Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/17643
Tytuł: | Otwarte zasoby edukacyjne w codziennych zadaniach pracownika biblioteki publicznej – wyniki ankiety |
Inne tytuły: | Open educational resources in the daily tasks of a public library employee – survey results |
Autorzy: | Kokot-Kanikuła, Kamila Toboła-Rynkiewicz, Alicja |
Słowa kluczowe: | ankieta biblioteka publiczna otwarte zasoby edukacyjne open educational resources public library survey |
Data wydania: | 2024 |
Data dodania: | 25-lis-2024 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Biblioteka [w] transformacji. Materiały z VII ogólnopolskiej konferencji naukowej, Białystok, 14–15 września 2023 roku, pod red. Piotra Chomika, Izabeli Szymańskiej, Wiesława Wróbla, Białystok 2024, s. 135-153 |
Konferencja: | VII Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Biblioteka (w) transformacji”, Białystok 14–15 września 2023 r. |
Abstrakt: | Artykuł prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej przez pracowników Biblioteki Politechniki Gdańskiej wśród pracowników bibliotek publicznych w Gdańsku i Gdyni na temat wykorzystania otwartych zasobów edukacyjnych w ich codziennej pracy. Celem badania było określenie stopnia znajomości otwartych zasobów edukacyjnych oraz zaproponowanie ewentualnej oferty szkoleniowej na ten temat. Ankieta była przeprowadzona w formie online za pomocą formularza Google w okresie od listopada 2021 do lutego 2022 r. Spośród 50 osób biorących udział w badaniu, 37 zadeklarowało, że zetknęło się z otwartymi zasobami edukacyjnymi, co daje 74%. Natomiast niska frekwencja wśród respondentów (na 319 zaproszonych wpłynęło 50 odpowiedzi) spowodowała, że przeprowadzający ankietę zrezygnowali z organizacji szkoleń. The article presents the results of a survey conducted by the librarians of the Gdańsk University of Technology Library among employees of public libraries in Gdańsk and Gdnia on the subject of the use of open educational resources in their daily work. The purpose of the survey was to determine the degree of familiarity with open educational resources and to propose a training offer on the subject. Research method: The survey was conducted online using a Google form between November 2021 and February 2022. Of the 50 people who took part in the survey, 37 (74%) said they had encountered open educational resources. However, the low turnout among respondents (50 responses were received out of 319 sent) caused the survey creators to drop the training sessions. |
Afiliacja: | Kamila Kokot-Kanikuła - Biblioteka Politechniki Gdańskiej Alicja Toboła-Rynkiewicz - Biblioteka Politechniki Gdańskiej |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/17643 |
DOI: | 10.15290/bwt.2024.07 |
ISBN: | 978-83-7431-804-4 |
Typ Dokumentu: | Book chapter |
Właściciel praw: | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2024 |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) VII Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Biblioteka [w] transformacji”, 14–15 września 2023 r. |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
K_Kokot_Kanikula_A_Tobola_Rynkiewicz_Otwarte_zasoby_edukacyjne.pdf | 248,49 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)