REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/17625
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorFrąckiewicz, Małgorzata K.-
dc.date.accessioned2024-11-21T11:48:12Z-
dc.date.available2024-11-21T11:48:12Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationZ problematyki kształcenia językowego T. V, pod red. Elżbiety Awramiuk, Białystok 2014, s. 311-324pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-417-6-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/17625-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.abstractMetoda symultaniczna służy aktywizowaniu uczniów i skutecznemu porozumiewaniu się z nimi w rozmaitych sytuacjach kształcących umiejętności językowe ucznia, poprzez obligatoryjne użycie pewnych środków dydaktycznych i tekstów kultury w czasie procesu edukacyjnego, który opiera się na możliwości równoczesnego stymulowania rozmaitych zmysłów. Teoria wielu inteligencji sformułowana przez Gardnera jako koncepcja, która zakłada istnienie ośmiu typów inteligencji, występujących u każdej osoby w różnym stopniu nasilenia, stanowi teoretyczną podstawę dla opisanej metody. Założenie, że każdy uczeń posiada wszystkie rodzaje inteligencji, rozwinięte w różnym stopniu, to świetna podstawa do podjęcia celowej, systematycznej, świadomej i skutecznej edukacji polonistycznej, a szerzej - humanistycznej.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectteoria inteligencji wielorakichpl
dc.subjectkształcenie językowepl
dc.subjectmetoda symultanicznapl
dc.subjectrozwój słownika czynnego i biernegopl
dc.titleTeoria inteligencji wielorakich Howarda Gardnera a kształcenie językowe. Wstęp do metody symultanicznejpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2014pl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesAnusiewicz J. (1994), Lingwistyka kulturowa. Zarys problematyki, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.pl
dc.description.referencesBerryman J.C., Hargreaves D.J., Howells K., Ockleford E.M. (2002). Psychologia moje hobby, Gdańsk: GWP.pl
dc.description.referencesBortliczek M. (2010), Symultaniczność kodów w popularnych dyskursach adresowanych do dzieci, w: Kształcenie językowe w dobie kultury masowej polisensorycznej, red. U. Kopeć i Z. Sibiga, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, s.79-92.pl
dc.description.referencesBortnowski S. (2002), Scenariusze półwariackie, czyli poezja współczesna w szkole, Warszawa: Stentor.pl
dc.description.referencesCieszyńska J. (2001), Nauka czytania krok po kroku. Jak przeciwdziałać dysleksji, Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.pl
dc.description.referencesDąmbska I. (1993), Zarys historii filozofii greckiej, Lublin: Daimonion.pl
dc.description.referencesDilts R., Bandler R., Grinder J., Delozier J. (2006), NLP. Studium struktury subiektywnych doświadczeń, Gliwice: Helion.pl
dc.description.referencesFrąckiewicz M. (2013), Język - wykładnik wartości, w: Mały słownik aksjologiczny, red. Z. Struzik, Warszawa: IJPII.pl
dc.description.referencesGardner H. (2009), Inteligencje wielorakie. Nowe horyzonty w teorii i praktyce, Warszawa: Laurum.pl
dc.description.referencesGruszczyński W., Bralczyk J. (2002, red.), Słownik gramatyki języka polskiego, Warszawa: WSiP.pl
dc.description.referencesKarwatowska M. (2010), Uczeń w świecie wartości, Lublin: Wydawnictwo UMCS.pl
dc.description.referencesKosslyn S.M., Rosenberg R.S. (2006), Psychologia: mózg, człowiek, świat, Kraków: Znak.pl
dc.description.referencesKrzyżewska J. (1998), Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej. Cz. I, Suwałki: Wydawnictwo AU OMEGA.pl
dc.description.referencesPawłowska R. (2007/2008), Mechanizmy czytania a nauka literatury w szkole, "Język Polski w Gimnazjum" IX, 3, 7-16.pl
dc.description.referencesPolański E. (2008, red.), Wielki słownik języka polskiego, Kraków: Krakowskie Wydawnictwo Naukowe.pl
dc.description.referencesSuświłło M. (2004), Inteligencje wielorakie w nowoczesnym kształceniu, Olsztyn: UWM.pl
dc.description.referencesToczyńska E. (2011). Teoria Wielorakiej Inteligencji i jej wpływ na osiąganie sukcesów w szkole; http://www.gimkleosin.website.pl/publikacje/teoria.pdf. dostęp: 26.01.2014.pl
dc.description.referencesTokarski J. (1980), Słownik wyrazów obcych, Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesWojnowski J. (2001-2005, red.), Wielka encyklopedia PWN, Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesŹiakova E. (2011), Cierpienie osamotnienia u osób z chorobami nowotworowymi, w: Człowiek. Religia. Zdrowie, red. A. Dymer, Szczecin: Instytut Medyczny im. Jana Pawła II, s. 363-371.pl
dc.description.volume5pl
dc.description.firstpage311pl
dc.description.lastpage324pl
dc.identifier.citation2Z problematyki kształcenia językowego T. V, pod red. Elżbiety Awramiukpl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WFil)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
M_Frackiewicz_Teoria_inteligencji_wielorakich.pdf726,76 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)