Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/19084
Tytuł: | Style kierowania w sytuacji zagrożenia – przypadek pandemii |
Inne tytuły: | Management styles during an emergency – the Pandemic Case |
Autorzy: | Nowak-Dziemianowicz, Mirosława |
Słowa kluczowe: | style zarządzania zdarzenie krytyczne lęk zaufanie kontrola partycypacja covid19 autoetnografia szkoła wyższa management styles critical event anxiety trust control participation coronavirus autoethnography university |
Data wydania: | 2021 |
Data dodania: | 21-paź-2025 |
Źródło: | Resocjalizacja Polska Nr 21, 2021, s. 175-190 |
Abstrakt: | Inspiracją do napisania tego artykułu stała się z jednej strony, sytuacja krytyczna, w której od marca 2020 roku uczestniczymy wszyscy – mieszkańcy różnych kontynentów i różnych krajów na całym świecie, z drugiej zaś strony, jest to moje doświadczenie akademickie, podzielane przez pracujących ze mną Koleżanki i Kolegów – nauczycieli akademickich. Prowadzone przeze mnie badania spełniają więc wszystkie warunki krytycznych badań zaangażowanych: wynikają z własnych doświadczeń biograficznych, są ważnym „głosem w sprawie”, są zakorzenione w aktualnej, krytycznej sytuacji społecznej i mają na celu demaskowanie, odsłanianie rzeczywistych a często ukrytych praktyk społecznych oraz zachowań. Są nimi zapisane w tytule style kierowania szkołą wyższą (uniwersytetem, akademią, uczelnią akademicką, zawodową) w sytuacji krytycznej, związanej z pandemią SarsCov2019. Jakie style kierowania aktualizują się w sytuacji krytycznej, które są wybierane, preferowane przez kadrę zarządzającą i jakie są tego konsekwencje? To pytania, na które spróbuję odpowiedzieć. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami zrobię to zarówno opierając się na wywiadach z władzami kilku polskich uniwersytetów oraz uczelni a także wykorzystując autoetnografię. The inspiration for writing this article is on the one hand, the critical event caused by the COVID-19 pandemic that is being shared and affects us universally throughout the planet. On the other hand, it is my academic experience, shared by my colleagues – academic teachers. Therefore, the research I conducted based on that meets all the conditions of critical engaged research: it stems from my own biographical experiences, is an important “voice in the matter”, is rooted in the current, critical social event and is aimed at unmasking, revealing real social practices and behaviors. Described below there are the styles of managing a university (of different kinds – vocational, academic, etc.) in a critical event related to the COVID-19 pandemic. What management styles actualize in a critical event, which are selected and preferred by management, and what are the consequences? These are the questions I will try to answer. In accordance with aforementioned declarations, I will do it based on interviews with the authorities of several Polish universities, as well as on the basis of autoethnography. |
Afiliacja: | Akademia WSB, Dąbrowa Górnicza |
E-mail: | m.nowakdziemianowicz@wsb.edu.pl |
Opis: | Artykuł dostępny w dwóch wersjach językowych (tłumaczenie angielskie). |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/19084 |
DOI: | 10.22432/pjsr.2021.21.11 |
ISSN: | 2081-3767 |
e-ISSN: | 2392-2656 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
Właściciel praw: | Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY) |
Występuje w kolekcji(ach): | Resocjalizacja Polska, 2021, nr 21 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
RP_21_2021_M_Nowak_Dziemianowicz_Style_kierowania_w_sytuacji_zagrozenia.pdf | 168,67 kB | Adobe PDF | Otwórz | |
RP_21_2021_M_Nowak_Dziemianowicz_Management_styles_during_an_emergency.pdf | 157,02 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL