REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/17643
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKokot-Kanikuła, Kamila-
dc.contributor.authorToboła-Rynkiewicz, Alicja-
dc.date.accessioned2024-11-25T07:25:50Z-
dc.date.available2024-11-25T07:25:50Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationBiblioteka [w] transformacji. Materiały z VII ogólnopolskiej konferencji naukowej, Białystok, 14–15 września 2023 roku, pod red. Piotra Chomika, Izabeli Szymańskiej, Wiesława Wróbla, Białystok 2024, s. 135-153pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-804-4-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/17643-
dc.description.abstractArtykuł prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej przez pracowników Biblioteki Politechniki Gdańskiej wśród pracowników bibliotek publicznych w Gdańsku i Gdyni na temat wykorzystania otwartych zasobów edukacyjnych w ich codziennej pracy. Celem badania było określenie stopnia znajomości otwartych zasobów edukacyjnych oraz zaproponowanie ewentualnej oferty szkoleniowej na ten temat. Ankieta była przeprowadzona w formie online za pomocą formularza Google w okresie od listopada 2021 do lutego 2022 r. Spośród 50 osób biorących udział w badaniu, 37 zadeklarowało, że zetknęło się z otwartymi zasobami edukacyjnymi, co daje 74%. Natomiast niska frekwencja wśród respondentów (na 319 zaproszonych wpłynęło 50 odpowiedzi) spowodowała, że przeprowadzający ankietę zrezygnowali z organizacji szkoleń.pl
dc.description.abstractThe article presents the results of a survey conducted by the librarians of the Gdańsk University of Technology Library among employees of public libraries in Gdańsk and Gdnia on the subject of the use of open educational resources in their daily work. The purpose of the survey was to determine the degree of familiarity with open educational resources and to propose a training offer on the subject. Research method: The survey was conducted online using a Google form between November 2021 and February 2022. Of the 50 people who took part in the survey, 37 (74%) said they had encountered open educational resources. However, the low turnout among respondents (50 responses were received out of 319 sent) caused the survey creators to drop the training sessions.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectankietapl
dc.subjectbiblioteka publicznapl
dc.subjectotwarte zasoby edukacyjnepl
dc.subjectopen educational resourcespl
dc.subjectpublic librarypl
dc.subjectsurveypl
dc.titleOtwarte zasoby edukacyjne w codziennych zadaniach pracownika biblioteki publicznej – wyniki ankietypl
dc.title.alternativeOpen educational resources in the daily tasks of a public library employee – survey resultspl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2024pl
dc.identifier.doi10.15290/bwt.2024.07-
dc.description.AffiliationKamila Kokot-Kanikuła - Biblioteka Politechniki Gdańskiejpl
dc.description.AffiliationAlicja Toboła-Rynkiewicz - Biblioteka Politechniki Gdańskiejpl
dc.description.referencesGrodecka K., Śliwowski K., Przewodnik po Otwartych Zasobach Edukacyjnych, 2012, s. 7, http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2012/03/OZE_przewodnik_v4.pdf (dostęp: 28.09.2023).pl
dc.description.referencesJędrych J. ,Biblioteki pedagogiczne w czasie pandemii, „Biuletyn EBIB” 2020, nr 193, s. 3–4, https://ebibojs.pl/index.php/ebib/article/view/688/724 (dostęp: 3.10.2023).pl
dc.description.referencesKisilowska M., Biblioteki publiczne w kryzysie: doświadczenie pierwszego etapu pandemii, Warszawa 2021, s. 129–138.pl
dc.description.referencesNarodowe Centrum Nauki, Polityka Narodowego Centrum Nauki dotyczącą otwartego dostępu do publikacji, 2020, https://www.ncn.gov.pl/sites/default/files/pliki/zarzadzenia-dyrektora/zarzadzenieDyr-38_2020.pdf (dostęp: 29.09.2023).pl
dc.description.referencesOsłowska I., Biblioteki w dobie pandemii. Przyczynek do badań, „Toruńskie Studia Bibliologiczne” 2021, nr 1(26), s. 53, https://apcz.umk.pl/TSB/article/view/31817/30938 (dostęp: 28.09.2023).pl
dc.description.referencesRazik G., Szumiec A., Wyszyńska K., „Biblioteka otwarta” w czasie pandemii, „Biuletyn EBIB” 2020, nr 193, s. 4, https://ebibojs.pl/index.php/ebib/article/view/684 (dostęp: 3.10.2023).pl
dc.description.referencesSchuwer R., Janssen B.,The value of and issues surrounding Open Educational Resources [wpis na blogu], https://www.robertschuwer.nl/?p=3267 (dostęp: 28.09.2023).pl
dc.description.referencesTarkowski A., Plebańska M., Stokowska A., Śliwowski K., Otwarte zasoby edukacyjne w Polsce – uwarunkowania i szanse rozwoju, 2016, s. 15, https://centrumcyfrowe.pl/wp-content/uploads/2016/03/OZE-w-PL-uwarunkowania-i-szanse-rozwoju.pdf (dostęp: 28.10.2023).pl
dc.description.referencesUNESCO, Paris OER declaration, 2012, https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000246687 (dostęp: 28.09.2023).pl
dc.description.referencesWałek A., Making full and immediate Open Access a reality through the repository route – the role of open repositories in implementation of Plan S, „Przegląd Biblioteczny” 2020, t. 88, nr 3, s. 335–339, http://ojs.sbp.pl/index.php/pb/article/view/758 (dostęp: 29.09.2023).pl
dc.description.firstpage135pl
dc.description.lastpage153pl
dc.identifier.citation2Biblioteka [w] transformacji. Materiały z VII ogólnopolskiej konferencji naukowej, Białystok, 14–15 września 2023 roku, pod red. Piotra Chomika, Izabeli Szymańskiej, Wiesława Wróblapl
dc.conferenceVII Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Biblioteka (w) transformacji”, Białystok 14–15 września 2023 r.pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
VII Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Biblioteka [w] transformacji”, 14–15 września 2023 r.

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
K_Kokot_Kanikula_A_Tobola_Rynkiewicz_Otwarte_zasoby_edukacyjne.pdf248,49 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)