
Występuje w kolekcji(ach):Resocjalizacja Polska, 2022, nr 24

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
RP_24_2022_L_Albanski_M_Kowalski_Does_AI_Come_to_Schools.pdf122,13 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons