REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18724
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKonopczyński, Marek-
dc.date.accessioned2025-09-08T07:45:07Z-
dc.date.available2025-09-08T07:45:07Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationResocjalizacja Polska Nr 19, 2020, s. 9-33pl
dc.identifier.issn2081-3767-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/18724-
dc.descriptionArtykuł dostępny w dwóch wersjach językowych (tłumaczenie angielskie).pl
dc.description.abstractPrezentowany artykuł jest próbą zasygnalizowania nowego problemu, który stanowi wyzwanie dla współczesnych pedagogów resocjalizacyjnych. Polega on na tym, że w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości społecznej następuje coraz szybsze i powszechniejsze ograniczanie bezpośrednich interakcji społecznych („face to face”) na rzecz kontaktów uśrednionych za pomocą technologii cyfrowej. Powstaje za tym pytanie, czy to zjawisko może być wykorzystane w pracy resocjalizacyjnej z podopiecznymi, a przede wszystkim, czy zachodzą przesłanki umożliwiające prowadzenie działań resocjalizacyjnych w cyberprzestrzeni, na przykład z wykorzystaniem internetowych socialmediów?pl
dc.description.abstractThe presented article is an attempt to signal a new problem posing a challenge for contemporary rehabilitation educators. In a rapidly changing social reality, a face to face social interaction is increasingly being reduced in favor of contacts averaged by digital technology. The question arises whether this phenomenon can be used in rehabilitation work with the supervised persons, and above all, if there any prerequisites for carrying out rehabilitation activities in cyberspace, for example using online social media.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherFundacja Pedagogiumpl
dc.rightsLicencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)-
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/-
dc.subjectpedagogika resocjalizacyjnapl
dc.subjectsocjalizacjapl
dc.subjectresocjalizacjapl
dc.subjectagresjapl
dc.subjectempatiapl
dc.subjectInternetpl
dc.subject„rzeczywistość poszerzona”pl
dc.subject„świat wirtualny”pl
dc.subjectbadania empirycznepl
dc.subjectrehabilitation pedagogypl
dc.subjectsocializationpl
dc.subjectrehabilitationpl
dc.subjectaggressionpl
dc.subjectempathypl
dc.subject„augmented reality”pl
dc.subject„virtual world”pl
dc.subjectempirical researchpl
dc.titlePedagogika resocjalizacyjna wobec (re)socjalizacji młodzieży w „rzeczywistości poszerzonej”. Komentarz do zjawiska empatii i agresji w internetowej siecipl
dc.title.alternativeRehabilitation pedagogy towards (re)socialization of youth in the „augmented reality”. Commentary on the phenomenon of empathy and aggression on the Internetpl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderLicencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)pl
dc.identifier.doi10.22432/pjsr.2020.19.02-
dc.description.Emailmarek@konopczynski.eupl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesAronson E. (red.), 2000, Człowiek – istota społeczna, tłum. J. Radzicki, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesAronson E., Wieczorkowska G., 2001, Kontrola naszych myśli i uczuć, Wydawnictwo Jacek Santorski & Co, Warszawa.pl
dc.description.referencesAronson E., Wilson T.D., Akert R.M., 1997, Psychologia społeczna. Serce i umysł, tłum. zbiorowe, Zysk i S-Ka, Poznań.pl
dc.description.referencesBarron F., 1969, Creative Person and creative process, Holt Reinehart and Winston Inc., New York.pl
dc.description.referencesBaumeister R.F. (red.), 1986, Public self and private self, Springer-Verlag, New York.pl
dc.description.referencesBovet T., 1928, Instynkt walki, tłum. M. Górska, Nasza Księgarnia, Warszawa.pl
dc.description.referencesBruner J.S., 1978, Poza dostarczone informacje. Studia z psychologii poznawania, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesDollard J., Miller N.R., 1967, Osobowość i psychoterapia, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesDrat-Ruszczak K., 2000, Teorie osobowości – podejście psychodynamiczne i humanistyczne, [w:] Psychologia. Podręcznik akademicki, (red.) J. Strelau, GWP, Gdańsk.pl
dc.description.referencesEliasz H., 1980, O sposobie rozumienia pojęcia empatii, „Przegląd Psychologiczny”, nr 3.pl
dc.description.referencesFrączek A., 1977, Referat z IV Konferencji ISSBP, Włochy.pl
dc.description.referencesFrączek A., Kofta M., 1975, Frustracja i stres psychologiczny, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesFrączek A., Zumkley H. (red.), 1993, Socjalizacja a agresja, IP PAN, WSPS, Warszawa.pl
