Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/17625
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Frąckiewicz, Małgorzata K. | - |
dc.date.accessioned | 2024-11-21T11:48:12Z | - |
dc.date.available | 2024-11-21T11:48:12Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Z problematyki kształcenia językowego T. V, pod red. Elżbiety Awramiuk, Białystok 2014, s. 311-324 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-417-6 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/17625 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01. | pl |
dc.description.abstract | Metoda symultaniczna służy aktywizowaniu uczniów i skutecznemu porozumiewaniu się z nimi w rozmaitych sytuacjach kształcących umiejętności językowe ucznia, poprzez obligatoryjne użycie pewnych środków dydaktycznych i tekstów kultury w czasie procesu edukacyjnego, który opiera się na możliwości równoczesnego stymulowania rozmaitych zmysłów. Teoria wielu inteligencji sformułowana przez Gardnera jako koncepcja, która zakłada istnienie ośmiu typów inteligencji, występujących u każdej osoby w różnym stopniu nasilenia, stanowi teoretyczną podstawę dla opisanej metody. Założenie, że każdy uczeń posiada wszystkie rodzaje inteligencji, rozwinięte w różnym stopniu, to świetna podstawa do podjęcia celowej, systematycznej, świadomej i skutecznej edukacji polonistycznej, a szerzej - humanistycznej. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | teoria inteligencji wielorakich | pl |
dc.subject | kształcenie językowe | pl |
dc.subject | metoda symultaniczna | pl |
dc.subject | rozwój słownika czynnego i biernego | pl |
dc.title | Teoria inteligencji wielorakich Howarda Gardnera a kształcenie językowe. Wstęp do metody symultanicznej | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2014 | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.references | Anusiewicz J. (1994), Lingwistyka kulturowa. Zarys problematyki, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. | pl |
dc.description.references | Berryman J.C., Hargreaves D.J., Howells K., Ockleford E.M. (2002). Psychologia moje hobby, Gdańsk: GWP. | pl |
dc.description.references | Bortliczek M. (2010), Symultaniczność kodów w popularnych dyskursach adresowanych do dzieci, w: Kształcenie językowe w dobie kultury masowej polisensorycznej, red. U. Kopeć i Z. Sibiga, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, s.79-92. | pl |
dc.description.references | Bortnowski S. (2002), Scenariusze półwariackie, czyli poezja współczesna w szkole, Warszawa: Stentor. | pl |
dc.description.references | Cieszyńska J. (2001), Nauka czytania krok po kroku. Jak przeciwdziałać dysleksji, Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. | pl |
dc.description.references | Dąmbska I. (1993), Zarys historii filozofii greckiej, Lublin: Daimonion. | pl |
dc.description.references | Dilts R., Bandler R., Grinder J., Delozier J. (2006), NLP. Studium struktury subiektywnych doświadczeń, Gliwice: Helion. | pl |
dc.description.references | Frąckiewicz M. (2013), Język - wykładnik wartości, w: Mały słownik aksjologiczny, red. Z. Struzik, Warszawa: IJPII. | pl |
dc.description.references | Gardner H. (2009), Inteligencje wielorakie. Nowe horyzonty w teorii i praktyce, Warszawa: Laurum. | pl |
dc.description.references | Gruszczyński W., Bralczyk J. (2002, red.), Słownik gramatyki języka polskiego, Warszawa: WSiP. | pl |
dc.description.references | Karwatowska M. (2010), Uczeń w świecie wartości, Lublin: Wydawnictwo UMCS. | pl |
dc.description.references | Kosslyn S.M., Rosenberg R.S. (2006), Psychologia: mózg, człowiek, świat, Kraków: Znak. | pl |
dc.description.references | Krzyżewska J. (1998), Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej. Cz. I, Suwałki: Wydawnictwo AU OMEGA. | pl |
dc.description.references | Pawłowska R. (2007/2008), Mechanizmy czytania a nauka literatury w szkole, "Język Polski w Gimnazjum" IX, 3, 7-16. | pl |
dc.description.references | Polański E. (2008, red.), Wielki słownik języka polskiego, Kraków: Krakowskie Wydawnictwo Naukowe. | pl |
dc.description.references | Suświłło M. (2004), Inteligencje wielorakie w nowoczesnym kształceniu, Olsztyn: UWM. | pl |
dc.description.references | Toczyńska E. (2011). Teoria Wielorakiej Inteligencji i jej wpływ na osiąganie sukcesów w szkole; http://www.gimkleosin.website.pl/publikacje/teoria.pdf. dostęp: 26.01.2014. | pl |
dc.description.references | Tokarski J. (1980), Słownik wyrazów obcych, Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Wojnowski J. (2001-2005, red.), Wielka encyklopedia PWN, Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Źiakova E. (2011), Cierpienie osamotnienia u osób z chorobami nowotworowymi, w: Człowiek. Religia. Zdrowie, red. A. Dymer, Szczecin: Instytut Medyczny im. Jana Pawła II, s. 363-371. | pl |
dc.description.volume | 5 | pl |
dc.description.firstpage | 311 | pl |
dc.description.lastpage | 324 | pl |
dc.identifier.citation2 | Z problematyki kształcenia językowego T. V, pod red. Elżbiety Awramiuk | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Książki/Rozdziały (WFil) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
M_Frackiewicz_Teoria_inteligencji_wielorakich.pdf | 726,76 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)