REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/16958
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSobecki, Mirosław-
dc.date.accessioned2024-07-19T08:12:09Z-
dc.date.available2024-07-19T08:12:09Z-
dc.date.issued1997-
dc.identifier.isbn83-86696-34-6-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/16958-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.sponsorshipKsiążka dofinansowana przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humanapl
dc.titleFunkcja etniczno-kulturowa szkół mniejszości narodowychpl
dc.typeBookpl
dc.rights.holder© Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.description.referencesAlternatywna pedagogika humanistyczna, Wrocław 1990, Ossolineum.pl
dc.description.referencesArdener E.W., Tożsamość i utożsamianie, w: Sytuacja mniejszościowa i tożsamość, Kraków 1992, UJ.pl
dc.description.referencesArgumenty do dialogu polsko-białoruskiego, Warszawa 1 986, Przedświt.pl
dc.description.referencesBatelaan P., Les programmes scolaires interculturels, Strasbourg 1985, Conseil de l 'Europe.pl
dc.description.referencesBarcz J., Spór o definicję mniejszości, "Gazeta Prawnicza" 1990, nr 3.pl
dc.description.referencesBayer M., Kształcenie interkulturowe jako zadanie kształcenia nauczycieli w Europie, w: J. Nikitorowicz (red.), Edukacja międzykulturowa. W kręgu potrzeb, oczekiwań i stereotypów, Białystok 1995, Trans Humana.pl
dc.description.referencesBednarek S., Charakter narodowy w koncepcjach i badaniach współczesnej humanistyki, Wrocław 1980, Ossolineum.pl
dc.description.referencesBenedict R., Wzory kultury, Warszawa 1 966, PWN.pl
dc.description.referencesBenedyktowicz Z., Markowska D., O niektórych problemach identyfikacji kulturowej w procesie porozumiewania się, "Etnografia Polska" 1979, z. 2.pl
dc.description.referencesBiałoruskie Towarzystwo Społeczno-Kulturalne, Białystok 1972.pl
dc.description.referencesBikont A., Tożsamość społeczna teorie, hipotezy i znaki zapytania, w: Studia nad spostrzeganiem relacji Ja-Inni: Tożsamość, indywiduacja, przynależność, M. Jarymowicz (red.); Wrocław 1988, Ossolineum.pl
dc.description.referencesBinder A., Założona a rzeczywista funkcja liceum ogólnokształcącego, "Nowa Szkoła" 1981, nr 4 .pl
dc.description.referencesBliskie i dalekie cele wychowania, Warszawa 1987, PWN.pl
dc.description.referencesBłaszczyk G., Litwa współczesna, Warszawa 1992, PWN.pl
dc.description.referencesBogaj A., Licea ogólnokształcące w Polsce, Warszawa 1992, WSiP.pl
dc.description.referencesBokszański Z., Tożsamość, interakcja, grupa, Łódź 1989, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl
dc.description.referencesBorkowski G., Przedmioty a kultura. Koncepcja korelatu dziedzictwa kulturowego w pismach Stanisława Ossowskiego, "Prace Instytutu Nauk Ekonomiczno­-Społecznych", Politechnika Warszawska 1988, z. 40.pl
dc.description.referencesBoski P., Jarymowicz M., Malewska-Peyre H., Tożsamość a odmienność kulturowa, Warszawa 1 992, Instytut Psychologii PAN.pl
dc.description.referencesBosma H.A., Szkoła, praca i czas wolny w rozwoju tożsamości młodzieży, "Psychologia Wychowawcza" 1989, nr 4.pl
dc.description.referencesBourdieu P. Passeron J-C., Reprodukcja. Elementy teorii systemu kształcenia, Warszawa 1990, PWN.pl
dc.description.referencesBrock C. , Tulasiewicz W. (red.), Cultural Jdentity and Educational Policy, New York 1985, Sto Martin's Press.pl
dc.description.referencesByczkowski J., Mniejszości narodowe w Europie 1944-1974, Opole 1976, Instytut Śląski.pl
