REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/17278
Tytuł: Akademia kompetencji kulturowych mieszkańców województwa podlaskiego. Raport z badań
Redaktor(rzy): Kisielewska, Alicja
Mytnik-Daniluk, Joanna
Data wydania: 2024
Data dodania: 23-wrz-2024
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Nota biograficzna: prof. dr hab. Alicja Kisielewska – medioznawca, kulturoznawca. Dziekan Wydziału Studiów Kulturowych Uniwersytetu w Białymstoku. Zajmuje się antropologią mediów, a w sposób szczególny antropologią telewizji, semiotyką przekazów medialnych, historią filmu polskiego. Przewodnicząca Sądu Koleżeńskiego Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego. Prezes Białostockiego Oddziału PTK. Członkini Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami. Autorka książek: Antropologia Telewizji. Telewizja w życiu codziennym w Polsce (2021), Polskie tele-sagi – mitologie rodzinności (2009), Film w twórczości Andrzeja Struga (1998). Redaktorka prac zbiorowych, między innymi: Między powtórzeniem a innowacją. Seryjność w kulturze (2004). Na stykach kultur i mediów. Między prowincjonalizmem a kosmopolityzmem (2014). Współredaktorka prac zbiorowych, między innymi: Mity, legendy i historie. Białostocka Wszechnica Kulturoznawcza 2011–2014. Część II (wraz z Andrzejem Kisielewskim, 2016), Przyszłość kultury. Od diagnozy do prognozy (wraz z Andrzejem Kisielewskim i Moniką Kostaszuk-Romanowską, 2017), PRL-owskie re-sentymenty (wraz z Moniką Kostaszuk‑Romanowską i Andrzejem Kisielewskim).
dr Joanna Mytnik-Daniluk – kulturoznawca, pedagog i arteterapeuta. Asystent na Wydziale Studiów Kulturowych Uniwersytetu w Białymstoku. W 2023 roku otrzymała stopień naukowy doktora nauk humanistycznych w dyscyplinie nauk o kulturze i religii na Uniwersytecie Gdańskim. Obroniła rozprawę doktorską Terapeutyczne ujęcie filmu jako nośnika emocji i myśli. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół interdyscyplinarnego podejścia do odbioru dzieła filmowego i terapeutycznego wpływu sztuki filmowej na widza. Wybrane publikacje: Educational and therapeutic impact of contemporary animated film characters on the viewer, „Konteksty Pedagogiczne” 2018 nr 2(11), s. 151–163; Film therapy – the creative use of film art in practice, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura” 2019, nr 11(4), s. 47–62; A social dimension of the activities of selected contemporary animated film characters, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura” 2020, nr 12(4), s. 4–14.
Sponsorzy: Publikacja dofinansowana ze środków budżetu państwa w ramach programu Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą "Nauka dla Społeczeństwa" nr projetku NdS/536257/2021/2021, kwota dofinansowania 106117 zł, całkowita wartość projektu 106117 zł.
URI: http://hdl.handle.net/11320/17278
DOI: 10.15290/akkmwp.2024
ISBN: 978-83-7431-801-3
Typ Dokumentu: Book
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2024
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WSK)

Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)