REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18558
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMichel, Małgorzata-
dc.date.accessioned2025-08-25T06:38:34Z-
dc.date.available2025-08-25T06:38:34Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationResocjalizacja Polska Nr 10, 2015, s. 165-179pl
dc.identifier.issn2081-3767-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/18558-
dc.description.abstractCelem artykułu jest ukazanie pewnych trudności, problemów natury etycznej i dylematów moralnych jakie napotyka badacz jakościowy w terenie. Poruszane zagadnienia są własnymi refleksjami autorki po przeprowadzonych badaniach terenowych w przestrzeni miasta z perspektywy pedagogiki resocjalizacyjnej.pl
dc.description.abstractThis article include reflexion about difficulty, ethical problems and moral’s dilemmas. The problems are characteristic for qualitative research. They are author’s experience to come from ethnography research and urban studies. It is resocialization’s perspectives.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherPedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawiepl
dc.rightsLicencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectterenowe badania jakościowepl
dc.subjectpedagog resocjalizacyjnypl
dc.subjectbadacz miastapl
dc.subjectetnografiapl
dc.subjecttrudny teren badawczypl
dc.subjectdylematy moralne i etycznepl
dc.subjectethnographic researchpl
dc.subjectqualitative researchpl
dc.subjectpedagogue of resocializationpl
dc.subjecturban researcherpl
dc.subjectdifficult research’s fieldpl
dc.subjectethical problemspl
dc.subjectmoral’s dilemmaspl
dc.titleSpołeczne usytuowanie pedagoga resocjalizacynego w terenowych badaniach jakościowych. Dylematy metodologiczne i etyczne badacza w „trudnym terenie”pl
dc.title.alternativeThe Social Status of the Social Rehabilitation Pedagogue in Qualitative Ethnographic Research. Methodological and Ethical Dilemmas in a “Difficult Field”pl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderLicencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)pl
dc.description.AffiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.description.referencesAmbrozik W., 2008, Społeczność lokalna jako płaszczyzna oddziaływań profilaktyczno-resocjalizacyjnych, [w:] Resocjalizacja – ciągłość i zmiana, (red.) Konopczyński M., Nowak B.M., Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie, Warszawa.pl
dc.description.referencesAmbrozik W., 2009a, Udział środowiska w kształtowaniu sytuacji społecznej dziecka, [w:] Współczesne kierunki zmian w teorii i praktyce resocjalizacyjnej, (red.) Konopczyński M., Ambrozik W., Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, Warszawa.pl
dc.description.referencesAmbrozik W., 2009b, Lokalny wymiar systemu profilaktyczno-resocjalizacyjnego, „Studia Edukacyjne”, nr 10.pl
dc.description.referencesAmbrozik W., 2010a, Społeczność lokalna jako płaszczyzna funkcjonowania systemu profilaktyczno-resocjalizacyjnego, „Resocjalizacja Polska”, nr 1.pl
dc.description.referencesAmbrozik W., 2010b, O konieczności udziału społeczeństwa w procesie resocjalizacji przestępców, [w:] Problemy współczesnej resocjalizacji, (red.) Pytka L., Nowak B.M., Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie, Warszawa.pl
dc.description.referencesBałandynowicz A., 2010, Wielopasmowa teoria resocjalizacji z udziałem społeczeństwa, „Resocjalizacja Polska”, nr 1.pl
dc.description.referencesBałandynowicz A., 2011, Probacja. Resocjalizacja z udziałem społeczeństwa, Wydawnictwo LEX, Warszawa.pl
dc.description.referencesBarker E., 1980, The Professional Stranger: Some Methodological Problems Encountered in the Study of the Reverend Sun Myung Moon’s Unification Church, Open University Course Media Notes for AD 207, [w:] An Introduction to the Sociology, Milton Keynes, Open University.pl
dc.description.referencesBecker H.S., 1953, Becoming a Marihuana User, „American Journal of Sociology”, nr 59.pl
dc.description.referencesBecker H.S., 1963, Outsiders: Studies in the Sociology of Deviance, New York.pl
dc.description.referencesBecker H.S., 2009, Outsiderzy. Studia z socjologii dewiacji, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesBratton W., Knobler P., 2002, Przełom. Jak szef Policji Nowojorskiej powstrzymał epidemię przestępstw, Media Rodzina, Poznań.pl
dc.description.referencesCzapska J., Krupiarz W. (red.), 1999, Zapobieganie przestępczości w społecznościach lokalnych, Wydawnictwo ISP, Warszawa.pl
dc.description.referencesCzapska J., 2012, Zapobieganie przestępczości przez kształtowanie przestrzeni, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl
dc.description.referencesCharmaz K., 2009, Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesChomczyński P., 2006, Wybrane problemy etyczne w badaniach. Obserwacja uczestnicząca ukryta, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 2, nr 1.pl
dc.description.referencesChomczyński P., 2014, Działania wychowanków schronisk dla nieletnich i zakładów poprawczych. Socjologiczna analiza interakcji grupowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl
dc.description.referencesDenzin N.K., 1978, The Research Act: A Theoretical Introduction to Sociological Methods, Aldine Publishing Co, Chicago.pl
dc.description.referencesDoktór K., 1964, Przedsiębiorstwo przemysłowe, Wydawnictwo Książka i Wiedza, Warszawa.pl
dc.description.referencesGoffman E., 2008, Człowiek w teatrze życia codziennego, ze wstępem Jana Szackiego, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa.pl
dc.description.referencesGulczyńska A., 2013, „Chłopaki z dzielnicy”. Studium społeczno-pedagogiczne z perspektywy interakcyjnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl
dc.description.referencesHughes J.A., Sharrock W.W., 2007, Theory and Methods in Sociology. An Introduction to Sociological Thinking and Practice, Palgrave Macmillan, New York, USA.pl
dc.description.referencesJeffery R.C., 1971, Crime Prevention. Criminal Justice, Administration of United States, Beverly Hills, CA.pl
dc.description.referencesJeffery R.C., 1977, Crime Prevention Through Environmental Design, Beverly Hills, CA: Sage Publications.pl
dc.description.referencesJeffery R.C., 1990, Criminology: An Interdisciplinary Approach, Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.pl
dc.description.referencesKelling G., Coles C., 2000, Wybite szyby. Jak zwalczyć przestępczość i przywrócić ład w najbliższym otoczeniu, Media Rodzina, Poznań.pl
dc.description.referencesKonecki K., 2000, Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesLewis J., 2009, Redefining Qualitative Methods: Believability in the Fifth Moment, „International Journal of Qualitative Methods”, nr 8(2).pl
dc.description.referencesLynch K., 1960, Image of the City, Cambridge.pl
dc.description.referencesMendel M. (red.), 2006, Pedagogika miejsca, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Wyższej Szkoły Edukacji TWP, Wrocław.pl
dc.description.referencesMichel M., 2013, Lokalny system profilaktyki społecznej i resocjalizacji nieletnich, Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie, Warszawa.pl
dc.description.referencesNowak B.M., 2014, Kreowanie działań społecznych o charakterze resocjalizacyjno-readaptacyjnym. Podejście sieciowo-systemowe, „Resocjalizacja Polska”, nr 7.pl
dc.description.referencesOssowski S., 1967, Dzieła, t. 4, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesRosenhan D.L., Selligman M.E.P., 1994, Psychopatologia, Wydawnictwo PTO, Warszawa.pl
dc.description.referencesSchwandt T.A., 2007, The Sage Dictionary of Qualitative Inquiry, 3rd edition, CA: Sage, Thousand Oaks.pl
dc.description.referencesShaughnessy J.J., Zechmeister E., Zechmeister J.S., 2002, Metody badawcze w psychologii, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl
dc.description.referencesŚroda M., 2003, Indywidualizm i jego krytycy, Fundacja Aletheia, Warszawa.pl
dc.description.referencesUrban B., 2007, Zachowania dewiacyjne w założeniach interakcjonizmu symbolicznego. Inspiracje dla pedagogiki resocjalizacyjnej, [w:] Resocjalizacja, t. 1, (red.) Urban B., Stanik M., PWN, Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie, Warszawa.pl
dc.description.referencesUrban B., Konopczyński M. (red.), (2012), Profilaktyka i probacja w środowisku lokalnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl
dc.description.referencesVidich A., 1955, Participant Observation and the Collection and Interpretation of Data, „American Journal of Sociology”, nr 60.pl
dc.description.referencesWilson J., Kelling G., 1982, Broken Windows, “Atlantic Monthly”, March 31.pl
dc.description.referencesZięba-Kołodziej B., 2010, Jakościowe badanie instytucji w pedagogice społecznej, [w:] Próby i szkice humanistyczne. Funkcje pedagogiki społecznej czasu teraźniejszego (mitu, wolności i młodej demokracji), t. 4, (red.) Frąckowiak T., Marzec-Holka K., Radziewicz-Winnicki A., Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, Poznań–Środa Wielkopolska.pl
dc.description.referencesZnaniecki F., 2008, Metoda socjologii, PWN, Warszawa.pl
dc.identifier.eissn2392-2656-
dc.description.number10pl
dc.description.firstpage165pl
dc.description.lastpage179pl
dc.identifier.citation2Resocjalizacja Polskapl
Występuje w kolekcji(ach):Resocjalizacja Polska, 2015, nr 10

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
RP_10_2015_M_Michel_Spoleczne_usytuowanie_pedagoga_resocjalizacyjnego.pdf125,79 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons