REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/17035
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorZalesko, Elżbieta-
dc.date.accessioned2024-08-01T09:04:32Z-
dc.date.available2024-08-01T09:04:32Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationNowe kraje członkowskie UE wobec procesów globalizacji. Źródła konkurencyjności, redakcja naukowa Alina Grynia, Wilno 2017, s. 343-354pl
dc.identifier.isbn978-609-95472-8-2-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/17035-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.abstractSytuacja na rynku pracy jest uzależniona od wielu czynników działających zarówno na podaż pracy, jak i popyt na pracę. W ostatnich latach przejawem zmian zachodzących na rynku pracy w Polsce jest spadek bezrobocia. Stopa bezrobocia rejestrowanego spada od 2014 roku. Problemem podjętym w opracowaniu jest możliwość znalezienia pracowników przez firmy działające w warunkach rynku pracownika. Względnie niski poziom bezrobocia oraz emigracja części siły roboczej za granicę są przyczynami pojawiania się trudności z pozyskaniem pracowników. Rośnie konkurencja o pracowników między przedsiębiorstwami na rynku pracy. Celem opracowania jest przedstawienie marki pracodawcy jako narzędzia podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku pracy.pl
dc.description.abstractThe situation on the labor market depends on many factors, both on the supply of labor and on the demand for labor. In recent years, changes in the labor market in Poland have been characterized by a decrease in unemployment. The registered unemployment rate has been declining since 2014. The problem discussed in the paper is the possibility of finding employees by companies operating in the market in the environment of employee market. Relatively low levels of unemployment and the emigration of some part of the workforce abroad are the reasons for the increasing difficulties in recruiting workers. There is a growing competition for employees between companies on the labor market. The aim of the study is to present the employer's brand as a tool for enhancing the company's competitiveness in the labor market.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydział Ekonomiczno-Informatyczny w Wilnie. Uniwersytet w Białymstokupl
dc.subjectlabor marketpl
dc.subjectemployeepl
dc.subjectemployer brandingpl
dc.subjectenterprise competitivenesspl
dc.titleMarka pracodawcy a konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku pracypl
dc.title.alternativeEmployer's brand as a factor of enterprise competitiveness on the labor marketpl
dc.typeBook chapterpl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstoku, Wydział Ekonomiczno-Informatyczny w Wilniepl
dc.description.referencesAltkorn J., Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2002.pl
dc.description.referencesAmbler T., Barrow S., The Employer Brand, "The Journal of Brand Management", 1996 vol. 4, nr 3.pl
dc.description.referencesArmstrong, M. (2006), In A Handbook of Human Resource Management Practice, 10th Edition,. Kogan Page Ltd, London.pl
dc.description.referencesBackhaus K., Tikoo S., Conceptualizing and researching employer branding, "Career Development International", Vol. 9, 2004 No. 4/5, s. 502-503, [online] https://www.researchgate.net/profile/Kristin_Backhaus/publication/235310489_Conceptualizing_and_researching_employer_branding/links/55144c 190cf283ee083517fe/Conceptualizing-and-researching-employer-branding.pdf [data dostępu: 15.07.2017 r.].pl
dc.description.referencesBaruk A. I., Marketing personalny jako instrument kształtowania wizerunku firmy, DIFIN, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesBezrobocie rejestrowane w Polsce. Raport miesięczny - sierpień 2017 r., Ministerstwo Rodzinny, Pracy i Polityki Społecznej Departament Rynku Pracy, Warszawa 2017, s. 1, [online] https://www.mpips.gov.pl/analizy-i-raporty/bezrobocie-rejestrowane-w-polsce/rok-2017/ [dostęp: 20.08 2017].pl
dc.description.referencesBhatnagar J., Srivastava P., Strategy for staffing: organization fit, "Indian Journal of Industrial Relations" 2008, vol. 44, no 1, [online] http://www.freepatentsonline.com/article/Indian-Journal-Industrial-Relations/185430718.html [dostęp 15.08.2017 r.].pl
dc.description.referencesBudzyński W., Public relations strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Poltext, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesDąbrowska J., Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Warszawa 2014.pl
dc.description.referenceshttp://www.ipiss.com.pl/wp-content/uploads/downloads/2012/11/m_kantowicz-gdanska_zzl-6-2009.pdfpl
dc.description.referenceshttps://www.ama.org/resources/pages/dictionary.aspx?dLetter=B [data dostępu 15.08.2017 r.].pl
dc.description.referencesJenner S. J., Taylor S., Employer branding - fad or the future of HR? [w:] Employer branding. The latest fad or the future of HR? Research insight, Chartered Institute of Personnel and Development, London 2008.pl
dc.description.referencesKatoen R.J., Macioschek A., Employer branding and talent-relationship-management, improving the organizational recruitment approach, USB, Umeå 2007, s. s. 30, [online] http://www .diva-portal.org/smash/get/diva2: 140446/FULLTEXT01. pdf [data dostępu: 28.07.2017 r.].pl
dc.description.referencesKupiec L., Augustyn A., Public relations, Wyższa Szkoła Finansów I Zarządzania w Białymstoku, Białystok 2004.pl
dc.description.referencesKwartalny raport o rynku pracy w I kw. 2017 r., nr 02/17 (lipiec 2017 r.), NBP, Wydział Gospodarstw Domowych i Rynków Pracy, Departament Analiz Ekonomicznych, Warszawa 2017.pl
dc.description.referencesLeksykon public relations, pod red. J. Olędzkiego, D. Tworzydło, Newsline, Rzeszów 2009.pl
dc.description.referencesMacnar A, Moc employer brandingu -jak zbudować skuteczną markę pracodawcy?, "Personel i Zarządzanie" 2016 nr 8.pl
dc.description.referencesMartin G., Employer branding- time for some long and "hard" reflections?, [w:] Employer branding. The latest fad or the future of HR? Research insight, Chartered Institute of Personnel and Development, London 2008.pl
dc.description.referencesRaport Employer Branding w Polsce 2016. Trendy Wyzwania Inspiracje Strategie Narzędzia, HRM Institute, [online] http://docplayer.pl/42397750-Raport-employer-branding-w-polsce- 2016-trendy-wyzwania-inspiracje-strategie-narzedzia.html [data dostępu: 30.08.2017].pl
dc.description.referencesStrykowska M., Zawód - Praca - Kariera. Dynamika zmian w funkcjonowaniu współczesnych organizacji, [w:] Współczesne organizacje - wyzwania i zagrożenia. Perspektywa psychologiczna, pod red. M. Strykowskiej, Poznań 2002.pl
dc.description.referencesSzybki Monitoring NBP. Analiza sytuacji sektora przedsiębiorstw, Nr 03/17 (lipiec 2017 r. ), NBP, Departament Analiz Ekonomicznych, Warszawa 2017.pl
dc.description.referencesSzybki Monitoring NBP. Informacja o kondycji sektora przedsiębiorstw ze szczególnym uwzględnieniem stanu koniunktury w IV kw. 2016 r. oraz prognozy na I kw. 2017 r., Nr 01/17 (styczeń 2017 r.), NBP, Biuro Przedsiębiorstw, Gospodarstw Domowych i Rynków, Instytut Ekonomiczny, Warszawa 2017.pl
dc.description.referencesSzybki Monitoring NBP. Informacja o kondycji sektora przedsiębiorstw, Nr 02/17 (kwiecień 2017 r.), NBP, Departament Analiz Ekonomicznych, Warszawa 2017.pl
dc.description.firstpage343pl
dc.description.lastpage354pl
dc.identifier.citation2Nowe kraje członkowskie UE wobec procesów globalizacji. Źródła konkurencyjności, redakcja naukowa Alina Gryniapl
Występuje w kolekcji(ach):Książki/Rozdziały (WEI)
Książki/Rozdziały (WZarz)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
E_Zalesko_Marka_pracodawcy.pdf571,78 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)