REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/17290
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorCitko, Ewa Katarzyna-
dc.date.accessioned2024-09-24T11:35:33Z-
dc.date.available2024-09-24T11:35:33Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationAkademia kompetencji kulturowych mieszkańców województwa podlaskiego. Raport z badań, pod redakcją Alicji Kisielewskiej, Joanny Mytnik-Daniluk, Białystok 2024, s. 165-185pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-801-3-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/17290-
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.titleJęzyk filmowy. Gatunki filmowe i ich specyfika, forma i treść filmowa, narracja, czas i przestrzeń, obraz, dźwięk i muzykapl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2024pl
dc.identifier.doi10.15290/akkmwp.2024.07-
dc.description.Emailk.citko@uwb.edu.plpl
dc.description.Biographicalnotedr hab. Ewa Katarzyna Citko, prof. UwB – filmoznawca, kulturoznawca. Profesor na Wydziale Studiów Kulturowych Uniwersytetu w Białymstoku. Kierownik Zakładu Studiów nad Kulturą Współczesną i Filmem. Zainteresowania badawcze: zagadnienia wartości i emocji w sztuce, historia filmu, kino hiszpańskie i latynoskie, kino polskie, analiza i interpretacja dzieł filmowych, zwłaszcza w kontekście wykorzystania przez twórców języka filmowego (styl, forma, konwencje narracyjne). Autorka artykułów filmoznawczych i kulturoznawczych w języku polskim, angielskim i hiszpańskim oraz monografii: Tradycja, kultura, egzystencja w „Brzezinie” i „Pannach z Wilka” Andrzeja Wajdy (1998), Filmowy świat Pedra Almodóvara – uniwersum emocji (2007), współautorstwo T. Adamski, K. Arcimowicz, E. Kępa, Świat wartości i jego reprezentacje we współczesnych filmach i serialach (2018), Ciemność i światło. Kino Carlosa Reygadasa (2021).pl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstoku, Wydział Studiów Kulturowych, Zakład Studiów nad Kulturą Współczesną i Filmempl
dc.description.referencesAltman R., Gatunki filmowe, przeł. M. Zawadzka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesAnderson J., The Reality of Illusion: An Ecological Approach to Cognitive Film Theory, University of Southern Illinois Press, Carbondale 1996.pl
dc.description.referencesArijon D., Gramatyka języka filmowego, przeł. F. Forbert-Kaniewski, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesBlock B., Opowiadanie obrazem. Tworzenie wizualnej struktury w filmie, telewizji i mediach cyfrowych, przeł. M. Kuczbajska, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesBordwell D., O historii stylu filmowego, przeł. M. Stelmach, Wydawnictwo NCKF, Łódź 2019.pl
dc.description.referencesBordwell D., Thompson K., Film Art. Sztuka filmowa, przeł. B. Rosińska, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2014.pl
dc.description.referencesCarroll N., Filozofia horroru, albo paradoksy uczuć, przeł. M. Przylipiak, Słowo/Obraz Terytoria, Gdańsk 2005.pl
dc.description.referencesHelman A., Obraz filmowy, [w:] T. Lubelski (red.), Encyklopedia kina, Biały Kruk, Kraków 2003.pl
dc.description.referencesHelman A., Pitrus A., Podstawy wiedzy o filmie, Słowo/Obraz Terytoria, Gdańsk 2008.pl
dc.description.referencesHendrykowski M., Semiotyka ruchomych obrazów, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2014.pl
dc.description.referencesMiczka T., Gatunek, [w:] A. Helman (red.), Słownik pojęć filmowych. Tom 10, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1998.pl
dc.description.referencesMonaco J., How to Read a Film. The World of Movies, Media and Multimedia, New York – Oxford 2001.pl
dc.description.referencesOstaszewski J., Narracja, [w:] T. Lubelski, (red.), Encyklopedia kina, Biały Kruk, Kraków 2003.pl
dc.description.referencesOstaszewski J. (red.), Kognitywna teoria filmu, Wydawnictwo Baran i Suszczyński, Kraków 1998.pl
dc.description.referencesPlanting C., Smith G.M. (red.), Passionate Views: Film, Cognition and Emotion, Johns Hopkins University Press, Baltimore 1999.pl
dc.description.referencesPłażewski J., Język filmu, WAiF, Warszawa 1982.pl
dc.description.referencesPrzylipiak M., Kino stylu zerowego, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1994.pl
dc.description.referencesSmith M., Engaging Characters: Fiction, Emotion and the Cinema, Oxford University Press, Oxford 1995.pl
dc.description.referencesSowińska I., Dźwięk w filmie, [w:] T. Lubelski, (red.), Encyklopedia kina, Biały Kruk, Kraków 2003.pl
dc.description.referencesStaiger J., Perverse Spectators: The Practices of Film Reception, New York University Press, New York 2000.pl
dc.description.firstpage165pl
dc.description.lastpage185pl
dc.identifier.citation2Akademia kompetencji kulturowych mieszkańców województwa podlaskiego. Raport z badań, pod redakcją Alicji Kisielewskiej, Joanny Mytnik-Danilukpl
dc.identifier.orcid0000-0002-7246-6921-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WSK)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
E_K_Citko_Jezyk_filmowy.pdf272,25 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)