REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/1727
Tytuł: Mother-tongue teaching in Poland: the dynamics of change
Autorzy: Awramiuk, Elżbieta
Słowa kluczowe: core curriculum
cultural and literary education
language education
Polish as a subject in the school
Polish educational system
syllabuses
Data wydania: 2002
Data dodania: 8-paź-2014
Wydawca: Kluwer Academic Publishers
Źródło: L1 – Educational Studies in Language and Literature 2002 Vol. 2 No. 2, p. 165-176
Abstrakt: The aim of this article is to update the international reader with changes in teaching Polish in Poland in the last 10 years. The first part presents a background and description of the Polish educational system in the midst of radical transformations. The changes under discussion focus on structural reform, which implements a new division into four educational stages, and syllabus reform, which enables teachers of Polish to choose a syllabus. The second part includes a brief description of new tendencies in Polish teaching programs during the period of compulsory education (primary school and junior secondary school).
URI: http://hdl.handle.net/11320/1727
ISSN: 1567-6617
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WFil)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
MOTHER-TONGUE TEACHING IN POLAND.pdf527,12 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)