REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18533
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKupiec, Hubert-
dc.date.accessioned2025-08-21T09:52:47Z-
dc.date.available2025-08-21T09:52:47Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationResocjalizacja Polska Nr 3, 2012, s. 411-426pl
dc.identifier.issn2081-3767-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/18533-
dc.description.abstractPrezentowany artykuł nawiązuje do poruszanej wielokrotnie w literaturze naukowej kwestii znaczenia badań nad efektywnością metod stosowanych w resocjalizacji. Z tego względu przedstawione zostały założenia organizacyjne oraz formy realizacji warsztatów fotograficznych z udziałem nieletnich jako jedna z metod twórczej resocjalizacji. W dalszej części znajdują się wyniki badań dotyczące ewaluacji podjętych oddziaływań wychowawczych. Uzyskane rezultaty potwierdzają atrakcyjność prowadzonych w tej formie zajęć, pomimo deklarowanego przez wychowanki umiarkowanego stopnia trudności realizowanych w programie zadań. Prezentowana metoda stanowi także przykład efektywnej i odpowiadającej oczekiwaniom studentów resocjalizacji formy kształcenia zawodowego.pl
dc.description.abstractThe article concerns meaning of efficiency of methods in resocialization. The application new methods and theoretical conception in practices is important issue for developing both theory and practices. The article shows goals, organizational foundation, course and conditions of realization photographical workshop with participation of students and delinquency youth from Juvenile Detention Center. In the second part of article there are results of evaluation research which shows that in juvenile opinion this kind of creative resocialization method, despite declare by them difficulties, is very attractive and stimulate their development. Described method is also effective and expected way of developing professional qualifications for students of resocialization pedagogics.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherPedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawiepl
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/-
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/-
dc.titleEdukacyjno-wychowawcze aspekty warsztatów fotograficznych w ocenie nieletnich uczestniczekpl
dc.title.alternativeThe educational aspects of photographic workshop in opinion of juvenile participantspl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderLicencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)pl
dc.description.AffiliationUniwersytet Szczecińskipl
dc.description.referencesKarłyk-Ćwik A. (2009). Kompetencje zawodowe pedagogów w pracy z nieletnim i agresorami. Toruń: Wyd. „Akapit”.pl
dc.description.referencesKonopczyński M. (2006). Teoretyczne podstawy metodyki kulturotechnicznych oddziaływań resocjalizacyjnych wobec nieletnich. Zarys koncepcji twórczej resocjalizacji. Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesKonopczyński M . (2009). Kierunki zmian w teorii i praktyce resocjalizacyjnej. W: M. Konopczyński. Oblicza resocjalizacji. Pedagogika społeczna, nr 2.pl
dc.description.referencesKusztal J. (2011). Nieletni - nierozwiązany problem polskiego systemu resocjalizacji. Resocjalizacja Polska, nr 2.pl
dc.description.referencesKwaśnica R. (2003). Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu. W: Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.). Pedagogika. Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesOpora R. (2010). Refleksje na temat współczesnej resocjalizacji w kontekście jej efektywności. Resocjalizacja Polska, nr 1.pl
dc.description.referencesPytka L. (2000). Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne. Warszawa: Wyd. APS.pl
dc.description.number3pl
dc.description.firstpage411pl
dc.description.lastpage426pl
dc.identifier.citation2Resocjalizacja Polskapl
Występuje w kolekcji(ach):Resocjalizacja Polska, 2012, nr 3

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
RP_3_2012_H_Kupiec_Edukacyjno_wychowawcze_aspekty_warsztatow.pdf522,22 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons