Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/17164
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Namiotko, Urszula | - |
dc.date.accessioned | 2024-09-03T09:38:59Z | - |
dc.date.available | 2024-09-03T09:38:59Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Przestrzenie międzykulturowe w badaniach i praktyce edukacyjnej, pod red. Jerzego Nikitorowicza, Anny Młynarczuk- Sokołowskiej, Urszuli Namiotko, Białystok 2019, s. 189-202 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-612-5 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/17164 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01. | pl |
dc.description.abstract | The axis of this article is the category of borderland. The first part presents a brief historical overview depicting the development of theories blending education and art in Polish pedagogical ideology and it points to the area of borderland of the theatre and pedagogy that has been developing in Poland in recent years – the theatre pedagogy. The second part of the article addresses the issue of the social function of the theatre in the context of building the individual ’s identity and the community on the borderland of cultures. The summary of the article includes reflections from research conducted on the north-eastern border of Poland, carried out among amateur theatres transmitting in their repertoire the cultural heritage of the place. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | borderland | pl |
dc.subject | amateur theatre | pl |
dc.subject | theatre pedagogy | pl |
dc.subject | cultural heritage | pl |
dc.subject | cultural identity | pl |
dc.title | Teatr niezawodowy na pograniczu. Egzemplifikacje teoretyczne i praktyczne | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.references | Blaschko S., Niemiecka pedagogika teatru wobec edukacji estetycznej, Wydawnictwo Towarzystwo Teatralne im. Jędrzeja Cierniaka, Warszawa 2015. | pl |
dc.description.references | Hausbrandt A., Elementy wiedzy o teatrze, WSP, Warszawa 1990. | pl |
dc.description.references | Lewicka M., Psychologia miejsca, Wydawnictwo Scholar, Warszawa 2012. | pl |
dc.description.references | Nieduziak E. M., Poszukiwanie tożsamości kulturowej w działaniach teatrów lokalnych, Wydawnictwo Studium Generale Sandomiriense, Sandomierz 2004. | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz J., Pogranicze. Tożsamość. Edukacja międzykulturowa, Wydawnictwo Trans Humana, Białystok 1995. | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz J., Kreowanie tożsamości dziecka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005. | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz J., Edukacja regionalna i międzykulturowa, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009. | pl |
dc.description.references | Wojnar I., Teoria wychowania estetycznego, Wydawnictwo PWN, Warszawa 1976. | pl |
dc.description.references | Wojnar I., Rozwój koncepcji wychowania przez sztukę, [w:] Wychowanie przez sztukę, I. Wojnar (red.), PZWS, Warszawa 1965. | pl |
dc.description.references | Wojnar I., Humanizm mimo wszystko, [w:] Profesor Bogdan Suchodolski. Jego filozofia, myśl pedagogiczna i działalność, PTP Toruń: „Edytor”, Warszawa 1996. | pl |
dc.description.references | Wilk T., Rewitalizacja społeczna poprzez współczesną sztukę teatralną w ocenie reprezentantów (twórców i odbiorców) sztuki dramatycznej Legnicy, Nowej Huty i Wałbrzycha, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2010. | pl |
dc.description.references | Wiśniewska M., W stronę polskiego modelu pedagogiki teatru, [w:] Pedagogika teatru. Kierunki, refleksje, perspektywy, J. Czarnota-Misztal, M. Szpak (red.), Wydawniczy Instytut Teatralny Zbigniewa Raszewskiego, Warszawa 2018. | pl |
dc.description.references | Żardecki W., Teatr w refleksji i praktyce edukacyjnej. Ku pedagogice teatru, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2012. | pl |
dc.description.references | http://www.pogranicze.sejny.pl | pl |
dc.description.references | http://teatralny.pl/rozmowy/pedagogika-teatru,1584.html | pl |
dc.description.references | http://pedagodzyteatru.org/o-spt | pl |
dc.description.references | http://docplayer.pl/17638779-Simon-blaschko-niemiecka-pedagogika-teatru-wobec-edukacji-estetycznej.html | pl |
dc.description.firstpage | 189 | pl |
dc.description.lastpage | 202 | pl |
dc.identifier.citation2 | Przestrzenie międzykulturowe w badaniach i praktyce edukacyjnej, pod red. Jerzego Nikitorowicza, Anny Młynarczuk- Sokołowskiej, Urszuli Namiotko | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
U_Namiotko_Teatr_niezawodowy_na_pograniczu.pdf | 450,22 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)