Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/16958
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Sobecki, Mirosław | - |
dc.date.accessioned | 2024-07-19T08:12:09Z | - |
dc.date.available | 2024-07-19T08:12:09Z | - |
dc.date.issued | 1997 | - |
dc.identifier.isbn | 83-86696-34-6 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/16958 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01. | pl |
dc.description.sponsorship | Książka dofinansowana przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Trans Humana | pl |
dc.title | Funkcja etniczno-kulturowa szkół mniejszości narodowych | pl |
dc.type | Book | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie | pl |
dc.description.references | Alternatywna pedagogika humanistyczna, Wrocław 1990, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Ardener E.W., Tożsamość i utożsamianie, w: Sytuacja mniejszościowa i tożsamość, Kraków 1992, UJ. | pl |
dc.description.references | Argumenty do dialogu polsko-białoruskiego, Warszawa 1 986, Przedświt. | pl |
dc.description.references | Batelaan P., Les programmes scolaires interculturels, Strasbourg 1985, Conseil de l 'Europe. | pl |
dc.description.references | Barcz J., Spór o definicję mniejszości, "Gazeta Prawnicza" 1990, nr 3. | pl |
dc.description.references | Bayer M., Kształcenie interkulturowe jako zadanie kształcenia nauczycieli w Europie, w: J. Nikitorowicz (red.), Edukacja międzykulturowa. W kręgu potrzeb, oczekiwań i stereotypów, Białystok 1995, Trans Humana. | pl |
dc.description.references | Bednarek S., Charakter narodowy w koncepcjach i badaniach współczesnej humanistyki, Wrocław 1980, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Benedict R., Wzory kultury, Warszawa 1 966, PWN. | pl |
dc.description.references | Benedyktowicz Z., Markowska D., O niektórych problemach identyfikacji kulturowej w procesie porozumiewania się, "Etnografia Polska" 1979, z. 2. | pl |
dc.description.references | Białoruskie Towarzystwo Społeczno-Kulturalne, Białystok 1972. | pl |
dc.description.references | Bikont A., Tożsamość społeczna teorie, hipotezy i znaki zapytania, w: Studia nad spostrzeganiem relacji Ja-Inni: Tożsamość, indywiduacja, przynależność, M. Jarymowicz (red.); Wrocław 1988, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Binder A., Założona a rzeczywista funkcja liceum ogólnokształcącego, "Nowa Szkoła" 1981, nr 4 . | pl |
dc.description.references | Bliskie i dalekie cele wychowania, Warszawa 1987, PWN. | pl |
dc.description.references | Błaszczyk G., Litwa współczesna, Warszawa 1992, PWN. | pl |
dc.description.references | Bogaj A., Licea ogólnokształcące w Polsce, Warszawa 1992, WSiP. | pl |
dc.description.references | Bokszański Z., Tożsamość, interakcja, grupa, Łódź 1989, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl |
dc.description.references | Borkowski G., Przedmioty a kultura. Koncepcja korelatu dziedzictwa kulturowego w pismach Stanisława Ossowskiego, "Prace Instytutu Nauk Ekonomiczno-Społecznych", Politechnika Warszawska 1988, z. 40. | pl |
dc.description.references | Boski P., Jarymowicz M., Malewska-Peyre H., Tożsamość a odmienność kulturowa, Warszawa 1 992, Instytut Psychologii PAN. | pl |
dc.description.references | Bosma H.A., Szkoła, praca i czas wolny w rozwoju tożsamości młodzieży, "Psychologia Wychowawcza" 1989, nr 4. | pl |
dc.description.references | Bourdieu P. Passeron J-C., Reprodukcja. Elementy teorii systemu kształcenia, Warszawa 1990, PWN. | pl |
dc.description.references | Brock C. , Tulasiewicz W. (red.), Cultural Jdentity and Educational Policy, New York 1985, Sto Martin's Press. | pl |
