REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/17045
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorCudowska, Agata-
dc.date.accessioned2024-08-02T06:36:41Z-
dc.date.available2024-08-02T06:36:41Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationTwórczość codzienna jako aktywność całożyciowa człowieka, redakcja naukowa Janina Uszyńska-Jarmoc, Beata Kunat, Białystok 2015, s. 37-50pl
dc.identifier.isbn978-83-64817-04-5-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/17045-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.abstractW artykule autorka przedstawia teoretyczne założenia koncepcji twórczych orientacji życiowych, ich specyfikę, oraz metodologiczne założenia własnych badań, a także omówienie wyników badań twórczych orientacji życiowych studentówpl
dc.description.abstractIn the following article the author presents theoretical assumptions of the concept of creative life orientations, their specificity, methodological assumptions of her own research and the discussion on the results of the research on creative life orientations of studentspl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humanapl
dc.subjecttwórcza orientacja życiowapl
dc.subjecttwórczość codziennapl
dc.subjectpomoc w tworzeniupl
dc.subjectcreative life orientationpl
dc.subjecteveryday creativitypl
dc.subjectassistance in creationpl
dc.titleTwórcze orientacje życiowe studentówpl
dc.title.alternativeThe creative life orientations of studentspl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Stowarzyszenie Trans Humanapl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesBerger, P.L. & Luckmann, T. (1983). Społeczne tworzenie rzeczywistości, słowo wstępne J. Niżnik, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.pl
dc.description.referencesCraft, A. (2000). Creativity Across the Primary Curriculum. London and New York: Routledge.pl
dc.description.referencesCudowska, A. (2004). Kształtowanie twórczych orientacji życiowych w procesie edukacji. Białystok: Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie.pl
dc.description.referencesCudowska, A. (2014). Twórcze orientacje życiowe w dialogu edukacyjnym. Studium teoretyczno-empiryczne. Białystok: Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie.pl
dc.description.referencesCzerepaniak-Walczak, M. (2006). Pedagogika emancypacyjna. Rozwój świadomości krytycznej człowieka. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.pl
dc.description.referencesKłoskowska, A. (1964). Kultura masowa. Krytyka i obrona. Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesKorniłowicz, K. (1976). Pomoc w tworzeniu jako zadanie pracy kulturalnej. (W:) O. Czerniawska (red.), Pomoc społeczno-kulturalna dla młodzieży pracującej i dorosłych. Wybór pism. Wrocław: Ossolineum.pl
dc.description.referencesMiles, M.B. & Huberman, A.M. (2000). Analiza danych jakościowych. Białystok: Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie.pl
dc.description.referencesModrzejewska-Świgulska, M. (2007). Teorie twórczości codziennej. (W:) K.J. Szmidt, Pedagogika twórczości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.pl
dc.description.referencesNęcka, E. (2002). Psychologia twórczości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.pl
dc.description.referencesRadlińska, H. (1979). Oświata i kultura wsi polskiej: wybór pism. Warszawa: Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza.pl
dc.description.referencesRichards, R. (1999). Everyday Creativity. (In:) M.A. Runco & S.R. Pritzker (eds), Encyclopedia of Creativity. San Diego: Academic Press.pl
dc.description.referencesRichards, R. & Kinney, D.K. & Lunde, I. & Benet, M. & Merzel, A.P.C. (1997). Creativity in manic-depres-sives cyclothymes their normaI relatives, ans control subjects. (In:) R. Richards & M.A. Runco (eds), Eminent Creativity, Everyday Creativity and Health. London: Ablex Publishing Corporation.pl
dc.description.referencesRunco, M.A. (2005). Creativity Giftedness. (In:) R. J. Sternberg & J. Davidson (eds), Conceptions of Giftedness. Cambridge: University Press.pl
dc.description.referencesRunco, M.A. (2006). Reasoning and personal creativity. (In:) J.C. Kaufman & J. Bear (eds), Creativity and Reason in Cognitive Development. Cambridge: University Press.pl
dc.description.referencesSchnädelbach, H. (2001). Próba rehabilitacji animals rationale. Warszawa: Oficyna Naukowa.pl
dc.description.referencesSzulakiewicz, M. (2003). Dialog jako podstawa metafizyki. Od metafizyki fundamentu do metafizyki orientacji. (W:) J. Baniak (red), Filozofia dialogu, t. 1. Poznań: Wydział Teologiczny UAM.pl
dc.description.referencesSzmidt, K. J. (2002). Wcześniej niż Fromm i Maslow: Korniłowicza i Radlińskiej koncepcje postawy twórczej na tle współczesnym. (W:) K.J. Szmidt i K.T. Piotrowski (red.), Nowe teorie twórczości. Nowe metody pomocy w tworzeniu. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.pl
dc.description.referencesŚwigulska, M. (2009). Twórczość w wymiarze egalitarnym - krytyczna prezentacja stanowisk. (W:) S. Popek, R.E. Bernacka, C.W. Domański, B. Gawda, D. Turska, A.M. Zawadzka (red.), Psychologia twórczości. Nowe horyzonty. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu im. M. Curie-Skłodowskiej .pl
dc.description.referencesTischner, J. (1993). Myślenie według wartości. Kraków: Społeczny Instytut Wydawniczy Znak.pl
dc.description.referencesTischner, J. (2000). Świat ludzkiej nadziei. Kraków: Społeczny Instytut Wydawniczy Znak.pl
dc.description.firstpage37pl
dc.description.lastpage50pl
dc.identifier.citation2Twórczość codzienna jako aktywność całożyciowa człowieka, redakcja naukowa Janina Uszyńska-Jarmoc, Beata Kunatpl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Cudowska_Tworcze_orientacje_zyciowe_studentow.pdf670,43 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)