REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/17234
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGryka-Zawadzka, Dorota-
dc.date.accessioned2024-09-13T08:45:34Z-
dc.date.available2024-09-13T08:45:34Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationBiałostockie Studia Literaturoznawcze, nr 24, 2024, s. 175-187pl
dc.identifier.issn2082-9701-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/17234-
dc.description.abstractThis article discusses different research approaches to the literariness of narrative role-playing game manuals. Considering the nature of the manual, this research is specifically concerned with game scripts, ranging from their evolution as a literary genre through their story structure. Some researchers argue that game scripts can be deemed a new literary genre, while others treat them as game manuals. According to another approach, the entire manual for the narrative role-playing game is a literary work. The author believes that regardless of certain literary elements, these manuals have a primarily utilitarian function. The literariness goes beyond the textbook and begins with the game session.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.enpl
dc.subjectRPGspl
dc.subjectnarrative role-playing gamespl
dc.subjectRPG manualpl
dc.titlePodręczniki do TRPG: między użytkowością a literackościąpl
dc.title.alternativeTRPG Handbooks: Between Utility and Literacypl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderUznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe (CC BY-SA 4.0)pl
dc.identifier.doi10.15290/bsl.2024.24.10-
dc.description.Emaild.gryka@uwb.edu.plpl
dc.description.AffiliationWydział Filologiczny, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesAarseth Espen (2014), Cybertekst. Spojrzenie na literaturę ergodyczną, przeł. D. Si kora, M. Pisarski (rozdz. 1), P. Schreiber (rozdz. 2, 3, 5, 7), M. Tabaczyński (rozdz. 4, 6, 8, 9), Bydgoszcz: Ha!art.pl
dc.description.referencesBranny-Jankowska Emilia (2009), Cybertekst. Metodologia i interpretacja, https://www.techsty.art.pl/magazyn/magazyn7/cybertekst/index.html [dostęp 23.04.2023].pl
dc.description.referencesCiesielski Arkadiusz, Cholewa Łukasz (2018), Iron Space. II edycja, Łódź: Galaktyka.pl
dc.description.referencesDawidowicz Olga (2001), Role playing games a literatura współczesna, w: Praktyki opowiadania, red. B. Owczarek, Z. Mitosek, W. Czyżewski, Kraków: Universitas, s. 341–368.pl
dc.description.referencesFulińska Agnieszka, Janicki Jakub T. (2002), Wstęp do analizy strukturalnej gier fabularnych, „Teksty Drugie”, nr 6, s. 150–157.pl
dc.description.referencesGanszyniec Artur (2009), Wolsung. Magia Wieku Pary, Kraków: Kuźnia Gier.pl
dc.description.referencesGemra Anna (1998), Fantasy – mit na nowo opowiedziany?, „Literatura Ludowa”, nr 2, s. 3–18.pl
dc.description.referencesGrzybkowska Dobrosława (2002), Gry fabularne – RPG. Nowy „gatunek” folkloru?, w: Genologia literatury ludowej. Studia folklorystyczne, red. A. Mianecki, V. Wróblewska, Toruń: Wydawnictwo UMK, s. 171–184.pl
dc.description.referencesGrzybkowska-Lewicka Dobrosława (2005), Narracyjne gry fabularne jako dzieło sztuki. Refleksje, w: Baśnie nasze współczesne, red. J. Ługowska, Wrocław: Polskie Towarzystwo Ludoznawcze, s. 309–323.pl
dc.description.referencesJara David, Torner Evan (2018), Literary Studies and Role-Playing Games, w: Role-Playing Game Studies: Transmedia Foundations, red, J. Zagal, S. Deterding, New York: Routledge, s. 265–283.pl
dc.description.referencesMochocka Aleksandra, Mochocki Michał (2017), Tapletop RPG: transmedialny system narracyjny, w: Narratologia transmedialna. Teorie, praktyki, wyzwania, red. K. Kaczmarczyk, Kraków: Universitas, s. 337–391.pl
dc.description.referencesRobbins Ben (2011), Microscope, Portland: Lame Mage Productions.pl
dc.description.referencesSchrier Karen, Torner Evan, Hammer Jessica (2018), Worldbuilding in Role-Playing Games, w: Role-Playing Game Studies: Transmedia Foundations, red. J. Zagal, S. Deterding, New York: Routledge, s. 349–363.pl
dc.description.referencesStalenhag Simon, Hintze Nils (2020), ˚ Tajemnice Pętli, przeł. J. Siedlicki, Poznań: Black Monk.pl
dc.description.referencesSzeja Jerzy Z. (2004). Gry fabularne. Nowe zjawisko kultury współczesnej, Kraków: Wydawnictwo Rabid.pl
dc.description.referencesUździcka Marzanna (2019), Podręcznik do gier fabularnych jako paratekst, „Književna istorija”, vol. 51, nr 168, s. 179–197.pl
dc.description.referencesWęgrzynowicz Jakub (2020), Efekt Mocy, Czersk: Hengal.pl
dc.description.referencesWons Wojciech (2020), Słowianie. Mitologiczna gra fabularna, Czersk: Hengal.pl
dc.identifier.eissn2720-0078-
dc.description.volume24pl
dc.description.firstpage175pl
dc.description.lastpage187pl
dc.identifier.citation2Białostockie Studia Literaturoznawczepl
dc.identifier.orcid0000-0002-2954-1746-
Występuje w kolekcji(ach):Białostockie Studia Literaturoznawcze, 2024, nr 24

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
BSL_24_2024_D_Gryka_Zawadzka_Podreczniki_do_TRPG_miedzy_uzytkowoscia.pdf83,01 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons