Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/17234
Tytuł: | Podręczniki do TRPG: między użytkowością a literackością |
Inne tytuły: | TRPG Handbooks: Between Utility and Literacy |
Autorzy: | Gryka-Zawadzka, Dorota |
Słowa kluczowe: | RPGs narrative role-playing games RPG manual |
Data wydania: | 2024 |
Data dodania: | 13-wrz-2024 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Białostockie Studia Literaturoznawcze, nr 24, 2024, s. 175-187 |
Abstrakt: | This article discusses different research approaches to the literariness of narrative role-playing game manuals. Considering the nature of the manual, this research is specifically concerned with game scripts, ranging from their evolution as a literary genre through their story structure. Some researchers argue that game scripts can be deemed a new literary genre, while others treat them as game manuals. According to another approach, the entire manual for the narrative role-playing game is a literary work. The author believes that regardless of certain literary elements, these manuals have a primarily utilitarian function. The literariness goes beyond the textbook and begins with the game session. |
Afiliacja: | Wydział Filologiczny, Uniwersytet w Białymstoku |
E-mail: | d.gryka@uwb.edu.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/17234 |
DOI: | 10.15290/bsl.2024.24.10 |
ISSN: | 2082-9701 |
e-ISSN: | 2720-0078 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-2954-1746 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en |
Właściciel praw: | Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe (CC BY-SA 4.0) |
Występuje w kolekcji(ach): | Białostockie Studia Literaturoznawcze, 2024, nr 24 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
BSL_24_2024_D_Gryka_Zawadzka_Podreczniki_do_TRPG_miedzy_uzytkowoscia.pdf | 83,01 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL