Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/18629
Tytuł: | Współpraca z podopiecznymi, ich rodziną i szkołą w opiniach rodzinnych kuratorów sądowych |
Inne tytuły: | Cooperation with Family and School in the Appraisal of Court Appointed Guardians |
Autorzy: | Górnicka, Beata |
Słowa kluczowe: | rodzinny kurator sądowy współpraca z rodziną współpraca ze szkołą court appointed guardians maladjusted youth cooperation with family cooperation with school |
Data wydania: | 2016 |
Data dodania: | 27-sie-2025 |
Wydawca: | Fundacja Pedagogium |
Źródło: | Resocjalizacja Polska Nr 12, 2016, s. 217-237 |
Abstrakt: | W opracowaniu podjęto problematykę rodzinnej kurateli sądowej coraz częściej stosowanej wobec młodzieży niedostosowanej społecznie, pochodzącej z rodzin niewydolnych wychowawczo. Rodzinni kuratorzy sądowi, sprawując nadzór nad podopiecznymi, zobligowani są do realizacji wielu zadań dotyczących współpracy z ich środowiskiem wychowawczym. W artykule ukazano wyniki badań pilotażowych na temat współpracy rodzinnych kuratorów sądowych z rodziną i szkołą podopiecznych. Omówiono najczęściej realizowane przez kuratorów zadania w ramach pracy z podopiecznymi oraz współpracy z ich rodziną i szkołą w świetle ich własnej oceny. Ponadto ukazano opinie kuratorów dotyczące najczęściej pojawiających utrudnień w realizacji zadań, ale także opinie na temat warunków efektywności podejmowanych przez nich działań. The elaboration undertakes the problem of court appointed guardians who are being more often applied to help maladjusted youth who come from families that have difficulties in raising up a child. Court appointed guardians are obligated to cooperate with community while monitoring the youngsters. The article shows the results of pilot researches about the cooperation of court appointed guardians with families and school. There are discussed tasks that are being most frequently done by court appointed guardians in their opinion. Moreover, there is shown their opinion about the most difficult parts of mentioned cooperation. There is also presented their opinion about the conditions that need to be fulfilled for these tasks to be effective. |
Afiliacja: | Uniwersytet Opolski |
Opis: | Artykuł dostępny w dwóch wersjach językowych (tłumaczenie angielskie). |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/18629 |
DOI: | 10.22432/pjsr.2016.12.14 |
ISSN: | 2081-3767 |
e-ISSN: | 2392-2656 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
Właściciel praw: | Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY) |
Występuje w kolekcji(ach): | Resocjalizacja Polska, 2016, nr 12 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
RP_12_2016_B_Gornicka_Wspolpraca_z_podopiecznymi_ich_rodzina_i_szkola.pdf | 400,54 kB | Adobe PDF | Otwórz | |
RP_12_2016_B_Gornicka_Cooperation_with_Charges_their_Family_and_the_School.pdf | 269,11 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL