REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18495
Tytuł: Zastosowanie techniki wywiadu narracyjnego w badaniach więźniów
Inne tytuły: The narrative interview in researching offenders in prisons
Autorzy: Szczepanik, Renata
Data wydania: 2012
Data dodania: 20-sie-2025
Wydawca: Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie
Źródło: Resocjalizacja Polska Nr 3, 2012, s. 89-105
Abstrakt: Celem artykułu jest ukazanie możliwości zastosowania wywiadu narracyjnego jako techniki jakościowych metod gromadzenia danych. Przedmiotem rozważań są wybrane problemy natury metodologicznej prowadzenia wywiadów narracyjnych oraz trudności jakie towarzyszą warunkom pozyskiwania narracji więźniów. Charakterystyce poddano technikę wywiadu narracyjnego w kontekście możliwości badawczych jakie ona stwarza, lecz także ograniczeń tkwiących w badaczu, we właściwościach osób badanych oraz specyficznym terenie badań jakim jest więzienie.
The aim of the article is to demonstrate how the narrative interview can be used to collect qualitative data in the prison setting. The article discusses the methodology underpinning this technique and the challenges that arise when the researcher conducts narrative interviews with people in prisons. The challenges concern three aspects of the narrative interview: the personality and role of the researcher, the characteristics of the interviewees, and the prison as the setting for interviews.
Afiliacja: Wydział Nauk o Wychowaniu, Uniwersytet Łódzki
URI: http://hdl.handle.net/11320/18495
ISSN: 2081-3767
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Właściciel praw: Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)
Występuje w kolekcji(ach):Resocjalizacja Polska, 2012, nr 3

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
RP_3_2012_R_Szczepanik_Zastosowanie_techniki_wywiadu.pdf572,03 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons