REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18906
Tytuł: Rzeczywistość wychowawcza wyzwaniem do kształtowania nowego Kodeksu Rodzinnego
Inne tytuły: The educational reality as a challenge to form the new Family Code
Autorzy: Stadniczeńko, Stanisław Leszek
Słowa kluczowe: projekt Kodeksu Rodzinnego
osobowe prawo rodzinne
sytuacja wychowawcza
odpowiedzialność rodzicielska
wyzwania wobec rodziny
pedagogika prawa
project of the Family Code
personal family law
educational situation
parental responsibility
family challenges
law pedagogy
Data wydania: 2021
Data dodania: 1-paź-2025
Wydawca: Fundacja Pedagogium
Źródło: Resocjalizacja Polska Nr 22, 2021, s. 11-27
Abstrakt: Autor ukazuje uwarunkowania kształtowania się projektu Kodeksu Rodzinnego. Zwraca uwagę na specyfikę prawa rodzinnego osobowego, jego charakter i na fundamentalne pojęcia w nim zawarte. Wskazuje na dwa wymiary wspólnoty rodzinnej, międzyosobowy i społeczny, które przenikają się wzajemnie na różne sposoby, zawierają się w sobie nawet się warunkują. Podkreśla, iż sytuacje rodzinne są sytuacjami złożonymi. Praca nad projektem kodeksu stanowiła metodyczną refleksję nad rzeczywistością wychowawczą, uwzględniając myślenie potoczne społeczeństwa. Wskazuje jednocześnie na pedagogikę prawa która stanowiła pomoc w refleksji nad wychowaniem i prawem.
The author indicates the conditions for shaping the project of the Family Code. Draws attention to the specificity of personal family law, its character and the fundamental concepts contained in it. The author points to two dimensions of the family community, interpersonal and social, which interpenetrate each other in various ways, contain and even condition each other. It is emphasized that family situations are complex situations. The work on the project of The Family Code was a methodical reflection on the educational reality, taking into account the common thinking of the society. Shows simultaneously on the pedagogy of the law which provided help to reflect on education and the law.
Afiliacja: Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie
URI: http://hdl.handle.net/11320/18906
DOI: 10.22432/pjsr.2021.22.02
ISSN: 2081-3767
e-ISSN: 2392-2656
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-3707-7007
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Właściciel praw: Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)
Występuje w kolekcji(ach):Resocjalizacja Polska, 2021, nr 22

Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons