REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18436
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSiemionow, Justyna-
dc.date.accessioned2025-08-13T06:43:43Z-
dc.date.available2025-08-13T06:43:43Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationResocjalizacja Polska Nr 4, 2013, s. 103-111pl
dc.identifier.issn2081-3767-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/18436-
dc.description.abstractNauka oraz systematyczne uczęszczanie do szkoły to dominująca aktywność dzieci i młodzieży w wieku 12–18 lat. Wśród nich jest określona grupa uczniów niedostosowanych społecznie, bądź też zagrożona tym zjawiskiem, która wymaga indywidualnego podejścia, a ich proces edukacji powinien uwzględniać posiadane przez tych nieletnich deficyty jak i poszukiwać ich mocnych stron. Szkoła w instytucji resocjalizacyjnej funkcjonuje według odmiennych reguł, a jednocześnie realizuje te same cele jak szkoła masowa: jej zadaniem jest przygotowanie wychowanków do samodzielnego funkcjonowania w środowisku – dalszej nauki lub podjęcia pracy. Działania edukacyjne są jednym z najważniejszych elementów procesu resocjalizacji nieletnich, a tym samym zwiększają efektywność prowadzonych wobec nieletnich działań opiekuńczo-wychowawczych.pl
dc.description.abstractThe school and related activities is the dominant activity in the lives of students aged 12–18 years. Part of these students for various reasons do not deal with learning , come to this educational problems appear abnormal behavior, the difficult situation in the family. This group of students requires specific approaches and different ways of working with them. Part of the students of socially maladjusted goes to educational centers. The school in the institution works according to different rules in and at the same time has the same objectives as the general school. The most important task is to prepare students to function in an environment, further learning or work. Educational activities are one of the most important elements of the process of reintegration.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherPedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawiepl
dc.rightsLicencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectpedagogika resocjalizacyjnapl
dc.subjectdydaktyka resocjalizacyjnapl
dc.subjectindywidualny proces resocjalizacjipl
dc.subjectspecyfika procesu edukacji w instytucji resocjalizacyjnejpl
dc.subjectuczeń niedostosowany społeczniepl
dc.subjectsocial rehabilitationpl
dc.subjectteaching underage criminalspl
dc.subjectindividual rehabilitation processpl
dc.subjectthe specificity of the process of education in institutionspl
dc.subjectthe student socially inappropriatepl
dc.titleKształcenie resocjalizujące – specyfika i znaczenie procesu edukacji nieletnich niedostosowanych społeczniepl
dc.title.alternativeSpecificity and the importance of the process of education of socially maladjustedpl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderLicencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)pl
dc.description.AffiliationUniwersytet Gdańskipl
dc.description.referencesBottoms A., Rex S. (1998). Pro-social modeling and legitimacy their potential contribution to effective practice. W: Rex S., Maltravers A., Pro-social modeling and legitimacy: the Clarke Hall Day Conference Institute of Criminology. Cambrige: Cambrige University Press,pl
dc.description.referencesOpora R. (2009). Ewolucja niedostosowania społecznego jako rezultat zmian w zakresie odporności psychicznej i zniekształceń poznawczych. Gdańsk: Wydawnictwo UG.pl
dc.description.referencesOpora R. (2010). Resocjalizacja – wychowanie i psychokorekcja nieletnich niedostosowanych społecznie. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.pl
dc.description.referencesStatut Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego nr 1 w Malborku, im. T. Kościuszki. Malbork 2008.pl
dc.description.number4pl
dc.description.firstpage103pl
dc.description.lastpage111pl
dc.identifier.citation2Resocjalizacja Polskapl
Występuje w kolekcji(ach):Resocjalizacja Polska, 2013, nr 4

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
RP_4_2013_J_Siemionow_Ksztalcenie_resocjalizujace.pdf716,42 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons