REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18532
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorJakuta, Magdalena-
dc.date.accessioned2025-08-21T09:52:31Z-
dc.date.available2025-08-21T09:52:31Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationResocjalizacja Polska Nr 3, 2012, s. 399-410pl
dc.identifier.issn2081-3767-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/18532-
dc.description.abstractReferat prezentuje problematykę odczuwanego osamotnienia przez młodzież gimnazjalną oraz młodzież przebywającą w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Wyjaśnia przyczyny, przejawy i konsekwencje tego zjawiska nie tylko na podstawie literatury, ale także na bazie przeprowadzonych badań własnych oraz praktyki zawodowej. Zaznacza wpływ odczuwanego osamotnienia na pojawienie się innego rodzaju zjawisk, takich jak: agresja, odrzucenie rówieśnicze, skłonność do zaburzeń zachowania lub niedostosowanie społeczne. Celem referatu jest wskazanie konieczności głębszej refleksji nad osamotnieniem, gdyż jego skala stale się pogłębia i prowadzi do poważnych i negatywnych konsekwencji, zaburzając przede wszystkim relacje interpersonalne oraz wpływając negatywnie nie tylko na życie, ale i na przyszłość młodzieży.pl
dc.description.abstractThis report shows the issues of perceived loneliness in high school adolescent and girls placed in Childcare facilities. Its aim was to determine the scale of loneliness, its causes and consequences, and ways to counteract this problem on the basis of available literature, own research and experience. It notes the influence between perceived loneliness and phenomenon like aggression, peer rejection or tendency to manifests some behavior disorder or social maladjustment. Its aim was to indicate the necessity of more reflection about sense of loneliness, because of its deepen scale and negative consequences. Sense of loneliness interfere interpersonal relations and has some negative impact on life and future of adolescent.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherPedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawiepl
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/-
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/-
dc.titleZagubieni w tłumie - poczucie osamotnienia u współczesnej młodzieżypl
dc.title.alternativeLost in crowd - sense of loneliness in contemporary youthpl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderLicencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)pl
dc.description.AffiliationUniwersytet Jagielloński, Krakówpl
dc.description.referencesBierman K . (2004). Developmental Progress and Intervention Strategies. New York-London.pl
dc.description.referencesCywińska M. (2009). Sytuacje trudne w życiu dziecka. Poznań.pl
dc.description.referencesCzerwińska-Jakimiuk E. (2011). Przestępczość młodocianych. Interpretacja zjawiska w świetle ogólnej teorii napięcia Roberta Agnew. Kraków: Wydawnictwo Naukowe UP.pl
dc.description.referencesDomeracki P., Tyburski W. (2006). Zrozumieć samotność. Studium interdyscyplinarne. Toruń: Wydawnictwo UMK.pl
dc.description.referencesHołyst B. (1997). Na granicy życia i śmierci. Warszawa.pl
dc.description.referencesHolyst B. (2002). Na granicy życia i śmierci. Studium kryminologiczne i wiktymologiczne. Warszawa: C.F. Muller Lex utilis.pl
dc.description.referencesIzdebska H. (2004). Dziecko osamotnione w rodzime. Kontekst pedagogiczny. Białystok.pl
dc.description.referencesJundziłł E. i Pawłowska R. (2006). Pedagogika człowieka samotnego. Gdańsk.pl
dc.description.referencesKmiecik-Baran K. (1995). Poczucie alienacji. Gdańsk: Wydawnictwo UG.pl
dc.description.referencesŁopatkowa M. (1983). Samotność dziecka. Warszawa: WSiP.pl
dc.description.referencesMastalski J. (2007). Samotność globalnego nastolatka. Kraków: Wydawnictwo Naukowe PAT.pl
dc.description.referencesOlearczyk T.E. (2008). Sieroctwo i osamotnienie. Pedagogiczne problemy kryzysu współczesnej rodziny. Kraków: Wydawnictwo WAM .pl
dc.description.referencesOpora R. (2010). Resocjalizacja. Wychowanie i psychokreacja nieletnich niedostosowanych społecznie. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.pl
dc.description.referencesPawlak G. (2006). Piercing jako forma autoagresji. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, nr 9.pl
dc.description.referencesPawłowska R. (2006). Samotność człowieka - rozważania teoretyczne. W: E. Jundził, R. Pawłowska (red.). Pedagogika człowieka samotnego. Gdańsk.pl
dc.description.referencesPytka L. (2005). Pedagogika resocjalizacyjna. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.pl
dc.description.referencesRembowski J. (1992). Samotność. Gdańsk.pl
dc.description.referencesSzczepański J. (1978). Sprawy ludzkie. Warszawa: Czytelnik.pl
dc.description.referencesTyszka Z. (1979). Socjologia rodziny. Warszawa.pl
dc.description.referencesTyszka Z. (1995). Rodzina w świecie współczesnym - jej znaczenie dla jednostki i społeczeństwa. Warszawa.pl
dc.description.referencesUrban B. (2000). Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość młodzieży. Kraków: W ydawnictwo UJ.pl
dc.description.referencesUrban B. (2009). Powiązania między agresją i odrzuceniem rówieśniczym - inspiracje dla profilaktyki i praktyki. W: Pospiszyl I. (red.). Sukcesy i porażki poprawiania niepoprawnych. Kielce.pl
dc.description.referencesUrban B. (2005). Zachowania dewiacyjne młodzieży w interakcjach rówieśniczych. Kraków: Wydawnictwo UJ.pl
dc.description.referencesZiemska M. (1980). Rodzina i dziecko. Warszawa.pl
dc.description.number3pl
dc.description.firstpage399pl
dc.description.lastpage410pl
dc.identifier.citation2Resocjalizacja Polskapl
Występuje w kolekcji(ach):Resocjalizacja Polska, 2012, nr 3

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
RP_3_2012_M_Jakuta_Zagubieni_w_tlumie.pdf422,65 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons