Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/18436
Tytuł: | Kształcenie resocjalizujące – specyfika i znaczenie procesu edukacji nieletnich niedostosowanych społecznie |
Inne tytuły: | Specificity and the importance of the process of education of socially maladjusted |
Autorzy: | Siemionow, Justyna |
Słowa kluczowe: | pedagogika resocjalizacyjna dydaktyka resocjalizacyjna indywidualny proces resocjalizacji specyfika procesu edukacji w instytucji resocjalizacyjnej uczeń niedostosowany społecznie social rehabilitation teaching underage criminals individual rehabilitation process the specificity of the process of education in institutions the student socially inappropriate |
Data wydania: | 2013 |
Data dodania: | 13-sie-2025 |
Wydawca: | Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie |
Źródło: | Resocjalizacja Polska Nr 4, 2013, s. 103-111 |
Abstrakt: | Nauka oraz systematyczne uczęszczanie do szkoły to dominująca aktywność dzieci i młodzieży w wieku 12–18 lat. Wśród nich jest określona grupa uczniów niedostosowanych społecznie, bądź też zagrożona tym zjawiskiem, która wymaga indywidualnego podejścia, a ich proces edukacji powinien uwzględniać posiadane przez tych nieletnich deficyty jak i poszukiwać ich mocnych stron. Szkoła w instytucji resocjalizacyjnej funkcjonuje według odmiennych reguł, a jednocześnie realizuje te same cele jak szkoła masowa: jej zadaniem jest przygotowanie wychowanków do samodzielnego funkcjonowania w środowisku – dalszej nauki lub podjęcia pracy. Działania edukacyjne są jednym z najważniejszych elementów procesu resocjalizacji nieletnich, a tym samym zwiększają efektywność prowadzonych wobec nieletnich działań opiekuńczo-wychowawczych. The school and related activities is the dominant activity in the lives of students aged 12–18 years. Part of these students for various reasons do not deal with learning , come to this educational problems appear abnormal behavior, the difficult situation in the family. This group of students requires specific approaches and different ways of working with them. Part of the students of socially maladjusted goes to educational centers. The school in the institution works according to different rules in and at the same time has the same objectives as the general school. The most important task is to prepare students to function in an environment, further learning or work. Educational activities are one of the most important elements of the process of reintegration. |
Afiliacja: | Uniwersytet Gdański |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/18436 |
ISSN: | 2081-3767 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
Właściciel praw: | Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY) |
Występuje w kolekcji(ach): | Resocjalizacja Polska, 2013, nr 4 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
RP_4_2013_J_Siemionow_Ksztalcenie_resocjalizujace.pdf | 716,42 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL