REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/17164
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorNamiotko, Urszula-
dc.date.accessioned2024-09-03T09:38:59Z-
dc.date.available2024-09-03T09:38:59Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationPrzestrzenie międzykulturowe w badaniach i praktyce edukacyjnej, pod red. Jerzego Nikitorowicza, Anny Młynarczuk- Sokołowskiej, Urszuli Namiotko, Białystok 2019, s. 189-202pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-612-5-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/17164-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.abstractThe axis of this article is the category of borderland. The first part presents a brief historical overview depicting the development of theories blending education and art in Polish pedagogical ideology and it points to the area of borderland of the theatre and pedagogy that has been developing in Poland in recent years – the theatre pedagogy. The second part of the article addresses the issue of the social function of the theatre in the context of building the individual ’s identity and the community on the borderland of cultures. The summary of the article includes reflections from research conducted on the north-eastern border of Poland, carried out among amateur theatres transmitting in their repertoire the cultural heritage of the place.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectborderlandpl
dc.subjectamateur theatrepl
dc.subjecttheatre pedagogypl
dc.subjectcultural heritagepl
dc.subjectcultural identitypl
dc.titleTeatr niezawodowy na pograniczu. Egzemplifikacje teoretyczne i praktycznepl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesBlaschko S., Niemiecka pedagogika teatru wobec edukacji estetycznej, Wydawnictwo Towarzystwo Teatralne im. Jędrzeja Cierniaka, Warszawa 2015.pl
dc.description.referencesHausbrandt A., Elementy wiedzy o teatrze, WSP, Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesLewicka M., Psychologia miejsca, Wydawnictwo Scholar, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesNieduziak E. M., Poszukiwanie tożsamości kulturowej w działaniach teatrów lokalnych, Wydawnictwo Studium Generale Sandomiriense, Sandomierz 2004.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J., Pogranicze. Tożsamość. Edukacja międzykulturowa, Wydawnictwo Trans Humana, Białystok 1995.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J., Kreowanie tożsamości dziecka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J., Edukacja regionalna i międzykulturowa, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesWojnar I., Teoria wychowania estetycznego, Wydawnictwo PWN, Warszawa 1976.pl
dc.description.referencesWojnar I., Rozwój koncepcji wychowania przez sztukę, [w:] Wychowanie przez sztukę, I. Wojnar (red.), PZWS, Warszawa 1965.pl
dc.description.referencesWojnar I., Humanizm mimo wszystko, [w:] Profesor Bogdan Suchodolski. Jego filozofia, myśl pedagogiczna i działalność, PTP Toruń: „Edytor”, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesWilk T., Rewitalizacja społeczna poprzez współczesną sztukę teatralną w ocenie reprezentantów (twórców i odbiorców) sztuki dramatycznej Legnicy, Nowej Huty i Wałbrzycha, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2010.pl
dc.description.referencesWiśniewska M., W stronę polskiego modelu pedagogiki teatru, [w:] Pedagogika teatru. Kierunki, refleksje, perspektywy, J. Czarnota-Misztal, M. Szpak (red.), Wydawniczy Instytut Teatralny Zbigniewa Raszewskiego, Warszawa 2018.pl
dc.description.referencesŻardecki W., Teatr w refleksji i praktyce edukacyjnej. Ku pedagogice teatru, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2012.pl
dc.description.referenceshttp://www.pogranicze.sejny.plpl
dc.description.referenceshttp://teatralny.pl/rozmowy/pedagogika-teatru,1584.htmlpl
dc.description.referenceshttp://pedagodzyteatru.org/o-sptpl
dc.description.referenceshttp://docplayer.pl/17638779-Simon-blaschko-niemiecka-pedagogika-teatru-wobec-edukacji-estetycznej.htmlpl
dc.description.firstpage189pl
dc.description.lastpage202pl
dc.identifier.citation2Przestrzenie międzykulturowe w badaniach i praktyce edukacyjnej, pod red. Jerzego Nikitorowicza, Anny Młynarczuk- Sokołowskiej, Urszuli Namiotkopl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
U_Namiotko_Teatr_niezawodowy_na_pograniczu.pdf450,22 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)