dc.description.referencesFreud Z., 1976, Poza zasadą przyjemności, tłum. J. Prokopiuk, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesFreud Z., 1999, Życie seksualne, tłum. R. Reszke, Wydawnictwo KR, Warszawa.pl
dc.description.referencesGiddens A., 2006, Socjologia, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesGoffman E., 2005, Piętno. Rozważania o zranionej tożsamości, tłum. A. Dzierżyński, J. Tokarska-Bakir, GWP, Gdańsk.pl
dc.description.referencesGoffman E., 2011, Człowiek w teatrze życia codziennego, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa.pl
dc.description.referencesGoldman N., 2001, Wstęp do socjologii, Zysk i S-ka, Warszawa.pl
dc.description.referencesGoleman D., 1997, Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina, Poznań.pl
dc.description.referencesGrabias S., 2019, Język w zachowaniach społecznych, UMCS, Lublin.pl
dc.description.referencesGrzywacz-Kaczyńska M., 1971, Rola empatii w psychoterapii i wychowaniu, „Zagadnienia Wychowawcze a Zdrowie Psychiczne”, nr 1–2.pl
dc.description.referencesJones E.E., 1990, Interpersonal perception, Freeman, New York.pl
dc.description.referencesKatz J., 1963, Empathy if nature and uses, The Frae Press of Gleucor, London.pl
dc.description.referencesKelly G.,1963, A theory of personality. The psychology of personal constructs, Norton co, New York.pl
dc.description.referencesKłoskowska A., 1972, Społeczne ramy kultury, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesKonopczyński M., 1996, Twórcza resocjalizacja, Editions Spotkania, Warszawa.pl
dc.description.referencesKonopczyński M., 2007, Metody twórczej resocjalizacji, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesKonopczyński M., 2014, Pedagogika resocjalizacyjna, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl
dc.description.referencesKrahe B., 2005, Agresja, GWP, Gdańsk.pl
dc.description.referencesLewicki A., 1968, Psychologia kliniczna w zarysie, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.pl
dc.description.referencesŁukaszewski W., 1974, Osobowość, struktura i funkcje regulacyjne, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesŁukaszewski W., 1984, Szanse rozwoju osobowości, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesMead G.H., 1975, Umysł, osobowość, społeczeństwo, tłum. L. Wolińska, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesMiller R., 1981, Socjalizacja, wychowanie, psychoterapia, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesPytka L., 2005, Pedagogika resocjalizacyjna, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Spe cjalnej, Warszawa.pl
dc.description.referencesReykowski J., 1979, Motywacja, osobowość a postawy społeczne, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesRoth D.L., Harris R.N., Snyder C.R., 1988, An individual differences measure of attributive and repudiative factics of favorable self-presentation, „Journal of Social and Clinical Psychology”, No. 6.pl
dc.description.referencesStryker Sh., 1980, Granice wpływu rodziny na socjalizację dzieci, „Przegląd Humanistyczny”, nr 182–183.pl
dc.description.referencesSullivan C.E., Grant M.Q., 1957, The Development of interpersonal Maturity: Aplica tions to Delinquensy, „Psychiatry”, No. 20.pl
dc.description.referencesSzmukier T., 1989, Z rozważań nad regulacyjną rolą empatii, „Przegląd Psychologiczny”, nr 4.pl
dc.description.referencesTesser A., Felson R.B., Suls J.M., 2004, Ja i tożsamość, tłum. A. Karolczak, GWP, Gdańsk.pl
dc.description.referencesTice D.M., 1992, Self-concept change and self-presentation the looking glass self is a magnifying glass, „Journal of Personality and Social Psychology”, No. 63.pl
dc.description.referencesWilson J.Q., 1993, The moral sense, Free Press, New York.pl
dc.description.referencesWojciszke B., 2004, Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa.pl
dc.description.referencesZnaniecki F., 2001, Socjologia wychowania, PWN, Warszawa.pl
dc.identifier.eissn2392-2656-
dc.description.number19pl
dc.description.firstpage9pl
dc.description.lastpage33pl
dc.identifier.citation2Resocjalizacja Polskapl
Występuje w kolekcji(ach):Resocjalizacja Polska, 2020, nr 19

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
RP_19_2020_M_Konopczynski_Pedagogika_resocjalizacyjna.pdf179,57 kBAdobe PDFOtwórz
RP_19_2020_M_Konopczynski_Rehabilitation_pedagogy.pdf158,93 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons