REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/17035
Tytuł: Marka pracodawcy a konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku pracy
Inne tytuły: Employer's brand as a factor of enterprise competitiveness on the labor market
Autorzy: Zalesko, Elżbieta
Słowa kluczowe: labor market
employee
employer branding
enterprise competitiveness
Data wydania: 2017
Data dodania: 1-sie-2024
Wydawca: Wydział Ekonomiczno-Informatyczny w Wilnie. Uniwersytet w Białymstoku
Źródło: Nowe kraje członkowskie UE wobec procesów globalizacji. Źródła konkurencyjności, redakcja naukowa Alina Grynia, Wilno 2017, s. 343-354
Abstrakt: Sytuacja na rynku pracy jest uzależniona od wielu czynników działających zarówno na podaż pracy, jak i popyt na pracę. W ostatnich latach przejawem zmian zachodzących na rynku pracy w Polsce jest spadek bezrobocia. Stopa bezrobocia rejestrowanego spada od 2014 roku. Problemem podjętym w opracowaniu jest możliwość znalezienia pracowników przez firmy działające w warunkach rynku pracownika. Względnie niski poziom bezrobocia oraz emigracja części siły roboczej za granicę są przyczynami pojawiania się trudności z pozyskaniem pracowników. Rośnie konkurencja o pracowników między przedsiębiorstwami na rynku pracy. Celem opracowania jest przedstawienie marki pracodawcy jako narzędzia podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku pracy.
The situation on the labor market depends on many factors, both on the supply of labor and on the demand for labor. In recent years, changes in the labor market in Poland have been characterized by a decrease in unemployment. The registered unemployment rate has been declining since 2014. The problem discussed in the paper is the possibility of finding employees by companies operating in the market in the environment of employee market. Relatively low levels of unemployment and the emigration of some part of the workforce abroad are the reasons for the increasing difficulties in recruiting workers. There is a growing competition for employees between companies on the labor market. The aim of the study is to present the employer's brand as a tool for enhancing the company's competitiveness in the labor market.
Afiliacja: Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Ekonomiczno-Informatyczny w Wilnie
Opis: Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.
URI: http://hdl.handle.net/11320/17035
ISBN: 978-609-95472-8-2
Typ Dokumentu: Book chapter
Występuje w kolekcji(ach):Książki/Rozdziały (WEI)
Książki/Rozdziały (WZarz)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
E_Zalesko_Marka_pracodawcy.pdf571,78 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)