REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/1727
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorAwramiuk, Elżbieta-
dc.date.accessioned2014-10-08T13:12:51Z-
dc.date.available2014-10-08T13:12:51Z-
dc.date.issued2002-
dc.identifier.citationL1 – Educational Studies in Language and Literature 2002 Vol. 2 No. 2, p. 165-176pl
dc.identifier.issn1567-6617-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/1727-
dc.description.abstractThe aim of this article is to update the international reader with changes in teaching Polish in Poland in the last 10 years. The first part presents a background and description of the Polish educational system in the midst of radical transformations. The changes under discussion focus on structural reform, which implements a new division into four educational stages, and syllabus reform, which enables teachers of Polish to choose a syllabus. The second part includes a brief description of new tendencies in Polish teaching programs during the period of compulsory education (primary school and junior secondary school).pl
dc.language.isoenpl
dc.publisherKluwer Academic Publisherspl
dc.subjectcore curriculumpl
dc.subjectcultural and literary educationpl
dc.subjectlanguage educationpl
dc.subjectPolish as a subject in the schoolpl
dc.subjectPolish educational systempl
dc.subjectsyllabusespl
dc.titleMother-tongue teaching in Poland: the dynamics of changepl
dc.typeArticlepl
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WFil)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
MOTHER-TONGUE TEACHING IN POLAND.pdf527,12 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)