Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/17290
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Citko, Ewa Katarzyna | - |
dc.date.accessioned | 2024-09-24T11:35:33Z | - |
dc.date.available | 2024-09-24T11:35:33Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Akademia kompetencji kulturowych mieszkańców województwa podlaskiego. Raport z badań, pod redakcją Alicji Kisielewskiej, Joanny Mytnik-Daniluk, Białystok 2024, s. 165-185 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-801-3 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/17290 | - |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.title | Język filmowy. Gatunki filmowe i ich specyfika, forma i treść filmowa, narracja, czas i przestrzeń, obraz, dźwięk i muzyka | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2024 | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/akkmwp.2024.07 | - |
dc.description.Email | k.citko@uwb.edu.pl | pl |
dc.description.Biographicalnote | dr hab. Ewa Katarzyna Citko, prof. UwB – filmoznawca, kulturoznawca. Profesor na Wydziale Studiów Kulturowych Uniwersytetu w Białymstoku. Kierownik Zakładu Studiów nad Kulturą Współczesną i Filmem. Zainteresowania badawcze: zagadnienia wartości i emocji w sztuce, historia filmu, kino hiszpańskie i latynoskie, kino polskie, analiza i interpretacja dzieł filmowych, zwłaszcza w kontekście wykorzystania przez twórców języka filmowego (styl, forma, konwencje narracyjne). Autorka artykułów filmoznawczych i kulturoznawczych w języku polskim, angielskim i hiszpańskim oraz monografii: Tradycja, kultura, egzystencja w „Brzezinie” i „Pannach z Wilka” Andrzeja Wajdy (1998), Filmowy świat Pedra Almodóvara – uniwersum emocji (2007), współautorstwo T. Adamski, K. Arcimowicz, E. Kępa, Świat wartości i jego reprezentacje we współczesnych filmach i serialach (2018), Ciemność i światło. Kino Carlosa Reygadasa (2021). | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Studiów Kulturowych, Zakład Studiów nad Kulturą Współczesną i Filmem | pl |
dc.description.references | Altman R., Gatunki filmowe, przeł. M. Zawadzka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012. | pl |
dc.description.references | Anderson J., The Reality of Illusion: An Ecological Approach to Cognitive Film Theory, University of Southern Illinois Press, Carbondale 1996. | pl |
dc.description.references | Arijon D., Gramatyka języka filmowego, przeł. F. Forbert-Kaniewski, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2008. | pl |
dc.description.references | Block B., Opowiadanie obrazem. Tworzenie wizualnej struktury w filmie, telewizji i mediach cyfrowych, przeł. M. Kuczbajska, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2010. | pl |
dc.description.references | Bordwell D., O historii stylu filmowego, przeł. M. Stelmach, Wydawnictwo NCKF, Łódź 2019. | pl |
dc.description.references | Bordwell D., Thompson K., Film Art. Sztuka filmowa, przeł. B. Rosińska, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2014. | pl |
dc.description.references | Carroll N., Filozofia horroru, albo paradoksy uczuć, przeł. M. Przylipiak, Słowo/Obraz Terytoria, Gdańsk 2005. | pl |
dc.description.references | Helman A., Obraz filmowy, [w:] T. Lubelski (red.), Encyklopedia kina, Biały Kruk, Kraków 2003. | pl |
dc.description.references | Helman A., Pitrus A., Podstawy wiedzy o filmie, Słowo/Obraz Terytoria, Gdańsk 2008. | pl |
dc.description.references | Hendrykowski M., Semiotyka ruchomych obrazów, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2014. | pl |
dc.description.references | Miczka T., Gatunek, [w:] A. Helman (red.), Słownik pojęć filmowych. Tom 10, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1998. | pl |
dc.description.references | Monaco J., How to Read a Film. The World of Movies, Media and Multimedia, New York – Oxford 2001. | pl |
dc.description.references | Ostaszewski J., Narracja, [w:] T. Lubelski, (red.), Encyklopedia kina, Biały Kruk, Kraków 2003. | pl |
dc.description.references | Ostaszewski J. (red.), Kognitywna teoria filmu, Wydawnictwo Baran i Suszczyński, Kraków 1998. | pl |
dc.description.references | Planting C., Smith G.M. (red.), Passionate Views: Film, Cognition and Emotion, Johns Hopkins University Press, Baltimore 1999. | pl |
dc.description.references | Płażewski J., Język filmu, WAiF, Warszawa 1982. | pl |
dc.description.references | Przylipiak M., Kino stylu zerowego, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1994. | pl |
dc.description.references | Smith M., Engaging Characters: Fiction, Emotion and the Cinema, Oxford University Press, Oxford 1995. | pl |
dc.description.references | Sowińska I., Dźwięk w filmie, [w:] T. Lubelski, (red.), Encyklopedia kina, Biały Kruk, Kraków 2003. | pl |
dc.description.references | Staiger J., Perverse Spectators: The Practices of Film Reception, New York University Press, New York 2000. | pl |
dc.description.firstpage | 165 | pl |
dc.description.lastpage | 185 | pl |
dc.identifier.citation2 | Akademia kompetencji kulturowych mieszkańców województwa podlaskiego. Raport z badań, pod redakcją Alicji Kisielewskiej, Joanny Mytnik-Daniluk | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0002-7246-6921 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Książki/Rozdziały (WSK) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
E_K_Citko_Jezyk_filmowy.pdf | 272,25 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)