dc.description.references | Byczkowski J., Mniejszości narodowe w Europie 1944-1974, Opole 1976, Instytut Śląski. | pl |
dc.description.references | Cammaert M-E, L 'interculturalisme: theorie et pratique, Strasbourg 1 987, Conseil de l'Europe. | pl |
dc.description.references | Chałasiński J., Kultura jako przedmiot badań socjologii i etnologii, "Przegląd Humanistyczny" 1975, nr 4. | pl |
dc.description.references | Chałasiński J., Społeczeństwo i wychowanie, Warszawa 1969, PWN. | pl |
dc.description.references | Chałasiński J., Kultura i naród, Warszawa 1 968, KiW. | pl |
dc.description.references | Chłopocki J., Zderzenie i przenikanie kultur w warunkach cywilizacji naukowo-technicznej, w: Zderzenie i przenikanie kultur na pograniczu, Opole 1989, WSP. | pl |
dc.description.references | Ciechocińska M., Podstawowe zagadnienia socjologii regionalnej, w: Cele teoretyczne i praktyczne w badaniach kultury regionalnej, Warszawa 1987. | pl |
dc.description.references | Ciechocińska M., Sadowski A., Białoruska mniejszość narodowa w Polsce (Wybrane doświadczenia w zakresie polityki narodowościowej), "Studia Socjologiczne" 1989, nr 2. | pl |
dc.description.references | Cintrat I. (red.), La prise en compte de la diversite culturelle dans less approches disciplinaire, Strasbourg 1 987, Conseil de l 'Europe. | pl |
dc.description.references | Czerwiński M., Przyczynki do antropologii współczesności, Warszawa 1988, PIW. | pl |
dc.description.references | Debesse M. i Mialaret G. (red)., Rozprawy o wychowaniu. Warszawa 1988, PWN. | pl |
dc.description.references | Doroszewicz K., Wpływ postaw emocjonalnych uczniów w stosunku do nauczycieli na przebieg komunikacji między nimi, w: Z. Ząborowski (red.), Stosunki międzyludzkie w wychowaniu, Warszawa 1976, WSiP. | pl |
dc.description.references | Dyoniziak R., Mikułowski-Pomorski J., Pucek Z., Współczesne społeczeństwo polskie. Wstęp do socjologii, Warszawa 1980, PWN. | pl |
dc.description.references | Federowski M., Lud białoruski na Rusi Litewskiej, Kraków 1902. | pl |
dc.description.references | Filloux J-C., Psychologia grup i badania nad klasą, w: M. Debesse G. Mialaret (red.), Rozprawy o wychowaniu, Warszawa 1988, PWN. | pl |
dc.description.references | Fried Ch. (red.), Minorities Community and Identity. Dahlem Workshop Reports No. 27, Berlin-Heidelberg-New York 1983, Springer Verlag. | pl |
dc.description.references | Fudali J., Wychowanie humanistyczne w średniej szkole ogólnokształcącej, Łódź 1989, Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego. | pl |
dc.description.references | Gans H., Etniczność, akulturacja, asymilacja, "Przegląd Polonijny " 1977, z. 2. | pl |
dc.description.references | Gnitecki J., Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej, Zielona Góra 1993, WSP. | pl |
dc.description.references | Goode W. I., Hatt P; K., Skala Bogardusa do pomiaru dystansu społecznego, w: S. Nowak, Metody badań socjologicznych, Warszawa 1965, PWN. | pl |
dc.description.references | Gołaszewski T. , Szkoła jako system społeczny, Warszawa 1977, PWN. | pl |
dc.description.references | Hermans P., La Etude de cas. La municipalite de Skovde et ses minorites ethniques, Strasbourg 1983, Conseil de l 'Europe. | pl |
dc.description.references | Holy L., Kulturowe tworzenie tożsamości etnicznej : Berti z Darfur. w: Sytuacja mniejszościowa a tożsamość, Kraków 1992, UJ. | pl |
dc.description.references | L 'interculturalisme: de I 'idee a la pratique didactique et de la pratique a la theorie, Strasbourg 1986, Conseil de l'Europe. | pl |
dc.description.references | Jadczak J., Pedagogiczne aspekty dziedziczenia, tradycji i tożsamości kulturalnej, "Chowanna" 1989, z. 4. | pl |
dc.description.references | Jakowicka M., Uwarunkowania funkcjonowania szkół środowiskowych w średnim mieście, Zielona Góra 1979, Wydawnictwo WSP. | pl |
dc.description.references | Janowicz S., Białoruska mniejszość narodowa W Polsce, "Więź" 1991, nr 2. | pl |
dc.description.references | Janowski A., Psychologia społeczna a zagadnienia wychowania, Wrocław 1980, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Janowski A., Uczeń w teatrze życia szkolnego, Warszawa 1989, PWN. | pl |
dc.description.references | Jarymowicz M., Szustrowa T. , Poczucie własnej tożsamości źródła, funkcje regulacyjne. w: J. Reykowski (red.), Osobowość a społeczne zachowanie się ludzi, Warszawa 1980, PWN. | pl |
dc.description.references | Jarymowicz M. (red.), Studia nad spostrzeganiem relacji Ja-Inni: Tożsamość, indywiduacja, przynależność, Wrocław 1 988, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Jasiewicz K., Czynniki asymilacji narodowej , "Przegląd Socjologiczny" 1977, t. XXIX. | pl |
dc.description.references | Jasiński Z., Szkoła na pograniczu, w: Z. Jasiński, J. Korbel (red.), Zderzenia i przenikanie kultur na pograniczach, Opole 1989, WSP. | pl |
dc.description.references | Jasiński Z., Korbel J. (red.), Zderzenia i przenikanie kultur na pograniczach, Opole 1989, WSP. | pl |
dc.description.references | Jerschina J., Sołdra-Gwiżdż T. , Rola szkoły w kształtowaniu świadomości narodowej młodzieży w warunkach pogranicza kulturowego, "Kultura i Społeczeństwo" 1 988, nr 4 oraz 1989, nr 1. | pl |
dc.description.references | Jones A., Kimberley K. (red.), L 'education interculturelle. Concept, context et programme, Strasbourg 1 989, Conseil de J'Europe. | pl |
dc.description.references | Kamiński A, Funkcje pedagogiki opiekuńczej, PWN, Warszawa 1973. | pl |
dc.description.references | Kantor R., Kultura pogranicza jako problem etnograficzny, w: Jasiński Z., Korbel J. (red.), Zderzenia i przenikanie kultur na pograniczach, Opole 1989, WSP. | pl |
dc.description.references | Kawula S., Studia z pedagogiki społecznej, Olsztyn 1988, WSP. | pl |
dc.description.references | Kersten K. , Przemiany struktury narodowościowej Polski po II wojnie światowej. Geneza i wyniki, "Kwartalnik Historyczny" 1969, nr 2. | pl |
dc.description.references | Kłoskowska A., Charakter narodowy a osobowość we współczesnej problematyce badań społecznych, "Kultura i Społeczeństwo" 1957, nr 1. | pl |
dc.description.references | Kłoskowska A., Kultury narodowe u korzeni, Warszawa 1996. | pl |
dc.description.references | Kłoskowska A, Socjologia kultury, Warszawa 1981, PWN. | pl |
dc.description.references | Kłoskowska A, Wyobrażenia i postawy dzieci szkół opolskich, "Przegląd Socjologiczny" 1961, nr 2, v. XV. | pl |
dc.description.references | Kłoskowska A, Kultura symboliczna poza sferą autoteliczności, w: S. Nowak (red.), Wizje człowieka i społeczeństwa w teoriach i badaniach naukowych, Warszawa 1984, PWN. | pl |
dc.description.references | Koć-Seniuch G., Nauczyciel wobec dialogu kultur, w: J. Nikitorowicz, Edukacja międzykulturowa. W kręgu potrzeb, oczekiwali i stereotypów, Białystok 1 995, Trans Humana. | pl |
dc.description.references | Kohn M. H., Rapport sur les langues regionales ou minoritaires en Europe, Strasbourg 1 988, Conseil de I 'Europe. | pl |
dc.description.references | Komorowska H., Metody ilościowe a metody jakościowe w badaniach pedagogicznych, "Edukacja" 1989, nr 3. | pl |
dc.description.references | Kopczyńska-Jaworska B., Problem świadomości etnicznej i narodowej. Metody i osiągnięcia polskiej etnografii, "Lud" 1 983, t. 67. | pl |
dc.description.references | Korporowicz L., Kompetencja kulturowa jako problem badawczy, "Kultura i Społeczeństwo" 1983, nr 1. | pl |
dc.description.references | Kosman M., Litwa pierwotna. Mity. legendy, fakty, Warszawa 1989, PWN. | pl |
dc.description.references | Kostyrko T. , Kompetencje kulturowe zakres terminu, obszar problematyki, w: T. Kostyrko (red.), Kultura artystyczna a kompetencje kulturowe, Warszawa 1989, COK. | pl |
dc.description.references | Kowalski S., Szkoła w środowisku, Warszawa 1969, PZWS. | pl |
dc.description.references | Kozakiewicz M., Monistyczna szkoła w pluralistycznym społeczeństwie, "Kwartalnik Pedagogiczny" 1983, nr 2. | pl |
dc.description.references | Kruszelnicka J., Łukaszewicz R., Alternatywa edukacji dla człowieka na przełomie wieków, w: Style życia i uczestnictwo w kulturze, Warszawa 1989, Instytut Kultury. | pl |
dc.description.references | Kunda B. S., Proces asymilacji mniejszości narodowej , "Studia Socjologiczne" 1973, nr 1. | pl |
dc.description.references | Kurczewska J., Etnocentryzm a ideologia narodowa, "Kultura i Społeczeństwo" 1988, nr 4. | pl |
dc.description.references | Kwaśniewski K., Zderzenie kultur. Tożsamość a aspekty konfliktów i tolerancji, Warszawa 1982, PWN. | pl |
dc.description.references | Kwieciński Z., Błędne koło ubóstwa kulturowego, w: Z. Kwieciński, L. Witkowski (red.), Ku pedagogii pogranicza, Toruń 1990, UMK. | pl |
dc.description.references | Kwieciński Z., Dynamika funkcjonowania szkoły, Warszawa 1990. | pl |
dc.description.references | Kwilecki A., Mniejszości narodowe w Polsce Ludowej, "Kultura i Społeczeństwo" 1963, nr 4. | pl |
dc.description.references | Leurin M., L' education interculturelle, w: La prise en compte de la diversite culturelle dans les approches disciplinaire, L Cintrat (red.), Strasbourg 1987, Conseil de ! 'Europe. | pl |
dc.description.references | Lewowicki T. (red.), Poczucie tożsamości narodowej młodzieży, Cieszyn 1994, Uniwersytet Śląski Filia w Cieszynie. | pl |
dc.description.references | Lewowicki T. (red.), Społeczności młodzieżowe na pograniczu, Cieszyn 1995, Uniwersytet Śląski Filia w Cieszynie. | pl |
dc.description.references | Liebkind K., The Identity of a Minority. "Journal of Multilingual and Multicultural Development" 1989, nr 1. | pl |
dc.description.references | Ligtvoet J. (red.), L 'education artistique dans une societe multiculturelle, Strasbourg 1987, Conseil de I' Europe. | pl |
dc.description.references | Lis-Turlejska M., Podobieństwo struktur poznawczych partnerów a ich wzajemne postawy wobec siebie, w: S. Mika (red.), Studia nad postawami interpersonalnymi, Wrocław 1976. | pl |
dc.description.references | Łotman J. i inni, O semiotycznym mechanizmie kultury, w: Semiotyka kultury, Warszawa 1975. | pl |
dc.description.references | Łukaszewicz R., Różne szanse człowieka wobec edukacji, w: Społeczeństwo wychowujące. Rzeczywistość i perspektywy, Wrocław 1983 . | pl |
dc.description.references | Mach Z. i Paluch A. (red.), Sytuacja mniejszościowa i Tożsamość, Kraków 1992, UJ. | pl |
dc.description.references | Malewska H., Mechanizmy socjalizacji a postawy, w: S. Nowak (red.), Teorie postaw, Warszawa 1973. | pl |
dc.description.references | Malewska-Peyre H., Poczucie tożsamości i konflikt kulturowy, "Studia Psychologiczne" 1981, nr 1. | pl |
dc.description.references | Malikowski M., Metody i techniki badań społecznych, Rzeszów 1984, WSP. | pl |
dc.description.references | Małyjasiak M. Z., Integracja środowiska a efekty pracy szkoły, Bydgoszcz 1964, WSP. | pl |
dc.description.references | Marody M., Sens teoretyczny a sens empiryczny pojęcia postawy. Analiza metodologiczna zasad doboru wskaźników w badaniach nad postawami. Warszawa 1 976, PWN. | pl |
dc.description.references | Matuchniak-Krasuska A., Wiedza o sztuce i kompetencje artystyczne jako warunki odbioru sztuki, w: Kultura artystyczna a kompetencje kulturowe, Warszawa 1 989, COK. | pl |
dc.description.references | Mendel M., Cele edukacyjne a szkoła, "Życie Szkoły" 1991, nr 8. | pl |
dc.description.references | Midura F., Rola sztuki ludowej w edukacji kulturalnej dzieci i młodzieży, w: Funkcje społeczne etnologii, Poznań 1 979, UAM. | pl |
dc.description.references | Mironowicz A., Białorusini, "Społeczeństwo Otwarte" 1990, nr 8. | pl |
dc.description.references | Mironowicz E., Świadomość narodowa społeczności prawosławnej Białostocczyzny, "Zeszyty Naukowe Instytutu Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego" 1991 , z. 17. | pl |
dc.description.references | Mitter W. , Basic issues concerning Education of Minorities, Strasbourg 1994, Council of Europe. | pl |
dc.description.references | Morawska E., Rola społeczności lokalnej w podtrzymywaniu etnicznych postaw i zachowań. Próba interpretacji, "Przegląd Polonijny" 1 978, t. | pl |
dc.description.references | Morice J-C., Interculturel et education artistique, w: La prise en compte de la diversite culturelle dans les approches disciplinaires, l. Cintrat (red.), Strasbourg 1987, Conseil de I 'Europe. | pl |
dc.description.references | Muchnicka I.: Metoda sondażu w pedagogice empirycznej, w: Metodolagia pedagogiki społecznej, R. Wroczyński, T. Pilch (red. ), Wrocław 1974, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz J., Pogranicze. tożsamość. edukacja międzykulturowa, Białystok 1995, Trans Humana. | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz J. (red.), Edukacja międzykulturowa. W kręgu potrzeb, oczekiwań i stereotypów, Białystok 1 995, Trans Humana. | pl |
dc.description.references | Niżnik J., Symbole a adaptacja kulturowa. Warszawa 1 985, Centralny Ośrodek Kultury. | pl |
dc.description.references | Nowak S., Pojęcie postawy w teoriach i stosowanych badaniach społecznych, w: (red.) S. Nowak, Teorie postaw, Warszawa 1973 . | pl |
dc.description.references | Nowicka-Kozioł M., Identyfikacja i poczucie tożsamości jako stymulatory odpowiedzialności moralnej, "Edukacja" 1991, nr 2. | pl |
dc.description.references | Olmos A . , Interculturalite et education, Strasbourg 1987, Conseil de l' Europe. | pl |
dc.description.references | Olszewska-Dyoniziak 8., Funkcjonalny model kultury w świetle niektórych osiągnięć współczesnej antropologii i socjologii, "Etnografia Polska" 1966, t. 10. | pl |
dc.description.references | Obrębski J., Problem grup etnicznych w etnologii i jego socjologiczne ujęcie, "Przegląd Socjologiczny" 1936, t. 4. | pl |
dc.description.references | Pawluczuk W., Żywioł i forma, Warszawa 1978, PIW. | pl |
dc.description.references | Parfieniuk I., Strategie budowania tożsamości w grupach mniejszościowych, w: J. Nikitorowicz (red.), Edukacja międzykulturowa. W kręgu potrzeb, oczekiwań i stereotypów, Białystok 1 995, Trans Humana. | pl |
dc.description.references | Pamowski T. , Merytoryczne i edytorskie problemy podręczników, Warszawa 1976, WNT. | pl |
dc.description.references | Phinney J. S., Ethnic Identity and Self-Esteem: A Review and Integration, "Hispanie Joumal of Behavioral Sciences" 1991, nr 9. | pl |
dc.description.references | Pietrasze E., Uwagi w sprawie pojęcia tradycji, "Kultura i Społeczeństwo" 1974, nr I. | pl |
dc.description.references | Pilch T. , Zasady badań pedagogicznych, Wrocław 1977, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Pilch T. i Passini B., (red.), Wychowanie i środowisko. Warszawa 1979, PWN. | pl |
dc.description.references | Piotrowski A., Pojęcie tożsamości w tradycji interakcjonizmu symbolicznego, "Kultura i społeczeństwo" 1985, nr 3. | pl |
dc.description.references | Plewicka Z., "Ja My Oni". Tożsamość psychospołeczna i jej badanie, w: Prawidłowe i zaburzone funkcjonowanie dzieci i młodzieży w procesie rozwoju i wychowania, S. Popek (red.), Lublin 1 983, UMCS. | pl |
dc.description.references | Pokropek M., Zróżnicowanie kulturowe na pograniczu etniczno-językowym i jego odbicie w świadomości mieszkańców na przykładzie pogranicza polsko-litewsko-białoruskiego w północno-wschodniej Polsce, "Etnografia Polska" 1979, t. 23, z. 2. | pl |
dc.description.references | Posern-Zieliński A., Koncepcja etniczności w amerykańskich studiach etnicznych, "Lud" 1 979, t. 63. | pl |
dc.description.references | Posern-Zieliński A., Tradycja a etniczność. Przemiany kultury Polonii amerykańskiej, Wrocław 1982, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Praszałowicz D., Amerykańska etniczna szkoła parafialna, Wrocław 1986, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Program szkoły podstawowej z litewskim językiem nauczania: język litewski, Warszawa 1 988, WSiP. | pl |
dc.description.references | Pudło K., Kształtowanie się statusu etnicznego ludności niepolskiej w Polsce (1945-65), Wrocław 1 989, Acta Univ. Wratislaviensis, t. 34. | pl |
dc.description.references | Radziewicz-Winnicki A., Procesy identyfikacyjne w ujęciu poszczególnych dyscyplin naukowych, w: Pedagogika społeczna u schyłku XX wieku, Katowice 1992. | pl |
dc.description.references | Rey M., Former les enseignants a I 'education interculturelle? Strasbourg 1986, Conseil de I 'Europe. | pl |
dc.description.references | Rodziewicz E., Wychowawca nieprofesjonalny w alternatywach edukacji szkolnej, w: Style życia, uczestnictwo w kulturze, Warszawa 1989, Instytut Kultury. | pl |
dc.description.references | Rostek H., Pedagogiczne aspekty problemów egzystencjalnych młodzieży, "Nauczyciel i Wychowanie" 1989, nr 4-5 . | pl |
dc.description.references | Royce A. P. , Ethnic identity: strategies of diversity, Bloomington 1 982, Indiana University Press. | pl |
dc.description.references | Sadowski A., Tarnowska E., Białoruska mniejszość narodowa w Białymstoku, w: Białystok w świetle badań społecznych, A. Sadowski (red.), Białystok 1987. | pl |
dc.description.references | Schaff A., Stereotypy a działanie ludzkie, Warszawa 1981, Książka i Wiedza. | pl |
dc.description.references | Scharmerhorn R. A., Comparative Ethnic Relations, New York 1970, Random House. | pl |
dc.description.references | Skorny Z., Proces socjalizacji dzieci i młodzieży, Warszawa 1987, WSiP. | pl |
dc.description.references | Smith M. G., Mniejszości: problemy i propozycja ich rozwiązania, w: Sytuacja mniejszościowa i tożsamość, Kraków 1992. | pl |
dc.description.references | Smolicz J. J., Kultura i nauczanie w społeczeństwie wieloetnicznym, Warszawa 1990, PWN. | pl |
dc.description.references | Sobczyk M., Stachyra J., Metody statystyczne w naukach pedagogicznych, Lublin 1982, UMCS. | pl |
dc.description.references | Sobecki M., Edukacja kulturalna młodzieży Białostocczyzny, Białystok 1989, WDK. | pl |
dc.description.references | Sobecki M., Edukacja interkulturowa w obliczu przemian w Europie, Białystok 1992, "Zeszyty Naukowe Filii UW w Białymstoku", z. 72, t. XXIV. | pl |
dc.description.references | Soborski W. , Postawy, ich badanie i kształtowanie, Kraków 1987, WSP. | pl |
dc.description.references | Sparrmann C. A. (red.), Vivre dans deux cultures, Strasbourg 1988, Conseil de l 'Europe. | pl |
dc.description.references | Staszczak Z. (red.), Słownik etnologiczny. Zagadnienia ogólne, Poznań 1987. | pl |
dc.description.references | Suchocki B., Teoria - wskaźniki - postępowanie badawcze, "Przegląd Socjologiczny" 1989, t. 37. | pl |
dc.description.references | Suchodolski B. (red.), Edukacja kulturalna a egzystencja człowieka, Wrocław 1986, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Synoch B., Tożsamość kulturowo-etniczna Kaszubów a idea krajowości (regionalizmu), "Kultura i Społeczeństwo" 1991, nr 2. | pl |
dc.description.references | Szacki J., Tradycja. Przegląd problematyki, Warszawa 1971. | pl |
dc.description.references | Szczepański J., Kultury pogranicza, "Przegląd Humanistyczny" 1990, nr 10. | pl |
dc.description.references | Szczepański J., Elementarne pojęcia socjologii, Warszawa 1970, PWN. | pl |
dc.description.references | Szkaradziński B., Białoruska mniejszość narodowa w Polsce, "Obóz" 1990/91, nr 20. | pl |
dc.description.references | Szmatka J., Małe struktury społeczne, Warszawa 1989, PWN. | pl |
dc.description.references | Szpociński A., Społeczno-kulturowy kontekst zainteresowania problemami kompetencji kulturowej , w: Kultura artystyczna a kompetencje kulturowe, Warszawa 1989, COK. | pl |
dc.description.references | Szpociński A., Kanon kulturowy, "Kultura i Społeczeństwo" 1991, nr 2. | pl |
dc.description.references | Sztompka P. , O tak zwanych "wyjaśnieniach funkcjonalnych" w socjologii i antropologii społecznej, "Studia Socjologiczne" 1968, nr 3-4. | pl |
dc.description.references | Szymański M., Procesy selekcyjne w szkolnictwie ogólnokształcącym, Warszawa 1988, PWN. | pl |
dc.description.references | Szymański M., Społeczne uwarunkowania przemian edukacyjnych, Warszawa 1988, WSiP. | pl |
dc.description.references | Świątkiewicz W. , Integracja kulturowa i jej społeczne uwarunkowania, Katowice 1987, Uniwersytet Śląski. | pl |
dc.description.references | Szkudlarek T. (red.), Różnica. Tożsamość. Edukacja. Szkice z pogranicza, Kraków 1995, OW Impuls. | pl |
dc.description.references | Tajfel H., Stereotypy społeczne i grupy społeczne, "Studia Psychologiczne" 1982, nr 2, t. 20. | pl |
dc.description.references | Tajfel H. (red.), Social identity and intergroup relalions, Cambridge 1 982, Cambridge University Press. | pl |
dc.description.references | Tarnowska E., Szkoła białoruska a białoruska świadomość narodowa, w: Pogranicze. Studia Społeczne. T. I I, (red.) A. Sadowski, Białystok 1992, Filia. | pl |
dc.description.references | The Education of Minority Groups: an enquiry into problems and practices of fifieen countries by Centre for Educational Research and Innovation, Brookfield 1983. | pl |
dc.description.references | Tokarczyk S., Kształcenie kultury estetycznej w szkole średniej, Katowice 1978, Uniwersytet Śląski. | pl |
dc.description.references | Tomaszczuk M., Więź społeczna ucznia ze szkołą, Rzeszów 1 989, Wyższa Szkoła Pedagogiczna. | pl |
dc.description.references | Tomaszewski J., Mniejszości narodowe w Polsce po drugiej wojnie światowej, "Mówią Wieki" 1 983, nr 2 i 3. | pl |
dc.description.references | Tomaszewski J., Mniejszości narodowe w Polsce w XX wieku, Warszawa 1991, Editions Spotkania. | pl |
dc.description.references | Tortosa J. M., Polityka językowa a języki mniejszości, Warszawa 1986, PIW. | pl |
dc.description.references | Turonek J., Belaruskae skol'nictwa na Belastoccyne w poslewojennoju perjad, Białystok 1976. | pl |
dc.description.references | Tyszkowa M., Doświadczenia, kultura i rozwój psychiczny jednostki, Poznań 1987, UAM. | pl |
dc.description.references | Urlińska M. (red.), Edukacja a tożsamość etniczna, Toruń 1995, UMK. | pl |
dc.description.references | Vos G., L' identite ethnique et le statut de minorite, w: H. Tajfel (red.), Identite collective et changments sociaux, Toulouse 1980. | pl |
dc.description.references | Wasiak K., Szkolnictwo i kultura grup narodowościowych w Polsce Ludowej, "Przegląd Zachodnio-Pomorski" 1972, z. 4. | pl |
dc.description.references | Winiarski M., Współdziałanie szkoły i środowiska. Aspekt socjopedagogiczny, Warszawa 1 992, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. | pl |
dc.description.references | Witkowski L., Tożsamość i zmiana. Wstęp do epistemologicznej analizy kontekstów edukacyjnych, Toruń 1988, UMK. | pl |
dc.description.references | Witkowski L., W stronę edukacji pogranicza. Pedagogiczne "bachtinalia", "Kwartalnik Pedagogiczny" 1990, nr 4. | pl |
dc.description.references | Witkowski L., O problematyce tożsamości w cyklu życia człowieka, "Oświata i Wychowanie" 1989, nr 40. | pl |
dc.description.references | Witkowski L., Przekroje analityczne kwestii edukacyjnej (Dyskusja społeczno-krytyczna), w: Ku pedagogii pogranicza, Z. Kwieciński, L. Witkowski (red.), Toruń 1 990, UMK. | pl |
dc.description.references | Witkowski L., Radykalne wizje podmiotu edukacji w dramacie współczesności, w: Ku pedagogii pogranicza, Z. Kwieciński, L. Witkowski (red.), Toruń 1990, UMK. | pl |
dc.description.references | Witkowski L., Uwagi o funkcjach edukacji, "Kultura i Społeczeństwo" 1991, nr 3. | pl |
dc.description.references | Wojnar I., Teoria wychowania estetycznego, Warszawa 1980, PWN. | pl |
dc.description.references | Wojnar I., Edukacja kulturalna i kształcenie postawy empatycznej rola sztuki, w: B. Suchodolski (red.), Edukacja kulturalna a egzystencja człowieka, Wrocław 1986, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Woźniakowski K., Mniejszości narodowe w krajobrazie kultury Polski Ludowej, "Zdanie" 1 982, nr 2 i 3. | pl |
dc.description.references | Wright B., Weiss J. P. , Social Problems, Boston, Toronto 1980, Brown & Co. | pl |
dc.description.references | Wroczyński R., Pilch T. (red.), Metodologia pedagogiki społecznej, Wrocław 1974, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Zaborowski Z., Psychospołeczne problemy samoświadomości, Warszawa 1989, PWN. | pl |
dc.description.references | Zaborowski Z., Stosunki społeczne w klasie szkolnej, Warszawa 1964, PWN. | pl |
dc.description.references | Zaborowski Z. (red.), Stosunki międzyludzkie w wychowaniu, Warszawa 1976, PWN. | pl |
dc.description.references | Założenia programowo-organizacyjne wykształcenia i kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Warszawa 1984, Instytut Programów Szkolnych. | pl |
dc.description.references | Zawadzka E., Kompetencja kulturowa a glottodydaktyka, w: Język, kultura, kompetencja kulturowa, F. Grucza (red.), Warszawa 1992, UW. | pl |
dc.description.references | Ziółkowski M., Nabywanie kompetencji kulturowej, w: Kultura artystyczna a kompetencje kulturowe, Warszawa 1989, COK. | pl |
dc.description.references | Znaniecki F. , Współczesne narody, Warszawa 1990, PWN. | pl |
dc.description.references | Żołędowski C., Mniejszości narodowe w Polsce, "Polityka Społeczna" 1992, nr I. | pl |
dc.description.references | Żołędowski C., Rozmieszczenie i liczebność mniejszości litewskiej w Polsce, "Zeszyty Naukowe Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego" 1991 , z. 17. | pl |
dc.description.references | Żygulski K., Kultura jako czynnik tożsamości narodowej, w: Edukacja kulturalna a egzystencja człowieka, B. Suchodolski (red.), Wrocław 1988, Ossolineum. | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
M_Sobecki_Funkcja_etniczno_kulturowa_szkol.pdf | 10,32 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)