Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/1687| Tytuł: | Ćwiczenia językowe w edukacji polonistycznej |
| Autorzy: | Awramiuk, Elżbieta |
| Słowa kluczowe: | kształcenie językowe ćwiczenia rozwijające sprawność językową ćwiczenia o funkcji poznawczej ćwiczenia o funkcji kulturowej dydaktyka języka polskiego |
| Data wydania: | 2012 |
| Data dodania: | 29-wrz-2014 |
| Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
| Źródło: | Z problematyki kształcenia językowego, t. IV, red. E. Awramiuk, Białystok 2012, s. 239-256 |
| Abstrakt: | Artykuł poświęcony jest omówieniu typów i funkcji ćwiczeń wykorzystywanych w polonistycznym kształceniu językowym. Analiza podręczników do nauczania języka polskiego pozwala stwierdzić, że ćwiczenia językowe pełnią trzy podstawowe funkcje. Ćwiczenia rozwijające sprawność językową kształcą kompetencje nadawczo-odbiorcze, związane z odbiorem i tworzeniem tekstów. Ćwiczenia o funkcji poznawczej służą przyswajaniu, utrwalaniu i sprawdzaniu wiedzy językoznawczej, jaką przekazuje się uczniowi, a ćwiczenia o funkcji kulturowej koncentrują się na pogłębianiu wiedzy ucznia o człowieku, świecie i kulturze. Zmiana, jaka dokonała się w kształceniu językowym w ostatnim dwudziestoleciu, polega na przejściu od edukacji językowej, zorientowanej komunikacyjnie i poznawczo, do edukacji językowo-kulturowej, w której dominuje komponent komunikacyjny i kulturowy. |
| Sponsorzy: | Wydanie publikacji sfinansowano ze środków Wydziału Filologicznego Uniwersytetu w Białymstoku |
| URI: | http://hdl.handle.net/11320/1687 |
| ISBN: | 978-83-7431-334-6 |
| Typ Dokumentu: | Book chapter |
| Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Książki/Rozdziały (WFil) |
Pliki w tej pozycji:
| Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Awramiuk_2012_Cwiczenia_jezykowe_Z_problematyki_4.pdf | 367,76 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)