dc.description.referencesCammaert M-E, L 'interculturalisme: theorie et pratique, Strasbourg 1 987, Conseil de l'Europe.pl
dc.description.referencesChałasiński J., Kultura jako przedmiot badań socjologii i etnologii, "Przegląd Humanistyczny" 1975, nr 4.pl
dc.description.referencesChałasiński J., Społeczeństwo i wychowanie, Warszawa 1969, PWN.pl
dc.description.referencesChałasiński J., Kultura i naród, Warszawa 1 968, KiW.pl
dc.description.referencesChłopocki J., Zderzenie i przenikanie kultur w warunkach cywilizacji naukowo-technicznej, w: Zderzenie i przenikanie kultur na pograniczu, Opole 1989, WSP.pl
dc.description.referencesCiechocińska M., Podstawowe zagadnienia socjologii regionalnej, w: Cele teoretyczne i praktyczne w badaniach kultury regionalnej, Warszawa 1987.pl
dc.description.referencesCiechocińska M., Sadowski A., Białoruska mniejszość narodowa w Polsce (Wybrane doświadczenia w zakresie polityki narodowościowej), "Studia Socjologiczne" 1989, nr 2.pl
dc.description.referencesCintrat I. (red.), La prise en compte de la diversite culturelle dans less approches disciplinaire, Strasbourg 1 987, Conseil de l 'Europe.pl
dc.description.referencesCzerwiński M., Przyczynki do antropologii współczesności, Warszawa 1988, PIW.pl
dc.description.referencesDebesse M. i Mialaret G. (red)., Rozprawy o wychowaniu. Warszawa 1988, PWN.pl
dc.description.referencesDoroszewicz K., Wpływ postaw emocjonalnych uczniów w stosunku do nauczycieli na przebieg komunikacji między nimi, w: Z. Ząborowski (red.), Stosunki międzyludzkie w wychowaniu, Warszawa 1976, WSiP.pl
dc.description.referencesDyoniziak R., Mikułowski-Pomorski J., Pucek Z., Współczesne społeczeństwo polskie. Wstęp do socjologii, Warszawa 1980, PWN.pl
dc.description.referencesFederowski M., Lud białoruski na Rusi Litewskiej, Kraków 1902.pl
dc.description.referencesFilloux J-C., Psychologia grup i badania nad klasą, w: M. Debesse G. Mialaret (red.), Rozprawy o wychowaniu, Warszawa 1988, PWN.pl
dc.description.referencesFried Ch. (red.), Minorities Community and Identity. Dahlem Workshop Reports No. 27, Berlin-Heidelberg-New York 1983, Springer Verlag.pl
dc.description.referencesFudali J., Wychowanie humanistyczne w średniej szkole ogólnokształcącej, Łódź 1989, Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego.pl
dc.description.referencesGans H., Etniczność, akulturacja, asymilacja, "Przegląd Polonijny " 1977, z. 2.pl
dc.description.referencesGnitecki J., Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej, Zielona Góra 1993, WSP.pl
dc.description.referencesGoode W. I., Hatt P; K., Skala Bogardusa do pomiaru dystansu społecznego, w: S. Nowak, Metody badań socjologicznych, Warszawa 1965, PWN.pl
dc.description.referencesGołaszewski T. , Szkoła jako system społeczny, Warszawa 1977, PWN.pl
dc.description.referencesHermans P., La Etude de cas. La municipalite de Skovde et ses minorites ethniques, Strasbourg 1983, Conseil de l 'Europe.pl
dc.description.referencesHoly L., Kulturowe tworzenie tożsamości etnicznej : Berti z Darfur. w: Sytuacja mniejszościowa a tożsamość, Kraków 1992, UJ.pl
dc.description.referencesL 'interculturalisme: de I 'idee a la pratique didactique et de la pratique a la theorie, Strasbourg 1986, Conseil de l'Europe.pl
dc.description.referencesJadczak J., Pedagogiczne aspekty dziedziczenia, tradycji i tożsamości kulturalnej, "Chowanna" 1989, z. 4.pl
dc.description.referencesJakowicka M., Uwarunkowania funkcjonowania szkół środowiskowych w średnim mieście, Zielona Góra 1979, Wydawnictwo WSP.pl
dc.description.referencesJanowicz S., Białoruska mniejszość narodowa W Polsce, "Więź" 1991, nr 2.pl
dc.description.referencesJanowski A., Psychologia społeczna a zagadnienia wychowania, Wrocław 1980, Ossolineum.pl
dc.description.referencesJanowski A., Uczeń w teatrze życia szkolnego, Warszawa 1989, PWN.pl
dc.description.referencesJarymowicz M., Szustrowa T. , Poczucie własnej tożsamości źródła, funkcje regulacyjne. w: J. Reykowski (red.), Osobowość a społeczne zachowanie się ludzi, Warszawa 1980, PWN.pl
dc.description.referencesJarymowicz M. (red.), Studia nad spostrzeganiem relacji Ja-Inni: Tożsamość, indywiduacja, przynależność, Wrocław 1 988, Ossolineum.pl
dc.description.referencesJasiewicz K., Czynniki asymilacji narodowej , "Przegląd Socjologiczny" 1977, t. XXIX.pl
dc.description.referencesJasiński Z., Szkoła na pograniczu, w: Z. Jasiński, J. Korbel (red.), Zderzenia i przenikanie kultur na pograniczach, Opole 1989, WSP.pl
dc.description.referencesJasiński Z., Korbel J. (red.), Zderzenia i przenikanie kultur na pograniczach, Opole 1989, WSP.pl
dc.description.referencesJerschina J., Sołdra-Gwiżdż T. , Rola szkoły w kształtowaniu świadomości narodowej młodzieży w warunkach pogranicza kulturowego, "Kultura i Społeczeństwo" 1 988, nr 4 oraz 1989, nr 1.pl
dc.description.referencesJones A., Kimberley K. (red.), L 'education interculturelle. Concept, context et programme, Strasbourg 1 989, Conseil de J'Europe.pl
dc.description.referencesKamiński A, Funkcje pedagogiki opiekuńczej, PWN, Warszawa 1973.pl
dc.description.referencesKantor R., Kultura pogranicza jako problem etnograficzny, w: Jasiński Z., Korbel J. (red.), Zderzenia i przenikanie kultur na pograniczach, Opole 1989, WSP.pl
dc.description.referencesKawula S., Studia z pedagogiki społecznej, Olsztyn 1988, WSP.pl
dc.description.referencesKersten K. , Przemiany struktury narodowościowej Polski po II wojnie światowej. Geneza i wyniki, "Kwartalnik Historyczny" 1969, nr 2.pl
dc.description.referencesKłoskowska A., Charakter narodowy a osobowość we współczesnej problematyce badań społecznych, "Kultura i Społeczeństwo" 1957, nr 1.pl
dc.description.referencesKłoskowska A., Kultury narodowe u korzeni, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesKłoskowska A, Socjologia kultury, Warszawa 1981, PWN.pl
dc.description.referencesKłoskowska A, Wyobrażenia i postawy dzieci szkół opolskich, "Przegląd Socjologiczny" 1961, nr 2, v. XV.pl
dc.description.referencesKłoskowska A, Kultura symboliczna poza sferą autoteliczności, w: S. Nowak (red.), Wizje człowieka i społeczeństwa w teoriach i badaniach naukowych, Warszawa 1984, PWN.pl
dc.description.referencesKoć-Seniuch G., Nauczyciel wobec dialogu kultur, w: J. Nikitorowicz, Edukacja międzykulturowa. W kręgu potrzeb, oczekiwali i stereotypów, Białystok 1 995, Trans Humana.pl
dc.description.referencesKohn M. H., Rapport sur les langues regionales ou minoritaires en Europe, Strasbourg 1 988, Conseil de I 'Europe.pl
dc.description.referencesKomorowska H., Metody ilościowe a metody jakościowe w badaniach pedagogicznych, "Edukacja" 1989, nr 3.pl
dc.description.referencesKopczyńska-Jaworska B., Problem świadomości etnicznej i narodowej. Metody i osiągnięcia polskiej etnografii, "Lud" 1 983, t. 67.pl
dc.description.referencesKorporowicz L., Kompetencja kulturowa jako problem badawczy, "Kultura i Społeczeństwo" 1983, nr 1.pl
dc.description.referencesKosman M., Litwa pierwotna. Mity. legendy, fakty, Warszawa 1989, PWN.pl
dc.description.referencesKostyrko T. , Kompetencje kulturowe zakres terminu, obszar problematyki, w: T. Kostyrko (red.), Kultura artystyczna a kompetencje kulturowe, Warszawa 1989, COK.pl
dc.description.referencesKowalski S., Szkoła w środowisku, Warszawa 1969, PZWS.pl
dc.description.referencesKozakiewicz M., Monistyczna szkoła w pluralistycznym społeczeństwie, "Kwartalnik Pedagogiczny" 1983, nr 2.pl
dc.description.referencesKruszelnicka J., Łukaszewicz R., Alternatywa edukacji dla człowieka na przełomie wieków, w: Style życia i uczestnictwo w kulturze, Warszawa 1989, Instytut Kultury.pl
dc.description.referencesKunda B. S., Proces asymilacji mniejszości narodowej , "Studia Socjologiczne" 1973, nr 1.pl
dc.description.referencesKurczewska J., Etnocentryzm a ideologia narodowa, "Kultura i Społeczeństwo" 1988, nr 4.pl
dc.description.referencesKwaśniewski K., Zderzenie kultur. Tożsamość a aspekty konfliktów i tolerancji, Warszawa 1982, PWN.pl
dc.description.referencesKwieciński Z., Błędne koło ubóstwa kulturowego, w: Z. Kwieciński, L. Witkowski (red.), Ku pedagogii pogranicza, Toruń 1990, UMK.pl
dc.description.referencesKwieciński Z., Dynamika funkcjonowania szkoły, Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesKwilecki A., Mniejszości narodowe w Polsce Ludowej, "Kultura i Społeczeństwo" 1963, nr 4.pl
dc.description.referencesLeurin M., L' education interculturelle, w: La prise en compte de la diversite culturelle dans les approches disciplinaire, L Cintrat (red.), Strasbourg 1987, Conseil de ! 'Europe.pl
dc.description.referencesLewowicki T. (red.), Poczucie tożsamości narodowej młodzieży, Cieszyn 1994, Uniwersytet Śląski Filia w Cieszynie.pl
dc.description.referencesLewowicki T. (red.), Społeczności młodzieżowe na pograniczu, Cieszyn 1995, Uniwersytet Śląski Filia w Cieszynie.pl
dc.description.referencesLiebkind K., The Identity of a Minority. "Journal of Multilingual and Multicultural Development" 1989, nr 1.pl
dc.description.referencesLigtvoet J. (red.), L 'education artistique dans une societe multiculturelle, Strasbourg 1987, Conseil de I' Europe.pl
dc.description.referencesLis-Turlejska M., Podobieństwo struktur poznawczych partnerów a ich wzajemne postawy wobec siebie, w: S. Mika (red.), Studia nad postawami interpersonalnymi, Wrocław 1976.pl
dc.description.referencesŁotman J. i inni, O semiotycznym mechanizmie kultury, w: Semiotyka kultury, Warszawa 1975.pl
dc.description.referencesŁukaszewicz R., Różne szanse człowieka wobec edukacji, w: Społeczeństwo wychowujące. Rzeczywistość i perspektywy, Wrocław 1983 .pl
dc.description.referencesMach Z. i Paluch A. (red.), Sytuacja mniejszościowa i Tożsamość, Kraków 1992, UJ.pl
dc.description.referencesMalewska H., Mechanizmy socjalizacji a postawy, w: S. Nowak (red.), Teorie postaw, Warszawa 1973.pl
dc.description.referencesMalewska-Peyre H., Poczucie tożsamości i konflikt kulturowy, "Studia Psychologiczne" 1981, nr 1.pl
dc.description.referencesMalikowski M., Metody i techniki badań społecznych, Rzeszów 1984, WSP.pl
dc.description.referencesMałyjasiak M. Z., Integracja środowiska a efekty pracy szkoły, Bydgoszcz 1964, WSP.pl
dc.description.referencesMarody M., Sens teoretyczny a sens empiryczny pojęcia postawy. Analiza metodologiczna zasad doboru wskaźników w badaniach nad postawami. Warszawa 1 976, PWN.pl
dc.description.referencesMatuchniak-Krasuska A., Wiedza o sztuce i kompetencje artystyczne jako warunki odbioru sztuki, w: Kultura artystyczna a kompetencje kulturowe, Warszawa 1 989, COK.pl
dc.description.referencesMendel M., Cele edukacyjne a szkoła, "Życie Szkoły" 1991, nr 8.pl
dc.description.referencesMidura F., Rola sztuki ludowej w edukacji kulturalnej dzieci i młodzieży, w: Funkcje społeczne etnologii, Poznań 1 979, UAM.pl
dc.description.referencesMironowicz A., Białorusini, "Społeczeństwo Otwarte" 1990, nr 8.pl
dc.description.referencesMironowicz E., Świadomość narodowa społeczności prawosławnej Białostocczyzny, "Zeszyty Naukowe Instytutu Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego" 1991 , z. 17.pl
dc.description.referencesMitter W. , Basic issues concerning Education of Minorities, Strasbourg 1994, Council of Europe.pl
dc.description.referencesMorawska E., Rola społeczności lokalnej w podtrzymywaniu etnicznych postaw i zachowań. Próba interpretacji, "Przegląd Polonijny" 1 978, t.pl
dc.description.referencesMorice J-C., Interculturel et education artistique, w: La prise en compte de la diversite culturelle dans les approches disciplinaires, l. Cintrat (red.), Strasbourg 1987, Conseil de I 'Europe.pl
dc.description.referencesMuchnicka I.: Metoda sondażu w pedagogice empirycznej, w: Metodolagia pedagogiki społecznej, R. Wroczyński, T. Pilch (red. ), Wrocław 1974, Ossolineum.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J., Pogranicze. tożsamość. edukacja międzykulturowa, Białystok 1995, Trans Humana.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J. (red.), Edukacja międzykulturowa. W kręgu potrzeb, oczekiwań i stereotypów, Białystok 1 995, Trans Humana.pl
dc.description.referencesNiżnik J., Symbole a adaptacja kulturowa. Warszawa 1 985, Centralny Ośrodek Kultury.pl
dc.description.referencesNowak S., Pojęcie postawy w teoriach i stosowanych badaniach społecznych, w: (red.) S. Nowak, Teorie postaw, Warszawa 1973 .pl
dc.description.referencesNowicka-Kozioł M., Identyfikacja i poczucie tożsamości jako stymulatory odpowiedzialności moralnej, "Edukacja" 1991, nr 2.pl
dc.description.referencesOlmos A . , Interculturalite et education, Strasbourg 1987, Conseil de l' Europe.pl
dc.description.referencesOlszewska-Dyoniziak 8., Funkcjonalny model kultury w świetle niektórych osiągnięć współczesnej antropologii i socjologii, "Etnografia Polska" 1966, t. 10.pl
dc.description.referencesObrębski J., Problem grup etnicznych w etnologii i jego socjologiczne ujęcie, "Przegląd Socjologiczny" 1936, t. 4.pl
dc.description.referencesPawluczuk W., Żywioł i forma, Warszawa 1978, PIW.pl
dc.description.referencesParfieniuk I., Strategie budowania tożsamości w grupach mniejszościowych, w: J. Nikitorowicz (red.), Edukacja międzykulturowa. W kręgu potrzeb, oczekiwań i stereotypów, Białystok 1 995, Trans Humana.pl
dc.description.referencesPamowski T. , Merytoryczne i edytorskie problemy podręczników, Warszawa 1976, WNT.pl
dc.description.referencesPhinney J. S., Ethnic Identity and Self-Esteem: A Review and Integration, "Hispanie Joumal of Behavioral Sciences" 1991, nr 9.pl
dc.description.referencesPietrasze E., Uwagi w sprawie pojęcia tradycji, "Kultura i Społeczeństwo" 1974, nr I.pl
dc.description.referencesPilch T. , Zasady badań pedagogicznych, Wrocław 1977, Ossolineum.pl
dc.description.referencesPilch T. i Passini B., (red.), Wychowanie i środowisko. Warszawa 1979, PWN.pl
dc.description.referencesPiotrowski A., Pojęcie tożsamości w tradycji interakcjonizmu symbolicznego, "Kultura i społeczeństwo" 1985, nr 3.pl
dc.description.referencesPlewicka Z., "Ja My Oni". Tożsamość psychospołeczna i jej badanie, w: Prawidłowe i zaburzone funkcjonowanie dzieci i młodzieży w procesie rozwoju i wychowania, S. Popek (red.), Lublin 1 983, UMCS.pl
dc.description.referencesPokropek M., Zróżnicowanie kulturowe na pograniczu etniczno-językowym i jego odbicie w świadomości mieszkańców na przykładzie pogranicza polsko-litewsko-białoruskiego w północno-wschodniej Polsce, "Etnografia Polska" 1979, t. 23, z. 2.pl
dc.description.referencesPosern-Zieliński A., Koncepcja etniczności w amerykańskich studiach etnicznych, "Lud" 1 979, t. 63.pl
dc.description.referencesPosern-Zieliński A., Tradycja a etniczność. Przemiany kultury Polonii amerykańskiej, Wrocław 1982, Ossolineum.pl
dc.description.referencesPraszałowicz D., Amerykańska etniczna szkoła parafialna, Wrocław 1986, Ossolineum.pl
dc.description.referencesProgram szkoły podstawowej z litewskim językiem nauczania: język litewski, Warszawa 1 988, WSiP.pl
dc.description.referencesPudło K., Kształtowanie się statusu etnicznego ludności niepolskiej w Polsce (1945-65), Wrocław 1 989, Acta Univ. Wratislaviensis, t. 34.pl
dc.description.referencesRadziewicz-Winnicki A., Procesy identyfikacyjne w ujęciu poszczególnych dyscyplin naukowych, w: Pedagogika społeczna u schyłku XX wieku, Katowice 1992.pl
dc.description.referencesRey M., Former les enseignants a I 'education interculturelle? Strasbourg 1986, Conseil de I 'Europe.pl
dc.description.referencesRodziewicz E., Wychowawca nieprofesjonalny w alternatywach edukacji szkolnej, w: Style życia, uczestnictwo w kulturze, Warszawa 1989, Instytut Kultury.pl
dc.description.referencesRostek H., Pedagogiczne aspekty problemów egzystencjalnych młodzieży, "Nauczyciel i Wychowanie" 1989, nr 4-5 .pl
dc.description.referencesRoyce A. P. , Ethnic identity: strategies of diversity, Bloomington 1 982, Indiana University Press.pl
dc.description.referencesSadowski A., Tarnowska E., Białoruska mniejszość narodowa w Białymstoku, w: Białystok w świetle badań społecznych, A. Sadowski (red.), Białystok 1987.pl
dc.description.referencesSchaff A., Stereotypy a działanie ludzkie, Warszawa 1981, Książka i Wiedza.pl
dc.description.referencesScharmerhorn R. A., Comparative Ethnic Relations, New York 1970, Random House.pl
dc.description.referencesSkorny Z., Proces socjalizacji dzieci i młodzieży, Warszawa 1987, WSiP.pl
dc.description.referencesSmith M. G., Mniejszości: problemy i propozycja ich rozwiązania, w: Sytuacja mniejszościowa i tożsamość, Kraków 1992.pl
dc.description.referencesSmolicz J. J., Kultura i nauczanie w społeczeństwie wieloetnicznym, Warszawa 1990, PWN.pl
dc.description.referencesSobczyk M., Stachyra J., Metody statystyczne w naukach pedagogicznych, Lublin 1982, UMCS.pl
dc.description.referencesSobecki M., Edukacja kulturalna młodzieży Białostocczyzny, Białystok 1989, WDK.pl
dc.description.referencesSobecki M., Edukacja interkulturowa w obliczu przemian w Europie, Białystok 1992, "Zeszyty Naukowe Filii UW w Białymstoku", z. 72, t. XXIV.pl
dc.description.referencesSoborski W. , Postawy, ich badanie i kształtowanie, Kraków 1987, WSP.pl
dc.description.referencesSparrmann C. A. (red.), Vivre dans deux cultures, Strasbourg 1988, Conseil de l 'Europe.pl
dc.description.referencesStaszczak Z. (red.), Słownik etnologiczny. Zagadnienia ogólne, Poznań 1987.pl
dc.description.referencesSuchocki B., Teoria - wskaźniki - postępowanie badawcze, "Przegląd Socjologiczny" 1989, t. 37.pl
dc.description.referencesSuchodolski B. (red.), Edukacja kulturalna a egzystencja człowieka, Wrocław 1986, Ossolineum.pl
dc.description.referencesSynoch B., Tożsamość kulturowo-etniczna Kaszubów a idea krajowości (regionalizmu), "Kultura i Społeczeństwo" 1991, nr 2.pl
dc.description.referencesSzacki J., Tradycja. Przegląd problematyki, Warszawa 1971.pl
dc.description.referencesSzczepański J., Kultury pogranicza, "Przegląd Humanistyczny" 1990, nr 10.pl
dc.description.referencesSzczepański J., Elementarne pojęcia socjologii, Warszawa 1970, PWN.pl
dc.description.referencesSzkaradziński B., Białoruska mniejszość narodowa w Polsce, "Obóz" 1990/91, nr 20.pl
dc.description.referencesSzmatka J., Małe struktury społeczne, Warszawa 1989, PWN.pl
dc.description.referencesSzpociński A., Społeczno-kulturowy kontekst zainteresowania problemami kompetencji kulturowej , w: Kultura artystyczna a kompetencje kulturowe, Warszawa 1989, COK.pl
dc.description.referencesSzpociński A., Kanon kulturowy, "Kultura i Społeczeństwo" 1991, nr 2.pl
dc.description.referencesSztompka P. , O tak zwanych "wyjaśnieniach funkcjonalnych" w socjologii i antropologii społecznej, "Studia Socjologiczne" 1968, nr 3-4.pl
dc.description.referencesSzymański M., Procesy selekcyjne w szkolnictwie ogólnokształcącym, Warszawa 1988, PWN.pl
dc.description.referencesSzymański M., Społeczne uwarunkowania przemian edukacyjnych, Warszawa 1988, WSiP.pl
dc.description.referencesŚwiątkiewicz W. , Integracja kulturowa i jej społeczne uwarunkowania, Katowice 1987, Uniwersytet Śląski.pl
dc.description.referencesSzkudlarek T. (red.), Różnica. Tożsamość. Edukacja. Szkice z pogranicza, Kraków 1995, OW Impuls.pl
dc.description.referencesTajfel H., Stereotypy społeczne i grupy społeczne, "Studia Psychologiczne" 1982, nr 2, t. 20.pl
dc.description.referencesTajfel H. (red.), Social identity and intergroup relalions, Cambridge 1 982, Cambridge University Press.pl
dc.description.referencesTarnowska E., Szkoła białoruska a białoruska świadomość narodowa, w: Pogranicze. Studia Społeczne. T. I I, (red.) A. Sadowski, Białystok 1992, Filia.pl
dc.description.referencesThe Education of Minority Groups: an enquiry into problems and practices of fifieen countries by Centre for Educational Research and Innovation, Brookfield 1983.pl
dc.description.referencesTokarczyk S., Kształcenie kultury estetycznej w szkole średniej, Katowice 1978, Uniwersytet Śląski.pl
dc.description.referencesTomaszczuk M., Więź społeczna ucznia ze szkołą, Rzeszów 1 989, Wyższa Szkoła Pedagogiczna.pl
dc.description.referencesTomaszewski J., Mniejszości narodowe w Polsce po drugiej wojnie światowej, "Mówią Wieki" 1 983, nr 2 i 3.pl
dc.description.referencesTomaszewski J., Mniejszości narodowe w Polsce w XX wieku, Warszawa 1991, Editions Spotkania.pl
dc.description.referencesTortosa J. M., Polityka językowa a języki mniejszości, Warszawa 1986, PIW.pl
dc.description.referencesTuronek J., Belaruskae skol'nictwa na Belastoccyne w poslewojennoju perjad, Białystok 1976.pl
dc.description.referencesTyszkowa M., Doświadczenia, kultura i rozwój psychiczny jednostki, Poznań 1987, UAM.pl
dc.description.referencesUrlińska M. (red.), Edukacja a tożsamość etniczna, Toruń 1995, UMK.pl
dc.description.referencesVos G., L' identite ethnique et le statut de minorite, w: H. Tajfel (red.), Identite collective et changments sociaux, Toulouse 1980.pl
dc.description.referencesWasiak K., Szkolnictwo i kultura grup narodowościowych w Polsce Ludowej, "Przegląd Zachodnio-Pomorski" 1972, z. 4.pl
dc.description.referencesWiniarski M., Współdziałanie szkoły i środowiska. Aspekt socjopedagogiczny, Warszawa 1 992, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.pl
dc.description.referencesWitkowski L., Tożsamość i zmiana. Wstęp do epistemologicznej analizy kontekstów edukacyjnych, Toruń 1988, UMK.pl
dc.description.referencesWitkowski L., W stronę edukacji pogranicza. Pedagogiczne "bachtinalia", "Kwartalnik Pedagogiczny" 1990, nr 4.pl
dc.description.referencesWitkowski L., O problematyce tożsamości w cyklu życia człowieka, "Oświata i Wychowanie" 1989, nr 40.pl
dc.description.referencesWitkowski L., Przekroje analityczne kwestii edukacyjnej (Dyskusja społeczno-krytyczna), w: Ku pedagogii pogranicza, Z. Kwieciński, L. Witkowski (red.), Toruń 1 990, UMK.pl
dc.description.referencesWitkowski L., Radykalne wizje podmiotu edukacji w dramacie współczesności, w: Ku pedagogii pogranicza, Z. Kwieciński, L. Witkowski (red.), Toruń 1990, UMK.pl
dc.description.referencesWitkowski L., Uwagi o funkcjach edukacji, "Kultura i Społeczeństwo" 1991, nr 3.pl
dc.description.referencesWojnar I., Teoria wychowania estetycznego, Warszawa 1980, PWN.pl
dc.description.referencesWojnar I., Edukacja kulturalna i kształcenie postawy empatycznej rola sztuki, w: B. Suchodolski (red.), Edukacja kulturalna a egzystencja człowieka, Wrocław 1986, Ossolineum.pl
dc.description.referencesWoźniakowski K., Mniejszości narodowe w krajobrazie kultury Polski Ludowej, "Zdanie" 1 982, nr 2 i 3.pl
dc.description.referencesWright B., Weiss J. P. , Social Problems, Boston, Toronto 1980, Brown & Co.pl
dc.description.referencesWroczyński R., Pilch T. (red.), Metodologia pedagogiki społecznej, Wrocław 1974, Ossolineum.pl
dc.description.referencesZaborowski Z., Psychospołeczne problemy samoświadomości, Warszawa 1989, PWN.pl
dc.description.referencesZaborowski Z., Stosunki społeczne w klasie szkolnej, Warszawa 1964, PWN.pl
dc.description.referencesZaborowski Z. (red.), Stosunki międzyludzkie w wychowaniu, Warszawa 1976, PWN.pl
dc.description.referencesZałożenia programowo-organizacyjne wykształcenia i kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Warszawa 1984, Instytut Programów Szkolnych.pl
dc.description.referencesZawadzka E., Kompetencja kulturowa a glottodydaktyka, w: Język, kultura, kompetencja kulturowa, F. Grucza (red.), Warszawa 1992, UW.pl
dc.description.referencesZiółkowski M., Nabywanie kompetencji kulturowej, w: Kultura artystyczna a kompetencje kulturowe, Warszawa 1989, COK.pl
dc.description.referencesZnaniecki F. , Współczesne narody, Warszawa 1990, PWN.pl
dc.description.referencesŻołędowski C., Mniejszości narodowe w Polsce, "Polityka Społeczna" 1992, nr I.pl
dc.description.referencesŻołędowski C., Rozmieszczenie i liczebność mniejszości litewskiej w Polsce, "Zeszyty Naukowe Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego" 1991 , z. 17.pl
dc.description.referencesŻygulski K., Kultura jako czynnik tożsamości narodowej, w: Edukacja kulturalna a egzystencja człowieka, B. Suchodolski (red.), Wrocław 1988, Ossolineum.pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
M_Sobecki_Funkcja_etniczno_kulturowa_szkol.pdf10,32 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)