REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18558
Tytuł: Społeczne usytuowanie pedagoga resocjalizacynego w terenowych badaniach jakościowych. Dylematy metodologiczne i etyczne badacza w „trudnym terenie”
Inne tytuły: The Social Status of the Social Rehabilitation Pedagogue in Qualitative Ethnographic Research. Methodological and Ethical Dilemmas in a “Difficult Field”
Autorzy: Michel, Małgorzata
Słowa kluczowe: terenowe badania jakościowe
pedagog resocjalizacyjny
badacz miasta
etnografia
trudny teren badawczy
dylematy moralne i etyczne
ethnographic research
qualitative research
pedagogue of resocialization
urban researcher
difficult research’s field
ethical problems
moral’s dilemmas
Data wydania: 2015
Data dodania: 25-sie-2025
Wydawca: Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie
Źródło: Resocjalizacja Polska Nr 10, 2015, s. 165-179
Abstrakt: Celem artykułu jest ukazanie pewnych trudności, problemów natury etycznej i dylematów moralnych jakie napotyka badacz jakościowy w terenie. Poruszane zagadnienia są własnymi refleksjami autorki po przeprowadzonych badaniach terenowych w przestrzeni miasta z perspektywy pedagogiki resocjalizacyjnej.
This article include reflexion about difficulty, ethical problems and moral’s dilemmas. The problems are characteristic for qualitative research. They are author’s experience to come from ethnography research and urban studies. It is resocialization’s perspectives.
Afiliacja: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
URI: http://hdl.handle.net/11320/18558
ISSN: 2081-3767
e-ISSN: 2392-2656
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Właściciel praw: Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)
Występuje w kolekcji(ach):Resocjalizacja Polska, 2015, nr 10

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
RP_10_2015_M_Michel_Spoleczne_usytuowanie_pedagoga_resocjalizacyjnego.pdf125,79 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons