Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/18724
Tytuł: | Pedagogika resocjalizacyjna wobec (re)socjalizacji młodzieży w „rzeczywistości poszerzonej”. Komentarz do zjawiska empatii i agresji w internetowej sieci |
Inne tytuły: | Rehabilitation pedagogy towards (re)socialization of youth in the „augmented reality”. Commentary on the phenomenon of empathy and aggression on the Internet |
Autorzy: | Konopczyński, Marek |
Słowa kluczowe: | pedagogika resocjalizacyjna socjalizacja resocjalizacja agresja empatia Internet „rzeczywistość poszerzona” „świat wirtualny” badania empiryczne rehabilitation pedagogy socialization rehabilitation aggression empathy „augmented reality” „virtual world” empirical research |
Data wydania: | 2020 |
Data dodania: | 8-wrz-2025 |
Wydawca: | Fundacja Pedagogium |
Źródło: | Resocjalizacja Polska Nr 19, 2020, s. 9-33 |
Abstrakt: | Prezentowany artykuł jest próbą zasygnalizowania nowego problemu, który stanowi wyzwanie dla współczesnych pedagogów resocjalizacyjnych. Polega on na tym, że w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości społecznej następuje coraz szybsze i powszechniejsze ograniczanie bezpośrednich interakcji społecznych („face to face”) na rzecz kontaktów uśrednionych za pomocą technologii cyfrowej. Powstaje za tym pytanie, czy to zjawisko może być wykorzystane w pracy resocjalizacyjnej z podopiecznymi, a przede wszystkim, czy zachodzą przesłanki umożliwiające prowadzenie działań resocjalizacyjnych w cyberprzestrzeni, na przykład z wykorzystaniem internetowych socialmediów? The presented article is an attempt to signal a new problem posing a challenge for contemporary rehabilitation educators. In a rapidly changing social reality, a face to face social interaction is increasingly being reduced in favor of contacts averaged by digital technology. The question arises whether this phenomenon can be used in rehabilitation work with the supervised persons, and above all, if there any prerequisites for carrying out rehabilitation activities in cyberspace, for example using online social media. |
Afiliacja: | Uniwersytet w Białymstoku |
E-mail: | marek@konopczynski.eu |
Opis: | Artykuł dostępny w dwóch wersjach językowych (tłumaczenie angielskie). |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/18724 |
DOI: | 10.22432/pjsr.2020.19.02 |
ISSN: | 2081-3767 |
e-ISSN: | 2392-2656 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
Właściciel praw: | Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY) |
Występuje w kolekcji(ach): | Resocjalizacja Polska, 2020, nr 19 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
RP_19_2020_M_Konopczynski_Pedagogika_resocjalizacyjna.pdf | 179,57 kB | Adobe PDF | Otwórz | |
RP_19_2020_M_Konopczynski_Rehabilitation_pedagogy.pdf | 158,93 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL